اخبار

۱۳۹۹/۰۸/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۲۹۴۱

شرط افزایش تولید لوازم خانگی چیست؟ 

مهر |سخنگوی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی گفت: اگر مشکلات مربوط به مواد اولیه سر راه تولید نبود، حداقل ۵۰ درصد افزایش تولید داشتیم و می‌توانستیم قیمت را متعادل کنیم.حمیدرضا غزنوی، سخنگوی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی گفت: اگر مشکلات مربوط به مواد اولیه سر راه تولید نبود، حداقل ۵۰ درصد افزایش تولید داشتیم و می‌توانستیم قیمت را متعادل کنیم. البته مشکلات مربوط به مواد اولیه فقط به دلیل عملکرد فولادسازان نیست بلکه مشکل فرایند است، به گونه‌ای که می‌توان گفت بازار لوازم خانگی در کشور تنظیم نیست.غزنوی افزود: البته قبلاً صدها مشکل در مسیر تولید وجود داشت اما هم‌اکنون مشکلاتمان به تهیه مواد اولیه مربوط می‌شود. تولیدکنندگان مجبور به پرداخت پول زیاد برای خرید مواد اولیه هستند و همین امر هزینه‌ها را بسیار بالا برده است. وی در خصوص وضعیت بازار هم گفت: در این چند روز اخیر به دلیل نوسانات نرخ ارز و مبهم بودن وضعیت قیمت، رکود در بازار لوازم خانگی رخ داده است.غزنوی ادامه داد: طی ماه‌های اخیر هزینه‌های تولید برای تولیدکنندگان لوازم خانگی به‌شدت افزایش یافته است. حتی ما چندی پیش درخواست افزایش قیمت دادیم اما هنوز چیزی در این خصوص نهایی نشده است و هیچ چیز مشخص نیست.سخنگوی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی افزود: در حال حاضر نرخ ارز ثبات ندارد و قیمت نهاده‌های تولید همچون ورق فولاد بسیار گران شده است؛ از سوی دیگر نیز این محصولات از بورس به دست تولیدکننده نمی‌رسد و تولیدکننده مجبور می‌شود از بازار آزاد تهیه کند که باید قیمت بالایی را بپردازد.

وعده وزارت صمت برای کاهش قیمت پوشک

ایسنا |معاون دفتر برنامه‌ریزی تامین، توزیع و تنظیم بازار وزارت صمت وعده داده که قیمت پوشک بچه به صورت تدریجی کاهش خواهد یافت .سعید صارمی اظهار کرد: در حوزه تولید پوشک بچه مشکلی نداریم، اما ۷۰ درصد از مواد اولیه تولید پوشک وارداتی و متاثر از نرخ ارز است و به علت کمبود این مواد قیمت پوشک در هفته‌های اخیر بالا رفته بود.وی افزود: مقرر شد ترخیص این مواد از گمرکات به صورت اعتباری انجام شود و بانک مرکزی ارز مورد نیاز برای این موضوع را نیز تامین کند. همچنین در راستای قطع وابستگی و خودکفایی تمهیدات لازم برای تولید داخلی مواد اولیه پوشک که امکان تولید داخل دارند انجام شده است.صارمی با بیان اینکه با تمهیدات و مجموعه اقدامات انجام شده شاهد کاهش تدریجی قیمت پوشک خواهیم بود، تصریح کرد: در حوزه نظارت بر بازار نیز پوشک بچه جزو طرح‌های نظارتی و مشمول تشدید بازرسی‌ها خواهد بود و با متخلفین در این بخش برخورد قانونی خواهد بود.

توقیف 500 هزار دستگاه استخراج ارز دیجیتال

رییس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز از بررسی و تصویب آخرین مقررات مربوط به تعیین تکلیف پرونده‌های بلاتکلیف در حوزه رمز ارزها خبر داد و گفت: حدود 500 هزار دستگاه استخراج ارز دیجیتال توقیف شده و در حال رسیدگی است که با مقررات جدید که مصوبه ستاد و ابلاغیه ریاست‌جمهوری است در روزهای آتی تعیین تکلیف می‌شود. علی مویدی خرم آبادی در حاشیه یکصد و یکمین نشست اعضای اصلی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به آمار ناچیز قاچاق دام از کشور گفت: پیش از این ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با همکاری وزارت جهاد کشاورزی ضوابط جابه‌جایی و حمل و نقل دام در داخل کشور را تصویب و ابلاغ کرده است.وی در مورد جلوگیری از خروج غیرقانونی دام گفت: اعتقاد ما بر این است که تنها با کنترل مرز نمی‌توان از قاچاق جلوگیری کرد بلکه باید در داخل کشور نظام هویت‌بخشی و پلاک‌گذاری را انجام داد که البته از گذشته اجرا شده است. وی با اشاره به کاهش چشمگیر حجم واردات دام در دو سال اخیر تصریح کرد: 70 میلیون رأس دام در داخل کشور وجود دارد که تأثیر قاچاق کمتر از نیم درصد از این میزان بر اقتصاد و قیمت گوشت عقلانی نیست. مویدی هدف از پلاک‌کوبی را رهگیری دام تا زمان مصرف عنوان کرد و افزود: تاکنون حدود 16 میلیون رأس پلاک‌کوبی شده و این رقم رو به افزایش است، البته انتظار می‌رود کاستی‌ها در این زمینه به سرعت جبران شود.مویدی تأثیر قاچاق دام از کشور بر افزایش قیمت گوشت را بسیار ناچیز دانست و تصریح کرد: کاهش 76 درصدی واردات دام به کشور متأثر از تولید دام مازاد بر مصرف، خود شاهدی بر صدق این مدعا است، بطوری که تنها در استان آذربایجان غربی یک میلیون دام مازاد تولید می‌شود. رییس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز ادامه داد: لاستیک‌های سبک و سنگین مشمول تبصره 4 ماده 18 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز خواهند بود.وی با بیان اینکه از این پس عرضه لاستیک از طریق سامانه جامع تجارت خواهد بود، تأکید کرد: عدم رعایت ثبت اطلاعات فروش در سامانه جامع تجارت مصداق تخلف عرضه خارج از شبکه خواهد بود و دستگاه‌های نظارتی مکلفند با متخلفین برخورد قانونی نمایند. وی با ابراز گلایه از عدم توجه و عنایت سازمان صدا و سیما نسبت به جلسات اعضای ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، غیبت 3 ساله این سازمان را غیر قابل توجیه دانست و گفت: این مطالبه ماست که صدا و سیما طبق قانون مصوب سال 1392 و فرمایش مقام معظم رهبری، در جلسات ستاد حضور پیدا کند تا در جریان اقدامات بازدارنده و پیشگیرانه که در جهت صیانت از سرمایه مردم صورت می‌پذیرد، قرار بگیرد اما همیشه غایب اصلی است.

 

ارسال نظر