روی موج خبر

۱۳۹۹/۱۰/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۵۰۹۰

صنوف تولیدی باید جایگاه خود را پیدا کنند

شاتا| معاون طرح و برنامه وزارت صمت بیان کرد: حدود 900 شهرک و ناحیه صنعتی در کشور داریم، توسعه زیرساخت‌ها از وظایف ذاتی دولت است و باید توسعه کیفی و ارتقاء زیرساخت‌ها را به‌صورت جدی دنبال کنیم. او ادامه داد: راه‌اندازی دوباره واحدهای صنعتی راکد یا تکمیل ظرفیت آنها کار خوبی بود که از سال 1398 آغاز و در سال جاری پررنگ شد و این روند باید ادامه داشته باشد. زرندی همچنین تاکید کرد: باید شرایطی فراهم شود تا صنوف تولیدی نیز به عنوان بنگاه‌های اقتصادی خرد و کوچک جایگاه خود را در سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران پیدا کنند. به گفته وی، در مناطق محروم 12 استان تدابیر ویژه‌ای از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت در دستور کار قرار گرفته که باید برنامه منسجمی برای آنها درنظر گرفته شود.

معاون طرح و برنامه وزارت صمت همچنین با اشاره به پتانسیل بالای سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از نظر زیرمجموعه‌های استانی و نیروی انسانی تصریح کرد: این سازمان توسعه‌ای با این ظرفیت خود یک وزارتخانه محسوب می‌شود و باید تلاش شود از ظرفیت آن به‌درستی و در راستای ارتقاء صنعت کشور استفاده شود.

گفتنی است در نشستی که روز یکشنبه با حضور معاون امور صنایع، معاون طرح و برنامه و سرپرست معاونت توسعه مدیریت، منابع و امور استان‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت و همچنین معاون وزیر و رییس هیأت عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران برگزار شد، از خدمات محسن صالحی‌نیا تقدیر و علی رسولیان به عنوان معاون وزیر، رییس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران معرفی شد.

سقوط قیمت خرید مرغ از مرغداران به زیر نرخ مصوب

ایلنا| نایب رییس کانون مرغداران گوشتی کشور گفت: در حال حاضر هر کیلوگرم مرغ از مرغداران درب مرغداری 13 هزار و 500 تا 14 هزار تومان است، در حالی که نرخ مصوب هر کیلوگرم مرغ زنده 14 هزار و 400 تومان تعیین شده است.

حبیب اسدالله‌نژاد ادامه داد: در پی سقوط قیمت خرید مرغ از مرغداران، قیمت مرغ گرم برای مصرف‌کننده در بازار نیز به زیر نرخ مصوب کاهش یافته است. وی قیمت امروز هر کیلوگرم مرغ برای مصرف کننده در بازار را بین 19 هزار تومان تا 20 هزار و 300 تومان اعلام کرد.

وی یادآور شد: ستاد تنظیم بازار نرخ مصوب هر کیلوگرم مرغ گرم برای مصرف کننده را 20 هزار و 400 تومان تعیین کرده است. اسدالله نژاد درباره قیمت تمام شده تولید هر کیلوگرم مرغ برای مرغداران، گفت: با توجه به بالا رفتن قیمت مولفه‌های تولید، متوسط هزینه تمام شده تولید هر کیلوگرم مرغ برای مرغداران به 17 هزار و 500 تومان رسیده است.

نایب رییس کانون مرغداران گوشتی کشور مهم‌ترین مولفه‌های تولیدی که افزایش قیمت داشته‌اند را نهاده‌های دامی و جوجه یکروزه عنوان کرد. اسدالله نژاد اظهار کرد: قیمت مصوبه جوجه یک روزه 50 درصد و قیمت مصوبه نهاده‌های دامی تا 20 درصد افزایش داشته است. 

به گفته وی؛ افزایش قیمت این مولفه‌ها در بازار آزاد بسیار بیشتر از افزایش نرخ مصوب بوده است.

نایب رییس کانون مرغداران گوشتی کشور تصریح کرد: به این ترتیب هم اکنون مرغداران هر کیلوگرم مرغ را با بیش از 3 هزار تومان زیان به فروش می‌رسانند.

افزایش مجوزهای معدنی طی ۹ماهه امسال نسبت به سال گذشته

ایسنا| در ۹ ماهه سال ۱۳۹۹ معادل ۷۰۱ فقره پروانه اکتشاف صادر شده که نسبت به ۶۶۹ فقره صدور پروانه اکتشاف صادر شده در مدت مشابه سال گذشته ۴.۸ درصد افزایش داشته است.

طی مدت مذکور سال جاری با افزایش ۱.۴ درصدی در صدور گواهی کشف معادن، ۳۶۷ فقره این مجوز معدنی صادر شده است. در مجموع ۹ ماه ابتدایی سال گذشته ۳۶۲ فقره گواهی کشف صادر شده بود.

طبق آمار وزارت صمت، در صدور پروانه بهره‌برداری طی ۹ ماهه سال ۱۳۹۹؛ نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۳.۸ درصدی دیده می‌شود. در ۹ ماهه امسال ۴۶۲ فقره پروانه بهره‌برداری صادر شده است؛ این در حالی است که میزان صدور پروانه بهره‌برداری در مدت مشابه سال گذشته ۴۴۵ فقره بوده است.

همچنین در این ۹ ماه سرمایه مجوزهای صادره برای گواهی کشف معادن که معادل هزینه صرف‌شده برای عملیات اکتشاف بوده است، رشد ۸.۴ درصدی داشته است.

در این مدت، بیش از ۹۱۰ میلیارد ریال صرف عملیات اکتشاف شده است؛ در صورتی که در مدت مشابه سال گذشته حدود ۸۴۰ میلیارد ریال صرف شد. علاوه‌بر این میزان اشتغال به واسطه صدور پروانه‌های بهره‌برداری در این مدت افت ۰.۳ درصدی داشته است. در ۹ ماهه سال گذشته، ۳۷۱۵ نفر مشغول شدند اما در مدت مشابه سال جاری، میزان اشتغال در این حوزه ۱۱ نفر کم شده و به ۳۷۰۴ نفر رسیده است.

 

ارسال نظر