روی خط خبر

۱۳۹۹/۱۰/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۴۹۱۲

دیپلماسی ایرانی  برای توسعه صادرات خودرو

معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه در دیدار با مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو گفت: با استفاده از ظرفیت‌های دیپلماسی و براساس سیاست کلی وزارت امور خارجه، حمایت‌های لازم از شرکت‌های تولیدکننده و بنگاه‌های صنعتی ایرانی در بازارهای جهانی صورت خواهد گرفت. سید رسول مهاجر ضمن ابراز خرسندی از تحول و توسعه ایران خودرو گفت: اقدامات و برنامه‌های ایران خودرو پر از امید، تلاش و کوشش است و نوآوری در تولید در این شرایط سخت تحریم جای تقدیر دارد.

وی افزود: وزارت امور خارجه حافظ منافع سرمایه‌گذاران خواهد بود و از اقدامات ایران خودرو در سطح بین‌المللی نیز حمایت خواهد کرد. مهاجر با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های داخلی در تامین نیاز ناوگان حمل و نقل عمومی، اظهار کرد: کشور می‌تواند از ظرفیت‌های ایران‌خودرو دیزل در این حوزه استفاده کند.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو نیز در این دیدار گزارشی از عملکرد این شرکت در حوزه‌های مختلف ارایه کرد و خواستار افزایش همکاری و تعامل وزارت امور خارجه برای حضور در بازارهای جهانی شد. فرشاد مقیمی ادامه داد: ایران خودرو این آمادگی را دارد تا از زیرساخت‌های موجود در سایت‌های این شرکت در سایر کشورها برای رونق صادرات استفاده کند. وی به شکستن پی در پی رکورد تولید در ایران خودرو اشاره کرد و با بیان اینکه در پایان آذرماه امسال از رکورد تولید سال گذشته عبور کردیم، گفت: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته در بهمن ماه نیز از رکورد تولید سال ۹۷ عبور خواهیم کرد. وی ادامه داد: استفاده از توان قطعه‌سازان داخلی و کاهش ارزبری ۱۶۲ میلیون یورویی، ارتباط با شرکت‌های دانش بنیان و همکاری بانک‌ها جهت تامین منابع مالی برای توسعه خطوط قطعه سازی از جمله اقدامات ایران خودرو در سال ۹۹ بوده است.

کشف انبار قاچاق لوازم خانگی به ارزش 4 هزار میلیارد ریال

فارس | سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به لزوم نصب شناسه کالا بر روی تولیدات لوازم خانگی، گفت: با اقدامات انجام شده در منطقه شورآباد یک انبار قاچاق لوازم خانگی به ارزش 4 هزار میلیارد ریال شناسایی شد. حمیدرضا دهقانی نیا در یک برنامه خبری در مورد وضعیت مبارزه با قاچاق لوازم خانگی گفت: در حوزه تولید لوازم خانگی نرخ تولید افزایش یافته است و با هماهنگی‌های انجام شده با وزارت صنعت، معدن و تجارت اقداماتی در خصوص تولید در حال انجام است تا کمبودی در این زمینه وجود نداشته باشد و نیاز مردم به لوازم خانگی تامین شود.  سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با بیان اینکه برای مبارزه با قاچاق لوازم خانگی باید عرضه، دپو و انبارش کالای قاچاق با خطر پذیری مواجه شود، افزود: این زیرساخت را تبصره 4 ماده 18 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز برای ما فراهم کرده است.  وی با اشاره به لزوم داشتن کد شناسه و رهگیری لوازم خانگی از مبدا تولید بیان داشت: با توجه به ممنوعیت واردات لوازم خانگی، بازرسین ما در صورت بازدید از یک انبار لوازم خانگی اگر کالاهای موجود در انبار فاقد کد شناسه و رهگیری باشند می‌توانند بر اساس ظن قاچاق، ‌پرونده تشکیل بدهند. دهقانی‌نیا گفت: لذا ضرورت داشتن شناسه کالا برای لوازم خانگی، ما را در مبارزه با قاچاق کالای لوازم خانگی کمک کرده است و بر این اساس می‌توان هم در مبادی ورودی هم در محل دپو و هم در سطح عرضه کالای قاچاق را با خطرپذیری مواجه کنیم. وی با اشاره اقدامات ستاد قرارگاه مبارزه با قاچاق لوازم خانگی بیان داشت: با همکاری وزارت اطلاعات، نیروی انتظامی و تعزیرات شهرستان ری یک انبار نگهداری کالای قاچاق لوازم خانگی در منطقه شورآباد شناسایی شد. سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز بیان داشت: براساس برآورد اولیه انجام شده در این انبار نزدیک به 4هزار میلیارد ریال کالای قاچاق شناسایی شده است .

سهم ۱۰ درصدی  زنجیره صنایع غذایی از کل صنایع 

ایسنا | معاون امور صنایع وزارت صمت از برنامه این وزارتخانه برای تدوین سند راهبردی توسعه و تکمیل زنجیره تامین صنعت غذایی کشور با همکاری تشکل‌های تخصصی و پیشکسوتان این صنعت خبر داد. مهدی صادقی‌نیارکی درنشست مشترک با تشکل‌های تخصصی صنایع غذایی اظهار کرد: صنعت غذا با محصولاتی به ارزش ۲۵۰ هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود که ۱۰ درصد از ارزش تولید کل صنایع کشور است. ۸۷۰۰ واحد تولیدی در کشور در این صنعت در حال فعالیت هستند که ۳۷۰ هزار شغل ایجاد شده است. صادرات ۲ میلیون تن محصول فرآوری شده در زنجیره صنایع غذایی ارزشی معادل حدود سه میلیارد دلار در سنوات مختلف دارد. معاون امور صنایع وزارت صمت با بیان اینکه به دنبال تهیه و تدوین یک سند برای توسعه و تکمیل زنجیره تامین در صنعت غذایی هستیم، گفت: لازم است، شرکت‌های مدیریت زنجیره با هدف حداکثر سازی زنجیره ارزش توسط شرکت‌های معتبر پیشران صنایع غذایی تشکیل ‌شوند که از مرحله کشت و مواد اولیه تا رسیدن به دست مشتری کار را انجام می‌دهند. جلوگیری از اتلاف منابع در طول این زنجیره و تنظیم بازار به صورت سیستمی و همچنین تطابق با فنآوری روز آمد در این جلسات راهبردی مد نظر است. وی افزود: مدیریت ترکیب بهینه محصول و تنظیم قیمت در محصولات پرمصرف، خروجی‌هایی است که برای مدل زنجیره تامین صنایع غذایی ترسیم خواهد شد.

 

ارسال نظر