بازار

۱۳۹۹/۰۹/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۴۱۶۳

قیمت لوازم خانگی کاهش می‌یابد

ایرنا| مدیرکل دفتر صنایع برق، فلزی و لوازم خانگی وزارت صمت گفت: با عرضه اختصاصی ورق‌های فولادی به تولید کنندگان لوازم خانگی در کشور، قیمت لوازم خانگی در بازار کاهش می‌یابد. « کیوان گردان سه شنبه شب در برنامه تلویزیونی شبکه خبر افزود: با این اقدام انتظار داریم در زمینه کاهش قیمت لوازم خانگی در کشور تا پایان سال جاری گام‌های اساسی بر داریم. وی با بیان اینکه عرضه اختصاصی ورق‌های فولادی به تولیدکنندگان لوازم خانگی در کشور از همین هفته آغاز می‌شود، گفت: در این راستا تمام مسیرهای منتهی به فروش ورق‌های فولادی در بازار سیاه را بستیم. گردان اظهار داشت: در این شیوه جدید عرضه اختصاصی ورق‌های فولادی به تولیدکنندگان لوازم خانگی همانند خودروسازان ادامه خواهد داشت و تمام تولیدکنندگانی که پروانه بهره‌برداری دارند، می‌توانند با استفاده از این فرصت ورق‌های فولادی مورد نیاز خود را خریداری کنند. گردان با بیان اینکه عرضه اختصاصی ورق‌های فولادی به کاهش قیمت ورق نیز کمک خواهد کرد، گفت: پیش از این تولیدکنندگان نمی‌توانستند کمتر از 100 تن در بورس فولاد خریداری کنند، اما در شیوه نامه جدید تولیدکنندگان لوازم خانگی می‌توانند با حجم کمتری از بورس، ورق‌های فولادی خریداری کنند.

سخنگوی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی ایران گفت: شیوه نامه فروش فولاد به تولیدکنندگان لوازم خانگی در بورس نیازمند آیین نامه است و انتظار داریم با توزیع فولاد ارزان قیمت به روش صحیح، زمینه کاهش قیمت لوازم خانگی در بازار فراهم شود. حمیدرضا غزنوی افزود: با این شیوه فروش ورق‌های فولادی به تولید کنندگان لوازم خانگی به قیمت مناسب آغاز خواهد شد و این در کاهش قیمت محصولات لوازم خانگی موثر خواهد بود. وی اظهار امیدواری کرد: با کاهش قیمت ورق‌های فولادی قیمت لوازم خانگی در بازار از یک تا سه ماه آینده، برای مصرف کنندگان در بازار کاهش یابد.

قیمت تخم مرغ

در روزهای آینده کاهش می‌یابد ایسنا |معاون بازرسی و نظارت سازمان صمت اظهار کرد: رصد تولید تخم مرغ و عرضه در خرده فروشی تا رسیدن به قیمت‌های مصوب ادامه خواهد یافت و توزیع تخم مرغ از طریق شبکه‌های توزیعی شامل فروشگاه‌های مصرف و زنجیره‌ای، میادین میوه و تره بار، اصناف و اتحادیه‌های مرتبط انجام خواهد شد. با توجه به تولید مطلوب این کالا شاهد کاهش قیمت‌ها در روزهای آینده خواهیم بود. سعید محمدی‌پور با اشاره به برگزاری چهل و هفتمین جلسه کارگروه تنظیم بازار استان تهران، اظهار کرد: در این جلسه مصوب شد عرضه تخم‌مرغ در سطح خرده فروشی با قیمت مصوب ادامه پیدا کند. همچنین با توجه به ثبات بازار مرغ گرم در سطح شهر تهران، مقرر شد مازاد تولید و موجودی درسطح شهرستان‌های استان توزیع شود.وی افزود: با تولید کنندگانی که نهاده دامی دولتی دریافت کرده اما کالای خود را با قیمت‌های مصوب عرضه نکنند برخورد قانونی صورت خواهد گرفت. همچنین به گفته این مقام مسوول در جلسه دیروز مقرر شده عرضه بشقابی مرغ نیز به قیمت مصوب و با رعایت حقوق مصرف کنندگان انجام و جلسه توجیهی و هماهنگی دراین خصوص توسط معاونت بازرسی و نظارت سازمان صمت برگزار و با متخلفان برابر قانون برخورد شود. اخیرا سازمان صمت استان تهران اعلام کرد که با سهمیه داران و فروشگاه‌های زنجیره‌ای که خارج از عرضه شبکه مرغ، به بهانه فروش قطعه‌بندی مرغ، آن را بالاتر از نرخ مصوب می‌فروشند برخورد می‌شود و در صورت تداوم روند قطعه بندی و فروش با نرخ جدید در فروشگاه‌های زنجیره‌ای، عرضه این محصول در این مراکز قطع می‌شود.

دلیل کاهش 70 درصدی فروش آجیل چیست؟

فارس |رییس اتحادیه آجیل و خشکبار تهران گفت: خشکبار و آجیل نسبت به سال گذشته حدود 40 درصد گران شده و این گرانی ناشی از افزایش هزینه‌های تولید است. مصطفی احمدی افزود: عوال موثر بر افزایش هزینه تولید افزایش هزینه بیمه، مالیات و هزینه حمل و نقل است به‌طوری که در مواردی حتی هزینه حمل و نقل از هزینه کالا نیز بیشتر است. وی با اشاره به افت فروش نسبت به سال گذشته بیان داشت: حدود 70 درصد نسبت به سال گذشته افت فروش داشته ایم که عوامل موثر بر این موضوع مسائل مربوط به کرونا و امتناع مردم از خرید مواد غذایی فله‌ای همچنین کاهش سطح درآمد است. احمدی با بیان اینکه آجیل و خشکبار فاقد قیمت مصوب است، گفت: حداقل و حداکثر قیمت برای آجیل شب یلدا بین 120 تا 170 هزار تومان تعیین شده است. احمدی بیان داشت: البته اعلام قیمت آجیل شب یلدا بین 120 تا 170 هزار تومان به منزله این نیست که آجیلی به قیمت بالاتر یا پایین‌تر از قیمت مذکور عرضه نمی‌شود بلکه ممکن است با تغییر ترکیب، محتویات و کیفیت آجیل قیمت هر کیلوگرم از این محصول بیش از قیمت 170 هزار تومان شود. وی اظها ر داشت: در قیمت 120 تا 170 هزار تومان معمولا مواد به‌کار گرفته به‌صورت پسته و فندق است اما اگر قرار باشد به‌جای پسته از مغز پسته و به‌جای فندق از مغز فندق در ترکیب آجیل شب یلدا استفاده شود قطعا قیمت افزایش می‌یابد و حتی ممکن است بیش 50 هزار تومان این اختلاف قیمت در هر کیلوگرم ایجاد شود. 

 

ارسال نظر