بازار

۱۳۹۹/۰۸/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۳۰۸۸

اولتیماتوم ستاد تنظیم بازار  به واردکنندگان نهاده 

شاتا |ستاد تنظیم بازار تصویب کرد کد تخصیص ارز واردات نهاده‌های دام و طیور در صورت عدم انجام اقدام به موقع توسط واردکنندگان ابطال خواهد شد. ستاد تنظیم بازار در خصوص نهاده‌های دام و طیور که تخصیص و تأمین ارز آنها انجام ولی اقدام موثر و به موقع توسط واردکنندگان انجام نشده و کالا وارد کشور نشده است، مقرر کرد که نسبت به ابطال کد تخصیص ارز اقدام و کد به وارد کنندگان واجد شرایط واگذار شود. بر این اساس، ستاد تنظیم بازار مقرر کرد تا شرکت پشتیبانی امور دام برای ترمیم ذخایر راهبردی گوشت گوساله (منجمد ۵ تکه) و گوشت مرغ منجمد تا سقف تکالیف مصوب از طریق انعقاد قرارداد پیش خرید با تولیدکنندگان توانمند در حوزه گوساله پرواری و زنجیره‌های تولید طیور اقدام کند. بر اساس مصوبه اعلامی، انعقاد قرارداد مشروط به استفاده از ظرفیت غیرفعال مجموعه‌های مذکور با نرخ مصوب اعلامی سازمان حمایت و مصوبات هیات مدیره در قبال تحویل نهاده مورد نیاز از جمله ذرت، کنجاله سویا و جو به نرخ مصوب و بر اساس ضریب و مقادیر اعلامی معاونت امور دام وزارت جهاد کشاورزی به ازای هر کیلوگرم مرغ و دام پرواری زنده خواهد بود. این تصمیم به دلیل بالا بودن قیمت تمام شده واردات گوشت گوساله منجمد و گوشت مرغ با ارز نیما و حمایت از تولید داخل بوده است.

قیمت شکر برای مصرف‌کننده ۸۷۰۰  تومان 

ایرنا| ستاد تنظیم بازار حداکثر قیمت شکر سفید برای مصرف کننده در بسته بندی‌های یک کیلوگرمی را هشت هزار و ۷۰۰ تومان تعیین کرد. ستاد تنظیم بازار حداکثر قیمت تحویل شکر سفید تولید داخل درب کارخانه به ازای هر کیلوگرم به صورت یکسان برای مصارف صنف و صنعت و خانوار را معادل ۶ هزار و ۶۵۰ تومان تعدیل کرد. همچنین با توجه به مشکلات تامین مواد اولیه کارخانجات صنعتی مصرف‌کننده ذرت از جمله کارخانجات صنعتی فروکتوز، گلوکز، دکستروز، نشاسته مقرر شد، میزان ۴۰۰ هزار تن ذرت، برای مصرف کارخانه‌های صنعتی تا پایان سال ۱۳۹۹ از محل واردات ذرت با ارز ۴۲۰۰ تومان تامین شود. وزارت جهاد کشاورزی مکلف است ۴۰۰ هزار تن ذرت اختصاص یافته به این بخش را به وسیله سامانه بازارگاه ثبت، توزیع و نظارت کند.

مشکل تامین روغن  تا یک‌ماه دیگر حل می‌شود

فارس |معاون دفتر برنامه‌ریزی تامین، توزیع و تنظیم بازار وزارت صمت با بیان اینکه مشکل تامین روغن کشور تا یک ماه دیگر حل می‌شود، گفت: 140 هزار تن روغن از محل ذخایر استراتژیک تامین و توزیع می‌شود. سعید صارمی گفت: ستاد تنظیم بازار به صورت ویژه موضوع تنظیم بازار روغن نباتی را در دستور کار قرار داده است و بر اساس تصمیم ستاد تنظیم بازار مقرر شد تا 70 هزار تن روغن از محل ذخایر استراتژیک در بخش خانوار به صورت مایع توزیع شود که کار توزیع از اول آبان ماه شروع شده است. وی اضافه کرد: توزیع در وهله اول از بخش فروشگاه‌های زنجیره‌ای شروع شد که این توزیع تاکنون نیز به خوبی و به وفور تداوم دارد. صارمی گفت: توزیع این 70 هزار تن البته در سایر صنوف نیز شروع شده است تا به تدریج این سهمیه توزیع شود. وی در خصوص موضوع روغن جامد بخش صنف و صنعت، نیز بیان کرد: بر اساس مصوبات ستاد تنظیم بازار برای این بخش نیز از محل ذخایر استراتژیک کشور 70 هزار تن تامین و توزیع شده است. وی افزود: در حوزه تولید نظارت‌ها بر واحدهای تولید روغن انجام می‌شود و واحدهای تولیدی ورود و خروج روغن خود را در سامانه جامع تجارت باید ثبت نمایند. صارمی در خصوص جلوگیری از تخلفات احتمالی، گفت: ما منکر اینکه تخلف هست نیستیم و سازمان حمایت، سازمان‌های صمت استان و اتاق اصناف به عنوان متولیان نظارت بخشنامه‌های لازم را ابلاغ کرده‌اند و بازرسی‌های لازم دارد صورت می‌گیرد. صارمی همچنین از تشدید بازرسی‌ها در بازار توسط سازمان حمایت، سازمان‌های صمت استان و اتاق اصناف به کمک بسیج اصناف و به صورت هوشمند خبر داد. وی گفت: با تمهیدات انجام شده و توزیع 140 هزار تن روغن از محل ذخایر استراتژیک کشور بازار روغن تنظیم خواهد شد. صارمی اضافه کرد: با هماهنگی با بانک مرکزی و گمرک جمهوری اسلامی ایران حدود 120 هزار تن از روغن بخش خصوصی نیز در حال ترخیص است که با انجام این اقدامات، ظرف یک ماه آینده کل مشکل روغن حل خواهد شد.

افزایش ۲۱ درصدی  تحویل خودرو به مشتریان

گروه صنعتی ایران خودرو موفق شده از ابتدای امسال تا بیست‌ و پنجم آبان ماه بیش از ۲۶۲ هزار دستگاه خودرو وارد بازار کند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش بیش از ۲۱ درصدی را نشان می‌دهد.این خودروساز بزرگ کشور، در کنار افزایش قابل توجه تولید، میزان عرضه خودرو به بازار را نیز افزایش داده است، به گونه‌ای که از ابتدای سال تا بیست و پنجم آبان ماه، بیش از ۲۶۲ هزار خودرو تحویل مشتریان داده است. سال گذشته در همین بازه زمانی حدود ۲۱۶ هزار دستگاه خودرو وارد بازار شده بود. کاهش قابل توجه تعهدات معوق به مشتریان نیز از نتایج حاصل از برنامه‌ریزی‌های دقیق در تولید و فروش محصول است، به‌طوری که تعهدات معوق ۲۰۰ هزار دستگاهی سال گذشته به ۲۶ هزار دستگاه رسیده است که این روند کاهشی همچنان ادامه دارد.

 

ارسال نظر