رویداد

۱۳۹۹/۰۸/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۲۹۱۱

مسوول پیگیری ارز نهاده‌ها مشخص نیست!

دبیر اتحادیه واردکنندگان نهاده‌های دام و طیور ایران گفت: مسوولیت تنظیم بازار عمده نهاده‌های دامی از وزارت صمت به وزارت جهادکشاورزی منتقل شد اما هنوز مشخص نشده کدام یک از ادارات این وزارتخانه مسوولیت پیگیری تخصیص ارز نهاده‌های دامی را به عهده دارد.عباس حاجی‌زاده با اعلام این مطلب اظهارکرد: براساس مصوبه هیات دولت و ستاد تنظیم بازار وظایف تخصیص ارز ثبت سفارش نهاده‌های دامی از وزارت صمت به وزارت جهاد کشاورزی منتقل شده است اما هنوز متولی و مجری معرفی واردکنندگان به بانک مرکزی برای تخصیص ارز مشخص نشده است.وی افزود: در زمان جابه‌جایی مسوولیت‌ها، معمولا فرآیندهای اجرایی دچار سکته و توقف تا انتقال کامل وظایف و تعیین واحدهای مسوول و اجرایی جدید می‌شوند.حاجی‌زاده با تاکید بر عدم توقف در روند تامین کالاهای اساسی کشور تصریح کرد: برای جلوگیری از ایجاد وقفه در تامین کالا باید در اسرع وقت مسوول یا مسوولان اجرایی و وظایف آنها در فرآیندهای اجرایی تعیین و معرفی شوند.حاجی‌زاده گفت: تسریع روند در تعیین واحد اجرایی جهت پیگیری تخصیص ارز می‌تواند فرآیند تامین کالاهای اساسی مورد نیاز کشور را سرعت بیشتری ببخشد.

رشد 122 درصدی  واردات موبایل 

فارس|آمارهای گمرک نشان می‌هد در هفت ماهه امسال واردات گوشی تلفن همراه به کشور به لحاظ ارزش 122 درصد رشد دارد.به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس آمارهای رسمی از گمرک در ۷ ماهه امسال نشان می‌دهد بالغ بر ۱۰۹۸ میلیون دلار گوشی تلفن همراه به کشور وارد شده است. آمار واردات گوشی تلفن همراه نسبت به مدت مشابه سال ۹۸ به لحاظ ارزشی ۱۲۲ و همچنین به لحاظ وزنی ۸۴.۷ درصد رشد دارد. در هفت ماهه سال 98 بالغ بر 494 میلیون دلار گوشی تلفن همراه به کشور وارد شده بود.

خروج دام بدون مجوز  قاچاق محسوب می‌شود

بر اساس جدیدترین تصمیم ستاد تنظیم بازار، هرگونه خروج دام از استان‌ها، بدون مجوز رسمی سازمان دامپزشکی قاچاق محسوب می‌شود.در مصوبات ستاد تنظیم بازار به افزایش قاچاق دام زنده از استان‌های مرزی و اخبار دریافتی از برخی استان‌ها مبنی بر اعمال نظر استانداران در خصوص عدم اجازه خروج دام زنده از استان اشاره شده و مقرر شده در راستای مدیریت قیمت دام زنده (سبک و سنگین) و جلوگیری از قاچاق آن، استانداران از هر گونه بخشی نگری در این خصوص پرهیز و نظرات کارشناسی خود را به دبیرخانه کارگروه تنظیم بازار ارسال کنند.همچنین در این مصوبات تاکید شده که استانداران به عنوان عالی‌ترین مقام اجرایی استان‌ها باید ناظر و ضامن اجرای مصوبات کارگروه ملی تنظیم بازار باشند.در هفته های گذشته افزایش قیمت گوشت قرمز خبرساز شد. طبق اعلام وزارت صمت گوشت قرمز نرخ مصوب ندارد، اما اخیرا معاون بازرگانی داخلی وزارت صمت اعلام کرد که قیمت مناسب برای عرضه گوشت گوساله بر اساس نوع گوشت بین۱۲۰ تا ۱۴۰ هزار تومان است و بیش از این قیمت گران فروشی محسوب می‌شود.

استفاده از پنبه در تولید تن ماهی صحت ندارد

سازمان ملی استاندارد ایران در مورد کنسرو ماهی مارلین به ارایه توضیحاتی پرداخت.سازمان ملی استاندارد ایران اعلام می‌دارد، محصولی که در این ویدئو مشاهده می‌شود، کنسرو ماهی مارلین در روغن مطابق با استاندارد ملی ایران شماره ۷۶۳۴ «کنسرو نیزه ماهی در روغن (کنسرو ماهی بادبان و مارلین ماهی در روغن) - ویژگی‌هاو روش‌های آزمون» بوده و دارای پروانه کاربرد علامت استاندارد به شماره ۷۴۷۵۹۸۱۹۸۱ است که تا تاریخ۱۵/‌۰۲/‌۱۴۰۱‬ اعتبار دارد.بر اساس اعلام دفتر نظارت بر استانداردهای صنایع غذایی، آرایشی و بهداشتی این سازمان، مارلین ماهی یا ماهی بادبان از خانواده نیزه ماهیان بوده که نسبت به تون ماهیان بافت سخت‌تری دارند. عضله اسکلتی ماهی از فیبرهای کوتاه و آرایش یافته میان لایه‌های بافت پیوندی تشکیل شده است. بافت پیوندی در عضله ماهی به مقدار کمتری نسبت به عضله پستانداران وجود دارد و دارای خواص متفاوتی است که موجب سفتی بیشتر بافت ماهی در مقایسه با گوشت پستانداران می‌شود.پروتئین‌های ساختمانی میوزین، اکتین و اکتومیوزین در حدود سه چهارم کل پروتئین عضله ماهی را تشکیل می‌دهند. اکتومیوزین ماهی کاملاً ناپایدار بوده و به آسانی با فرآیند و نگهداری تغییر می‌یابد. در فرآیند شست‌وشوی پروتئین با آب، معمولاً پروتئین‌ها که حدود ۸۰ درصد از گوشت ماهی را تشکیل می‌دهند از ارزش تغذیه‌ای بالایی نیز برخوردارند وضخامت پروتئین میوفیبریلار بر اساس گونه و سایز ماهی متفاوت است و در برخی گونه‌ها مانند ماهی مارلین بسیار ضخیم بوده که در اثر شست‌وشو با آب به صورت رشته‌هایی با بافتی شبیه پنبه مشاهده می‌شود. هر مقدار که پروتیین‌های ماهی بیشتر در معرض تماس با آب قرار گیرند رشته‌های عضلانی شفاف‌تر و سفیدتر می‌شوند و همچنین بو و طعم ماهی از بین می‌رود .به دلیل اینکه در تولید کنسرو ماهی، از گوشت ماهی به عنوان ماده اولیه استفاده می‌شود که در دنیا به عنوان غذای سالم محسوب شده و همچنین اعمال عملیات سترون تجارتی (فرآیند حرارتی۱۲۱ درجه سانتیگراد) و عدم استفاده از مواد نگهدارنده در تولید، صنعت کنسرو ماهی یکی از سالم‌ترین صنایع غذایی کشور محسوب می‌شود.

 

ارسال نظر