ویژه

۱۳۹۹/۱۱/۰۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۵۲۶۲

 رکوردشکنی همراه اول در نصب و راه‌اندازی تعداد سایت‌های جدید

طی یک سال ١٣٣٣ سایت لوکیشن جدید توسط شرکت ناک پیمانکار فنی همراه اول وارد شبکه موبایل ایران شده است.

به گزارش اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، همراه اول براساس برنامه‌ای جامع و از پیش تعیین شده توانست با ثبت رکوردی جدید در تاریخ توسعه شبکه تلفن همراه ایران، در مدت کمی بیش از یک‌سال، ١٣٣٣ سایت لوکیشن جدید (new Site location) بالغ بر ۴۵٠٠ تکنولوژی 3G و 4G را در ٣١ استان کشور با وجود سخت‌ترین تحریم‌های ظالمانه علیه ایران نصب و راه‌اندازی کند.  این حجم از راه‌اندازی سایت جدید به‌منظور بهبود کیفیت تلفن‌همراه کشور و استفاده از فرصت‌های برابر برای همه مردم شهرها و روستاهای ایران در روزهای سخت کرونایی انجام شده است که یک رکورد بی‌سابقه در صنعت تلکام کشور محسوب می‌شود. با توجه به اولویت‌ها و دغدغه‌های همراه اول، از آذرماه سال گذشته تاکنون، مهندسان ایرانی شرکت نقش اول کیفیت (بزرگ‌ترین شرکت زیرمجموعه همراه‌اول) توانسته‌اند با تلاش شبانه‌روزی ١٣٣٣ سایت لوکیشن جدید تلفن همراه را در تمامی استان‌های کشور نصب و راه‌اندازی و ١۵٠٠٠ تکنولوژی 3G و 4G را روی سایت‌های موجود اضافه کنند. اشتغالزایی برای ١۴٠٠ نفر و تلاش یکپارچه ٣۴٠٠ نفر به‌صورت مستقیم در این پروژه ملی و استفاده از توان داخلی برای ارایه آخرین تکنولوژی‌های روز تلفن‌همراه به مردم تمامی نقاط کشور از دیگر ویژگی‌های این پروژه ملی به‌شمار می‌رود.

همراه اول برای نصب و راه‌اندازی ١٣٣٣ سایت لوکیشن جدید در قالب پروژه فاز هشت توسعه موبایل، بیش از چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کرده تا در این روزهای کرونایی، شاهد افزایش رضایت و دسترسی حداکثری مشترکان خود به به‌روزترین خدمات ارتباطی باشد.

مدیر عامل ایرانسل مطرح کرد؛

اینترنت موبایل در تمام دنیا لوکس و گران است

مدیر عامل ایرانسل درگفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره نرخ بالای اینترنت موبایل توضیح داد. بیژن عباسی آرند، مدیر عامل ایرانسل در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، در پاسخ به زیاد بودن تعرفه بالای اینترنت برای معلمان و دانش‌آموزان گفت: سرعت اینترنت خانگی ما در ایران به نسبت اینترنت موبایل، پایین است و البته باید بدانیم که اینترنت موبایل در تمام کشورها یک اینترنت لوکس و گران است. ما در ایران روی اینترنت موبایل خیلی خوب کار کردیم و کیفیت و کیمت را ارتقا دادیم. عباسی آرند بیان کرد: دسترسی به اینترنت ثابت برای خانواده‌ها از لحاظ سرعت خوب نیست. استفاده از فیبر نوری باعث سرعت بالا و کیفیت بالا می‌شود اما ما در ایران هنوز داریم از سیم قدیمی استفاده می‌کنیم. البته شرکت مخابرات و ارایه‌دهندگان در تلاش برای توسعه این زیرساخت‌ها هستند اما هنوز سرعت کمی داریم. به همین دلیل است که تصور می‌شود اینترنت موبایل تعرفه بالایی دارد. وی افزود: در رابطه با معلمین هم که برای بحث آموزش نیاز داشتند از ظرفیت‌های مختلف استفاده کنند نیاز به اینترنت داشتند و در همین راستا یک بسته ۲۰ گیگ هدیه به آنها داده شد اما دانش‌آموزان چون وزارت آموزش و پرورش برنامه شاد را برای آنها معرفی کرد ایرانسل برنامه شاد را رایگان کرد. هنوز مدرسه‌های دیگری هم هستند که از برنامه‌های دیگری به غیر از برنامه‌های شاد استفاده می‌کنند که ما پلت‌فرم دانا پلاس را در همین راستا معرفی کردیم که برای مدرسه‌ها با نرخ تعرفه‌ای وپایین‌تر استفاده می‌شود.

افزایش ١٠٠ ترابایتی ترافیک روبیکا در ایام فاطمیه

در روزهای پخش زنده هیئت‌ها در روبیکا، ترافیک این اپلیکیشن بیش از ١٠٠ ترابایت افزایش داشته است.

به گزارش اداره‌کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، همراه اول هم‌زمان با شیوع ویروس کرونا در کشور، اقدام به تقویت زیرساخت‌های ارتباطی و توسعه ظرفیت شبکه کرد تا زمینه ارایه خدمات یکپارچه دیجیتال به اشخاص حقوقی و حقیقی بیش از پیش تسهیل شود؛ از دیگر اقدامات این اپراتور تأمین پلت‌فرم‌های دورکاری و ارایه سرویس‌های ضروری در قالب دیجیتال به ارگان‌ها و مردم بود. این رویه تا شیوع موج دوم کرونا و تقارن آن با ایام عزاداری ماه محرم ادامه داشت که برگزاری مراسم عزاداری به صورت سنتی باعث بروز نگرانی‌ برای هیئت‌ها و عزاداران حسینی (ع) شده بود؛ لذا همراه اول با شعار تحقق رویای دیجیتال، اقدام به ارایه اینترنت رایگان و ایجاد بستر مناسب جهت پخش زنده مراسم هیئت‌های مذهبی کرد. استقبال گسترده مردمی از این اقدام و شرکت در مراسم سوگواری سالار شهیدان، باعث شد تا به عنوان الگویی موفق در ایام فاطمیه (س) نیز به کار گرفته شود. همراه اول و روبیکا به مناسبت این ایام، خدمات ویژه‌ای از قبیل «اینترنت رایگان»، «پخش زنده مراسم»، «راه‌اندازی هیئت سیار عقیق فاطمی» و «ویژه برنامه باب‌القبله» را به منظور ترویج شعائر مذهبی و خدمت‌رسانی به عزاداران فاطمی ارایه کردند. خروجی مجموع تلاش‌ها نشان می‌دهد که استقبال از پخش زنده هیئت‌ها در روبیکا روزبه‌روز بیشتر شده و در شب چهارم (٢٨ دی‌ماه) برگزاری آنلاین مراسم ١٠٠٠ هیئت، به رکورد بیش از 4.1 میلیون تماشا در روبیکا رسید. نرخ تماشا در روزهای اول تا سوم نیز به ترتیب ١.٧ میلیون، ٢.٨ میلیون و ٣.۴ میلیون به‌صورت آنلاین و آفلاین بوده است. طبق اعلام، در آن چهار شب در ساعت ٢١ تعداد کاربران متصل نسبت به ساعت قبل از آن ۵۰ درصد بیشتر بوده است و در آن بازه زمانی (٢۵ تا ٢٨ دی‌ماه) ترافیک روبیکا ١٠١ ترابایت افزایش یافته است.

 

ارسال نظر