ویژه

۱۳۹۹/۱۰/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۴۶۵۴

تقدیر وزیر بهداشت از حمایت‌های فولاد مبارکه در کنترل کرونا

دکتر سعید نمکی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در نامه‌ای خطاب به حمیدرضا عظیمیان مدیرعامل فولاد مبارکه از حمایت و مساعدت‌های مالی و تجهیزاتی صورت گرفته این شرکت در راستای کنترل بیماری کووید19 تشکر و قدرانی کرد. وی ضمن اشاره به اهمیت ادامه همدلی‌ها توسط دیگر مسوولان محترم، ابراز امیدواری کرد هر چه زودتر شاهد سلامتی و شادابی مردم عزیزکشورمان باشیم.خاطرنشان می‌شود فولاد مبارکه از ابتدای شیوع ویروس کرونا به یاری مدافعان سلامت پرداخت و اختصاص 100 میلیارد تومان بودجه این شرکت برای تجهیز بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان اصفهان و برخی مناطق کم‌ برخوردار کشور به‌منظور خرید تجهیزات موردنیاز درمان مبتلایان به بیماری کرونا از جمله اقدامات صورت گرفته در این زمینه بوده است. فولاد مبارکه در راستای عمل به مسوولیت‌های اجتماعی خود وجوه موردنظر را به خرید تجهیزات ازجمله ونتیلاتور، دترجنت، مواد ضدعفونی‌کننده، ماسک و... اختصاص داده است.تامین اکسیژن رایگان بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان توسط فولاد مبارکه تا پایان بیماری کرونا یکی دیگر از اقدامات تاثیرگذار فولاد مبارکه در حوزه حمایت از جبهه بهداشت و سلامت کشور بوده است که در شرایطی آغاز گردید که برخی سودجویان درصدد سوءاستفاده مالی و بهره‌برداری از شرایط ناشی از بحران کرونا بودند و بیمارستان‌ها به جهت کمبود اکسیژن و بروز بازار سیاه به وجود آمده با مشکلاتی روبرو شده و در این شرایط بود که فولاد مبارکه پیشتاز ارایه اکسیژن رایگان به بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور گردید. تاکنون 60 بیمارستان از حدود 20 استان شامل استان‌های اصفهان، چهارمحال و بختیاری، یزد، تهران (دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران و دانشگاه علوم پزشکی ایران و بیمارستان‌های تأمین اجتماعی) قزوین، گلستان، مازندران، کردستان، اراک، فارس و قم، اکسیژن موردنیاز خود به‌ رایگان از فولاد مبارکه دریافت کرده‌اند و این روند تا پایان سال جاری ادامه خواهد داشت. این در حالی است که اقدام فولاد مبارکه برای تحویل اکسیژن به بیمارستان‌ها بین سایر فولادسازان و تولیدکنندگان اکسیژن کشور نیز به عنوان یک الگو به اجرا درآمد.

۱۵ بیمارستان برکت با ۲۵۰۰ تخت در خدمت محرومان کشور

بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام اقدام به احداث و تکمیل ۱۵ بیمارستان با ۲ هزار و ۵۰۰ تخت در مناطق محروم کشور کرده است.به گفته مدیرعامل بنیاد برکت، این بنیاد اقدام به احداث و تکمیل ۱۵ بیمارستان در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته کشور کرده است که از این تعداد، ۷ بیمارستان به بهره‌برداری رسیده و ۸ بیمارستان دیگر نیز در حال احداث و تکمیل است. امیرحسین مدنی در تشریح بیمارستان‌های افتتاح شده برکت اظهار داشت: بیمارستان ۱۵۰ تختخوابی امام خمینی(ره) در شهرستان میانه آذربایجان شرقی، بیمارستان ۹۰ تختخوابی رازی در شهرستان بانه کردستان، بیمارستان ۹۶ تختخوابی فاطمه‌الزهرا در مینودشت گلستان، بیمارستان ۱۶۴ تختخوابی معتمدی در گرمسار استان سمنان، بیمارستان ۹۰ تختخوابی شهید ستاری در قرچک ورامین، بیمارستان ۱۴۱ تختخوابی حضرت رسول در شهرستان فردوس خراسان جنوبی و بیمارستان ۹۶ تختخوابی امام خمینی (ره) در شهرستان درگز خراسان رضوی بیمارستان‌های به بهره‌برداری رسیده بنیاد برکت را شامل می‌شوند.بنیاد برکت ساخت و تکمیل ۸ بیمارستان دیگر را در شهرستان‌های نی‌ریز استان فارس، بهار استان همدان، دزفول خوزستان، نجف آباد اصفهان، مهر استان فارس، نهبندان خراسان جنوبی، تیران و کرون استان اصفهان و شهر تهران در دست اقدام دارد که در حال انجام است. مدیرعامل بنیاد برکت تعداد تختخواب بیمارستان‌های این بنیاد را ۲ هزار و ۵۰۰ تختخواب ذکر کرد و افزود: میزان سرمایه‌گذاری بنیاد برای احداث و تکمیل بیمارستان‌های برکت ۴۸ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال است. بنیاد برکت طراحی و ساخت سه باب بیمارستان جامع درمان سرطان در شهرهای تهران، نجف آباد و اهواز را نیز در دستور کار دارد که هر سه بیمارستان تکمیل شده و آماده افتتاح است. وی همچنین از ساخت بیمارستان ۱۰۰۰ تختخوابی برکت در جنوب غرب تهران خبر داد و افزود: احداث این بیمارستان با ۴۰ درصد پیشرفت کار در حال انجام است. اعتبار پیش‌بینی شده برای ساخت این بیمارستان ۴۰ هزار میلیارد ریال است. به گفته مدیرعامل بنیاد برکت، ورود این بنیاد به حوزه ساخت و تکمیل بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در راستای افزایش سرانه و کیفیت درمان در مناطق محروم و تحقق عدالت در حوزه بهداشت و سلامت در سراسر کشور است. بنیاد برکت نسبت به ساخت ۲۳۰ مرکز جامع سلامت، سلامت جامعه، بستر درمان، خانه‌های بهداشت، پایگاه سلامت و پایگاه اورژانس در مناطق محروم کشور متعهد است که از این تعداد، ۱۵۰ مرکز به بهره‌برداری رسیده و ۸۰ مرکز دیگر در حال احداث است. برای احداث این ۲۳۰ مرکز بهداشتی و درمانی، ۷۸۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری انجام شده و ۶۵۰ منطقه روستایی کشور تحت پوشش خدمات این مراکز قرار دارند.

11 روستای محروم استان کرمان تحت پوشش همراه اول قرار گرفت

با راه‌اندازی سه سایت تلفن همراه در استان کرمان، یازده روستای محروم این استان تحت پوشش شبکه همراه اول قرار گرفت. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اداره کل ارتباطات همراه اول، در یک‌ ماه اخیر سه سایت تلفن همراه توسط شرکت ارتباطات سیار ایران در راسک، شومهری و نمگاز شهرستان قلعه گنج از محل اعتبارات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مورد بهره‌برداری قرار گرفت. بر این اساس در مجموع یازده روستای محروم شامل ٣٣٢ خانوار تحت‌پوشش شبکه همراه اول قرار گرفتند. جدیدترین گزارش دوره‌ای رگولاتوری نشان می‌دهد همراه اول بیش از ۴۴٩٠٠ روستا را تحت‌پوشش شبکه خود قرار داده که بیش از دو برابر روستاهای تحت پوشش اپراتورهای دیگر است.

 

ارسال نظر