روی خط خبر

۱۳۹۹/۰۹/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۳۸۳۶

نرخ مصوب مرغ ثابت ماند

شاتا|  براساس تصمیمات ستاد تنظیم بازار قیمت مصرف کننده به ازای هر کیلوگرم گوشت مرغ گرم مطابق با تصمیمات این ستاد همچنان 20 هزار و 400 تومان اعمال می‌شود و شرکت پشتیبانی امور دام نیز موظف به ترمیم و تامین ذخایر راهبردی مرغ است. بر اساس تصمیمات ستاد تنظیم بازار و در راستای اجرای مصوبات ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، تمامی فرآیندهای مرتبط با تولید و عرضه گوشت مرغ، از تامین نهاده تا تولید و عرضه به عمده‌فروشی به عهده وزارت جهاد کشاورزی بوده است. 

وزارت صمت نیز طی مکاتبات متعدد مراتب آمادگی خود را جهت همکاری کامل در این زمینه اعلام کرده است. از مبادی و میادین خروجی عمده فروشی تا مرحله خرده فروشی، نظارت بر توزیع و اجرای صحیح بر عهده وزارت صمت قرار دارد. 

ستاد تنظیم بازار همچنین مقرر کرد شرکت پشتیبانی امور دام با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع، نسبت به ترمیم و تامین ذخایر راهبردی مرغ پیگیری و اقدام نماید.

مقصر ضایعات در خوراک دامی معرفی شد

فارس| مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام درباره اختلاط ضایعات با نهاده‌های دامی گفت: احتمال می‌دهیم یک شبکه متخلف، بار نهاده‌های کشاورزی و دامی را در مسیر تغییر می‌دهد. محمدرضا طلایی در یک برنامه تلویزیونی درباره اختلاط نهاده‌های بخش کشاورزی، اظهار کرد: هر زمان قیمت نهاده‌ها اختلاف بیشتری در بازار پیدا می‌کند، تخلفات می‌شود. 

وی با اشاره به اینکه کالایی که خریداری می‌شود در مراحل مختلف بارگیری تا انبار آزمایش می‌شود، خاطرنشان کرد: قبل از تخلیه بار از کشتی، سازمان‌های استاندارد، حفظ نباتات و دامپزشکی نمونه‌برداری می‌کنند و اگر مورد تایید قرار گرفت، اجازه تخلیه بار از کشتی داده می‌شود. 

وی با بیان اینکه شرکت‌های واردکننده با شرکت‌های باربری قرارداد می‌بندند، گفت: مشکلی در نهاده‌های وارداتی وجود ندارد؛ حمل بار به صورت فله و در کامیون‌های لبه‌دار انجام می‌شود و شرکت‌های باربری متعهد هستند بار را سالم به واحدهای تولیدی برسانند. 

طلایی یادآور شد: شرکت‌های حمل و نقل چون مجوزشان را از سازمان راهداری می‌گیرند، رییس سازمان راهداری به ما قول داده است، اگر گزارش تخلفی به این سازمان بدهیم، به سرعت کارت هوشمند راننده باطل شود. طلایی تاکید کرد: برای جلوگیری از تخلف رانندگان باید در جریمه‌های آنان سخت‌گیری شود. 

وی با اشاره به اینکه دلالان از اختلاط نهاده‌ها سود می‌برند، گفت: ما با شرکت پیمانکار که قرارداد می‌بندیم، تضامین می‌گیریم. اگر شرکت حمل و نقل تخلف کند پنج برابر قیمت بار جریمه و بار کامیون معدوم می‌شود. 

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام از واحدهای تولیدی درخواست کرد تا بار ناسالم را تحویل نگیرند.

خودروهای ثبت‌نامی  در موعد مقرر تحویل می‌شود

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا از آغاز تولید انبوه محصول جدید این گروه خودروسازی خبر داد و گفت: خط تولید انبوه شاهین سایپا از ۱۵آذرماه آغاز به کار کرد. 

سیدجواد سلیمانی همزمان با بازدید از خط تولید نخستین محصول پلتفرم SP100 سایپا اظهار کرد: تیراژ تولید روزانه شاهین در این خط تولید از ۵ دستگاه آغاز و به مرور افزایش پیدا خواهد کرد. سلیمانی ادامه داد: همزمان با آغاز تولید انبوه این محصول جدید، خودروهای ثبت نامی مشتریان را در زمان مقرر تحویل خواهیم داد.

 وی به طی شدن مراحل نهایی صدور مجوزهای لازم برای ورود شاهین به بازار نیز اشاره کرد و افزود: مجوزهای مربوط به شماره‌گذاری در مسیر انجام اداری آن است و امیدواریم تا پایان این ماه مجوزهای لازم به ما داده شود. 

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در تشریح وضعیت کیفی خودرو شاهین نیز گفت: از نظر کیفی، برنامه‌ریزی‌های جامع و متعددی انجام شده و اگر بخواهیم آن را با خودروهای دیگر مقایسه کنیم، می‌توان گفت که شاهین سایپا در مقایسه با خودروهایی مثل L90 و سراتو، قابلیت رقابت کیفی دارد.

 سلیمانی افزود: از نظر نمرات منفی که در ارزیابی کیفی خودروها در نظر گرفته می‌شود، شاهین سایپا در برخی شاخص‌ها نسبت به سراتو شرایط بهتری دارد. از این رو، امیدواریم که یک محصول با کیفیت را تقدیم مشتریان کنیم. 

مدیرعامل سایپا در پایان در خصوص فاز توسعه‌ای محصولات پلتفرم SP100 نیز گفت: برنامه‌ریزی شده که محصول کراس‌اوور این پلتفرم که «آریا» نام دارد در نیمه نخست سال آینده تولید و وارد بازار شود، ضمن اینکه شاهین اتومات نیز در مرحله نمونه‌سازی است و کالیبراسیون آن در حال انجام است.

 

ارسال نظر