کافه خبر

۱۳۹۹/۱۰/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۴۸۰۷

آخرین وضعیت خودروهای دپویی

فارس|دبیر انجمن واردکنندگان خودرو آخرین وضعیت خودروهای وارداتی را تشریح کرد. مهدی دادفر با بیان اینکه از حدود ۱۲ هزار و ۷۰۰ خودرویی که از سال ۹۷ در گمرکات کشور وجود داشته بیش از ۱۲ هزار خودرو ترخیص شده‌اند، گفت: اکنون ۲ هزار و ۸۷۳ خودرو در گمرکات مانده، اما خبری از ترخیص آنها نیست زیرا این خودروها ثبت سفارش نشده‌اند، به همین دلیل به هیچ عنوان اجازه ترخیص آنها داده نمی‌شود. همچنین حدود ۷۰۰ خودرو در گمرکات باقی مانده که قبل از ثبت سفارش وارد کشور شده بودند تا همزمان با ورود به گمرک مجوز ثبت سفارش دریافت کنند. دادفر در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه واردات انحصاری خودرو انجام می‌شود یا خیر، گفت: قاطعانه می‌توان گفت که واردات خودرو طی ۳ سال گذشته بسته است و فرق نمی‌کند که خودرو قرار است انحصاری وارد شود یا ارگانی، حتی واردات خودرو به صورت قاچاق هم انجام نشده است. به دلیل شفاف بودن فضای واردات خودرو، هیچ گونه واردات انحصاری و قاچاق انجام نمی‌شود. وی با تأکید بر اینکه بیش از ۲ هزار خودرو نیز دارای پرونده قضایی هستند، گفت: این خودرو‌ها به شرط دریافت حکم قضایی ترخیص خواهند شد.

بازار تخم مرغ به زودی تنظیم می‌شود

ایسنا|رییس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی از کاهش قیمت تخم مرغ در یک هفته تا ۱۰ روز آینده خبر داد. مهدی یوسف خانی با بیان اینکه قیمت مصوب تخم‌مرغ در روزهای اخیر افزایش یافته، اظهار کرد: قیمت مصوب هرکیلو تخم مرغ از درب مرغداری‌ها ۱۴هزار تومان، قیمت عمده آن جهت تحویل درب مغازه‌ها ۱۵هزار و ۵۰۰ تومان و برای مصرف کننده ۱۷ هزارتومان است و هر شانه تخم مرغ دوکیلویی برای مصرف‌کننده ۳۴هزارتومان خواهد شد. وی ادامه داد: تخم مرغ با قیمت مصوب به صورت محدود در میادین و صنف در حال توزیع است و یک هفته تا 10 روز آینده قیمت آن کاهش می‌یابد و قیمت مصوب و قیمت بازار یکی خواهد شد. وی در پاسخ به این سوال که علت افزایش قیمت تخم‌مرغ و چند نرخی شدن آن در هفته‌های اخیر چه بوده، گفت: کمبود نهاده‌ها و افزایش قیمت نهاده‌ها در بازار آزاد قیمت تمام شده تخم‌مرغ را بالا برده، ولی خوشبختانه مشکلات حل شده و قیمت تخم مرغ به زودی تنظیم می‌شود.

بیش از ۴ میلیون تن کالای اساسی در بنادر

شاتا|وزیر صمت، از موجودی ۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تن کالاهای اساسی در بنادر کشور خبر داد و با اشاره به لزوم تجدیدنظر در قیمت پایه برخی محصولات در بورس، به دستگاه‌هایی که در اجرای سامانه جامع تجارت کوتاهی کرده‌اند هشدار داد. علیرضا رزم‌حسینی در نشست ستاد تنظیم بازار اظهار کرد: در ستاد تنظیم بازار تامین کالاهای مورد نیاز مردم از طریق افزایش تولید و واردات کالاهای ضروری مورد نظر وزارت صمت است. براساس گزارش گمرک تاکنون ۱۶ میلیون تن کالاهای اساسی وارد کشور شده و برای تأمین ذخایر کالاهای راهبردی هم اقدامات خوبی صورت گرفته است. وی همچنین از موجودی ۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تن کالاهای اساسی در بنادر کشور خبر داد و گفت: باید برای ترخیص این کالاها مراحل قانونی انجام شود. اولویت بعدی این وزارتخانه هم رصد قیمت و وضعیت عرضه ۱۰۰ قلم کالای اساسی است و بر اساس گزارشات، قیمت ۴۰ قلم از این کالاها از ثبات نسبی برخوردار بوده و ۶۰ قلم هم نوسانات قیمتی داشته که مقرر شده سازمان حمایت اقدامات لازم را برای ثبات آنها انجام دهد. رزم‌حسینی با تاکید بر اینکه رسوب کالا در گمرک باید به حداقل برسد، از گمرک و بنادر خواست نسبت به تسهیل و تسریع ترخیص کالاها اقدام کنند تا در بازار نیز اثر بگذارد. وی در ادامه با بیان اینکه بورس در شرایط صلح یکی از ابزار تنظیم بازار است، گفت: در شرایط خاص کنونی باید درباره عرضه کالا در بورس اقدامات خوبی انجام شود و شرایط ویژه در زمینه فولاد و پتروشیمی در بورس تعریف کنیم. افزایش قیمت برخی محصولات در بازار به دلیل قیمت پایه‌ای است که در بورس عرضه شده و باید در آن تجدید نظر شود.

بیکاری 40 هزار نفر با تعطیلی تالارهای پذیرایی

فارس|رییس اتحادیه تالارهای پذیرایی و تجهیز مجالس تهران گفت: برای بازگشایی تالارهای پذیرایی در انتظار تصمیم و موافقت استانداری و ابلاغیه ستاد ملی کرونا هستیم. خسرو ابراهیمی‌نیا در مورد بازگشایی تالارهای پذیرایی گفت: بعد از حدود یک سال از تعطیلی تالارهای پذیرایی به علت شیوع ویروس کرونا در جلسه چهارشنبه هفته گذشته اتاق اصناف ایران با حضور زالی فرمانده ستاد مدیریت مقابله با کرونا در کلان شهر تهران، موافقت ضمنی وی برای بازگشایی تالارهای پذیرایی کسب شد. وی با تاکید بر اینکه بازگشایی تالارهای پذیرایی در صورت موافقت استانداری تهران انجام خواهد شد، گفت: اتاق اصناف تا این لحظه، ابلاغیه‌ای مبنی بر بازگشایی تالارهای پذیرایی دریافت نکرده است، اما امیدواریم که هر چه زودتر با این موضوع موافقت شود و تالارهای پذیرایی پس از حدود یکسال تعطیلی دوباره باز شوند. وی با بیان اینکه حدود هزار تالار پذیرایی پس از شیوع بیماری کرونا در تهران تعطیل شد، بیان داشت: با احتساب حدود 30 الی 40 نفر کارگر شاغل در این تالارها حدود 30 تا 40 هزار نفر بعد از تعطیلی این تالارهای پذیرایی بیکار شدند. وی افزود: در صورت ابلاغ مصوبه بازگشایی تالارهای پذیرایی، تالارهای پذیرایی تهران به زودی با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری و با یک سوم ظرفیت پذیرش کار خود را آغاز خواهند کرد.

 

ارسال نظر