روی خط خبر

۱۳۹۹/۰۹/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۳۶۷۳

افت 32 درصدی قیمت‌خودروها

فارس |  در حال حاضر معاملات در بازار خودرو در سطح پایینی قرار دارد و قیمت‌ها همچنان رو به کاهش است. روند کاهشی قیمت‌ها به دنبال افت نرخ ارز طی هفته‌های اخیر صورت گرفته و همچنان ادامه دارد. در این وضعیت خریداران همچنان منتظر افت بیشتر قیمت‌ها هستند.سعید موتمنی، رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو در این مورد به خبرنگار فارس گفت: ریزش قیمت دلار از 25 روز پیش تا حالا باعث افت قیمت خودرو در بازار شده به‌طوری که در این مدت شاهد کاهش 25 تا 32 درصدی قیمت خودرو در بازار بوده‌ایم.وی تصریح کرد: این افت قیمت علاوه بر خودروهای داخلی شامل خودروهای وارداتی و مونتاژی نیز شده است.موتمنی با بیان اینکه در حال حاضر بازار خودرو و نمایشگاه‌داران تعطیل هستند، افزود: بازار ارز و بازار خودرو ارتباط نزدیکی با یکدیگر دارند و با کاهش نرخ ارز شاهد افت قیمت خودروها نیز بودیم. این در حالی است که تا پیش از این با افزایش قیمت دلار، قیمت خودرو نیز افزایش پیدا می‌کرد، هرچند معاملات قابل توجهی در بازار صورت نمی‌گرفت.

3 رسته صنفی به گروه شغلی یک اضافه شد

اتاق اصناف ایران | در پی رایزنی‌های انجام شده از سوی اتاق اصناف ایران، با توجه به برخی ابهامات ایجاد شده در خصوص‌ سه رسته شغلی، کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا نسبت به تعیین تکلیف آنها پاسخ داد. بر این اساس و برابر هماهنگی به عمل آمده با وزارت بهداشت، درمان و آموزشی پزشکی در حاشیه جلسه چهل و هشتم کمیته امینتی، اجتماعی و انتظامی، مشاغل صنفی «تامین کنندگان مواد شیمیایی جهت عرضه مواد ضد عفونی و نیاز کارخانجات دارویی، بیمارستان‌ها، آزمایشگاه‌ها و صنایع مختلف»، «عرضه کنندگان ابزار و یراق مشتمل بر تامین کنندگان مواد و مصالح ایزوگام، قطعات پمب و ابزار مورد نیاز صنایع» و «فروشندگان و عرضه کنندگان قطعات و لوازم یدکی کشاورزی» در گروه شغلی یک قرار گرفته و در تمامی شهرستان‌های کشور با وضعیت قرمز، نارنجی یا زرد مجاز به فعالیت هستند. گفتنی است، پیش از این نیز با پیگیری‌های اتاق اصناف ایران، فعالیت سازندگان و فروشندگان عینک‌های طبی به گروه شغلی یک افزوده شد.

کاغذ بازی در بازارگاه  مانع توزیع به موقع نهاده ها

عضو اتحادیه واردکنندگان نهاده‌های دام و طیور ایران گفت: کاغذبازی مدیران سامانه بازارگاه برای تایید عرضه نهاده‌های دامی در بازار تمامی حلقه‌های تامین تا مصرف نهاده‌های دامی را متضرر کرده است. به گزارش اوندا، حمید رضا روحی با اعلام این مطلب اظهار کرد: در شرایطی که بازار معطل عرضه نهاده‌های دامی است شدت بروکراسی در سامانه بازارگاه برای توزیع این کالاها از یک سو به تشدید بر هم خوردن نظم بازار نهاده‌های دامی به دلیل عدم عرضه دامن می‌زند و از سوی دیگر هزینه‌های واردکنندگان را افزایش می‌دهد. وی افزود: در حالی که مرغداران و دامداران برای تامین خوراک دام خود معطل هستند؛ میسر نشدن امکان توزیع به موقع نهاده‌های دامی در سامانه بازارگاه از سوی مدیران مربوطه موجب شده است تا واردکنندگان و صنایعی که نهاده‌های دام و طیور مواد اولیه آنها محسوب می‌شود، متضرر شوند. این فعال اقتصادی ادامه داد: واردات کالاهای اساسی به کشور با توجه به شرایط تحریم اقتصادی؛ سخت و هزینه بر است اما فعالان اقتصادی با پذیرفتن تمامی ریسک‌ها در این مسیر وارد شده و محموله‌ها را به بنادر و گمرکات کشور رسانده‌اند اما به دلیل برخی سوء مدیریت‌ها و طولانی بودن فرآیند کاغذبازی میان مدیران سامانه بازارگاه امکان توزیع این کالاها در بازار وجود ندارد. او گفت: واردکنندگان زمانی که محموله‌های نهاده‌های دامی را به بنادر و گمرکات می‌رسانند برای اینکه امکان عرضه در سامانه بازارگاه را داشته باشند باید از مدیران مرتبط با سامانه بازارگاه تایید اولیه را دریافت کنند اما گاهی اوقات مدت زمان برای اخذ این تاییدیه به یک هفته نیز می‌رسد که این مساله به کمبود نهاده‌های دامی در بازار دامن می‌زند.

قیمت ماسک سه لایه پزشکی اعلام شد

شاتا | بنابر تصمیم ستاد لجستیک مقابله با کرونا، قیمت ماسک سه لایه پزشکی استاندارد مورد تایید سازمان غذا و دارو به ۱۰۰۰ تومان کاهش یافت. همچنین حداکثر نرخ فروش از سوی واحدهای تولیدی به مراکز درمانی و شرکت‌های پخش نیز 8000 ریال تعیین شد که البته فروش به قیمت‌های پایین‌تر در این شرایط حساس قابل تشکر و تقدیر است. با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده در راستای افزایش تولید محصولات مرتبط با مقابله با ویروس کرونا مقرر شد جهت رفاه عموم مردم ایران و الزام استفاده از ماسک در کشور و با توجه به شرایط قرمز در برخی استان‌ها، سازمان غذا و دارو با فوریت نسبت به اتخاذ تدابیر لازم برای توزیع ماسک‌های موجود در محل انبار واحدهای تولیدی و شرکت‌های پخش در مراکز درمانی و داروخانه‌های سراسر کشور اقدام نماید. همچنین با توجه به افزایش حجم تولیدات داخلی و ذخیره سازی‌های مناسب انجام شده در زمینه تولید انواع ماسک و در راستای حمایت از مصرف کنندگان در شرایط حساس کنونی، حداکثر قیمت مصرف کننده انواع ماسک سه لایه پزشکی استاندارد مورد تایید سازمان غذا و دارو به هزار تومان کاهش یافت و تمام مراکز عرضه از جمله داروخانه‌ها، فروشگاه‌های زنجیرهای و اینترنتی و ... مکلف به رعایت حداکثر نرخ مصوب تعیین شده است. 

 

ارسال نظر