ویژه

۱۳۹۹/۱۰/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۴۳۹۵

آغاز فاز اول تست واکسن ایرانی کرونا در ستاد اجرایی فرمان امام

همزمان با آغاز چهاردهمین سال تاسیس بنیاد برکتِ ستاد اجرایی فرمان امام، آیین بهره‌برداری از ۲۸ هزار پروژه اقتصادی در مناطق محروم کشور با حضور محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی، محمد مخبر رییس ستاد اجرایی فرمان، امیرحسین مدنی مدیرعامل بنیاد برکت، مدیران عامل بنیادها و زیرمجموعه‌های ستاد اجرایی و تعدادی از نمایندگان مجلس در محل نمایشگاه دایمی دستاوردهای ستاد اجرایی فرمان امام برگزارشد. رییس مجلس پس از بازدید از نمایشگاه دستاوردهای ستاد اجرایی گفت: ستاد اجرایی فرمان امام در عرصه‌های مختلف با یک تلاش جهادی، نگاه علمی وکاربردی و با همان فرهنگ دوران دفاع مقدس فعالیت می‌کند. قالیباف بیان کرد: مقام معظم رهبری فرموده‌اند که ما ۲ بحث مربوط به رفع تحریم و خنثی‌سازی تحریم را داریم، ولی مبنا و اساس برای ما در کشور خنثی‌سازی تحریم است‌. خنثی‌سازی تحریم راه رابرای رفع تحریم باز خواهد کرد. رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در بحث کرونا ببینید چگونه مجموعه ستاد اجرایی فرمان امام در کمترین زمان ممکن بیشترین امکانات را فراهم کردند، افزود: از یک ماسک ساده تا امروز که موضوع اولین واکسن در حال تست نهایی است، نشان می‌دهد که اگر معتقد به فرهنگ خداباوری و سنت‌های الهی باشیم و همان باوری که انقلاب را به پیروزی رساند و همان باوری که در دفاع مقدس آن افتخارات را مردم و شهدا آفریدند، همراه داشته باشیم می‌توانیم اثر تحریم را خنثی کنیم . وی افزود: در این بازدید هر ۴ تحول و ۴ رکن اساسی شفاف‌سازی، هوشمندسازی، مردمی‌سازی و کارآمدسازی را در مجموعه ستاد دیدم. رییس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: موضوع اول در مدیریت خود مردم هستند و منابع انسانی مدیریت، پول و خلاقیت را با خود می‌آورند و امروز متاسفانه بخش‌های قابل توجهی از مجموعه‌های اجرایی ما از این فرهنگ فاصله دارند. وی افزود: در حال حاضر تولیداتی انجام شده، اما نمونه آن هنوز وارد کشور می‌شود. ارز ترجیحی که امروز در کشور در حال هزینه هست، در این هزینه هیچ سیاست‌گذاری درست، عرضه درست و کنترل درست که آثار آن در وضعیت مردم محروم مشهود باشد، نمی‌بینیم.

رییس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: امروز از طرفی تلاش می‌کنیم که ۲۰۰ میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی کنیم، اما از طرفی دیگر ۵ میلیارد دلار را در ۹ ماه گذشته به بدترین شکل ممکن با سوءمدیریت توزیع می‌کنیم و نتیجه آن گرانی مرغ و دیگر اقلام اساسی می‌شود. ما در اصلاح ساختار بودجه و در بودجه ۱۴۰۰ حتما در مسیر صرفه جویی ارزی و مدیریت صحیح توزیع گام برمی‌داریم. محمد مخبر خبر خوشی هم در خصوص آغاز فاز نخست تست انسانی «اولین واکسن ایرانی کرونا» از امروز داد و افزود: باتوجه به کسب مجوز وزارت بهداشت و طی مراحل موفق تست واکسن، از امروز ثبت‌نام افرادی که تمایل به مشارکت در مرحله تست نهایی واکسن ایرانی کرونا دارند آغاز می‌شود. وی با بیان اینکه موضوع اصلی نجات جان انسان‌ها است، گفت: دولت، مجلس و همه دستگاه‌هایی که توان دارند و فکر می‌کنند که می‌توانند یک واکسن ایمن را تا ورود این واکسن به بازار تامین کنند، موظف به انجام آن هستند. مخبر بیان کرد: معنی کار ما این نیست که واردات انجام نشود، چراکه اگر یک واکسن ایمن در دنیا قابل تهیه است، حتما باید وارد شود. وی اشاره‌ای به سایر اقدامات ستاد کرد و گفت: ما قریب به 8.5 میلیون هکتار زمین دیم داریم و طرحی آماده شده تا از این زمین‌ها ۳ برابر برداشت محصول دیم داشته باشیم. این اتفاق در ۳ سال می‌تواند رخ دهد و احتمال موفقیت آن ۶۰ درصد هست و امروز در ۶۰۰ هزار هکتار این کار صورت گرفته است. اگر این کار انجام شود، بالغ بر ۵ هزار میلیارد جلوی واردات گرفته می‌شود . رییس ستاد اجرایی فرمان امام گفت: زمانی که به مردم وصل شدیم، توانستیم ۱۵۱ هزار طرح را با ۱۰۵ هزار میلیارد تومان سرمایه و ۶۱۵ هزار اشتغال‌زایی انجام دهیم.

تغییر تاریخ برگزاری نخستین رویداد فناورانه شرکت ملی نفت

 رییس روابط عمومی شرکت نفت و گاز اروندان با اشاره به تغییر تاریخ برگزاری نخستین رویداد فناورانه شرکت ملی نفت ایران تقاضا محور 

«نفت تک» که پیش‌تر قرار بود در تاریخ سی‌ام آذر ماه برگزار شود، گفت: این همایش به دلیل احتمال اعمال محدودیت‌های جدید کرونایی به اول دی ماه تغییر یافت. ناصر فراهانی با یادآوری برگزاری این رویداد در دانشگاه صنعتی امیرکبیر در مرکز نوآوری انرژیک این دانشگاه افزود: هدف از برگزاری این رویداد تقویت، پیوند میان مراکز پژوهش و صنعت و حمایت حداکثری از شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی برای حضور گسترده در صنعت نفت و گاز کشورمان انجام می‌گیرد.  وی تصریح کرد: در روز نخست برگزاری این رویداد تقاضامحور، نیازهای فناورانه ۲ شرکت نفت فلات قاره و نفت و گاز اروندان ارایه خواهد شد و مدیران ارشد این دو شرکت، به سوالات متخصصان شرکت‌های دانش‌بنیان پاسخ خواهند داد.  ناصر فراهانی فهرست نیازهای عمده فناورانه شرکت نفت و گاز اروندان را جریان‌سنجی‌های چند فاز تلمبه‌های انتقال سیالات چند فازی در این رویداد عنوان کرد و در ادامه گفت: سلسله روندهای برگزاری این رویداد تقاضامحور ازسوی مدیریت پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت ایران در راستای ۳ نشست تخصصی بر محور نیازهای تقاضامحور دو شرکت مناطق نفتخیز جنوب و شرکت نفت و گاز پارس، سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس و شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت شرکت نفت مناطق مرکزی ایران و شرکت نفت خزر برای انجام پروژه‌های تعریف شده بررسی می‌شود .

 

ارسال نظر