قیمت‌ها در بازار

۱۳۹۹/۰۸/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۲۹۱۰

 قیمت‌ها در بازار  قیمت نهایی شکر تعیین شد

قیمت هر کیلو شکر برای مصرف‌کننده 8700تومان تعیین شد و در عین حال 500 تومان از بهای هر کیلو شکر باید توسط کارخانه‌ها به حساب دولت واریز شود.به دنبال مصوبه جدید ستاد تنظیم بازار مبنی بر آزادسازی قیمت شکر، انجمن صنفی کارخانه‌های قند و شکر قیمت هر کیلوگرم شکر را برای مصرف‌کننده 8700 تومان تعیین کرد.

بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار، 30 درصد تولید کارخانه‌های قند باید بابت تامین نیاز خانوار اختصاص یابد و 70 درصد بقیه نیز با قیمت 7300 تومان به صنوف و صنایع عرضه شود. در عین حال، 500 تومان از این مبلغ به دولت تعلق داشته و نرخ قابل ثبت و عمل برای کارخانه‌ها به ازای هر کیلوگرم 6800 تومان خواهد بود.کارخانه‌هایی که فاقد تجهیزات بسته‌بندی شکر مصرفی خانوار هستند، باید شکر را با قیمت 6300 بابت عرضه شکر بسته‌بندی خانوار (به افراد حقیقی و حقوقی معرفی شده از سوی شرکت بازرگانی دولتی یا دارای حواله) ارایه کنند. همچنین طبق مصوبه ستاد تنظیم بازار، به منظور تکمیل ذخایر راهبردی و جلوگیری از تاثیرگذاری قیمت شکر وارداتی در قیمت شکر تولید داخل، شرکت بازرگانی دولتی ایران می‌تواند نسبت به خرید شکر وارداتی موجود با ارز نیمایی، به قیمت محاسباتی مورد تایید سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان برابر ضوابط اقدام کند.

قیمت‌گذاری تایر آزاد شد

فارس |با مصوبه ستاد تنظیم بازار، قیمت‌گذاری تایر آزاد شد. در عین حال، در مورد لاستیک‌های سنگینی که تاریخ مصرف آنها در حال اتمام است نیز تصمیم‌گیری شد.بر اساس مصوبه جدید ستاد تنظیم بازار، لاستیک‌های سواری تولید شده با مواد اولیه ارز نیمایی، در چارچوب ضوابط سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، مشروط بر اینکه تولید و فروش آن (زنجیره توزیع) در سامانه جامع تجارت ثبت شود، رأساً توسط واحدهای تولیدی قیمت‌گذاری شوند.همچنین مقرر شد لاستیک‌های سنگین وارداتی با ارز 4200 تومانی با قیمت‌های تعیین شده (مطابق محاسبات سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان) از طریق سامانه جامع تجارت یا حواله سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان‌ها به فروش برسد. در عین حال با توجه به اینکه برخی لاستیک‌های دپوشده با ارز 4200 بیش از 8 ماه در انبار عاملین موجود است و علاوه بر تحمیل هزینه‌های تبعی بیشتر برای توزیع‌کنندگان لاستیک سنگین، تاریخ مصرف آن نیز در حال اتمام است، ستاد تنظیم بازار مصوب کرد که در هر استان کمیته‌ای با ریاست سازمان صنعت، معدن و تجارت و با عضویت اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان، استانداری و نهاده‌های نظارتی تشکیل شود تا نسبت به تعیین تکلیف لاستیک‌های دپوشده قبل از سال 99 اقدام کند.

قیمت تیرآهن۳ برابر شد

مهر |قیمت «تیرآهن نمره ٣٠» در نیمه نخست سال ۹۹ نسبت به دوره قبل با ١٩٨.٦ درصد دارای بیشترین افزایش و قیمت «لمبه‌ چوبی» با ٦.٥درصد دارای بیشترین کاهش قیمت است.مرکز آمار ایران نتایج آمارگیری از قیمت مصالح ساختمانی در نیمه اول سال ١٣٩٩ در استان تهران را منتشر کرد.طرح آمارگیری از قیمت مصالح ساختمانی از سال ١٣٦٥ به‌صورت شش‌ماهه در سطح استان تهران توسط مرکز آمار ایران اجرا می‌شود. در این آمارگیری، اطلاعات مربوط به قیمت مصالح ساختمانی (١٧٩ قلم) با مراجعه به تولیدکنندگان یا عمده‌فروشان مصالح ساختمانی جمع‌آوری می‌شود. آمارهای مربوط به نیمه اول سال ١٣٩٩ به‌صورت زیر است: مقایسه متوسط قیمت تمامی ١٧٩ قلم مورد آمارگیری نیم سال اول سال ۹۹ نسبت به دوره قبل، نشان می‌دهد که «تیرآهن نمره ٣٠» با ١٩٨.٦ درصد دارای بیشترین افزایش و «لمبه چوبی» با ٦.٥درصد دارای بیشترین کاهش بوده‌اند. مقایسه‌ با دوره مشابه سال قبل نیز نشان می‌دهدکه بیشترین افزایش متوسط قیمت مربوط به «ورق سیاه به ضخامت بیش از ٣ میلی‌متر» با ٢٥٢.٠ درصد و کمترین افزایش قیمت مربوط به «لمبه‌ چوبی» با ٦.٣ بوده است.

قیمت خودرو دوباره  صعودی شد

نایب‌رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو اظهار کرد: در چند روز گذشته و با پایین آمدن قیمت دلار، قیمت خودرو بین۲۰ تا ۲۵ درصد کاهش داشت. اما با افزایش دوباره نرخ ارز، قیمت خودرو نیز دوباره حدود ۵ تا ۶ درصد بالا رفته است.اسد کرمی، در گفت‌وگو با ایلنا در مورد قیمت امروز خورو در بازار اظهار کرد: در چند روز گذشته و با پایین آمدن قیمت دلار، قیمت خودرو بین۲۰ تا ۲۵ درصد کاهش داشت. اما با افزایش دوباره نرخ ارز، قیمت خودرو نیز دوباره حدود ۵ تا ۶ درصد بالا رفته است. وی افزود: پژو پارس که چند روز گذشته به ۲۴۰ میلیون تومان رسیده بود دوباره ۲۰ میلیون دیگر گران شد. پراید۱۳۱ که ۱۰۵ میلیون تومان شده بود الان به ۱۱۵ میلیون تومان رسیده است. سمند LX نیز با ۱۵ میلیون تومان افزایش۲۱۵ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.نایب‌رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو در مورد افزایش قیمت خودروهای خارجی بیان کرد: خودرو‌های خارجی نیز حد ۴۰ تا ۵۰ میلیون افزایش قیمت داشتند. قیمت سراتو ۴۰ میلیون، تیوولی۵۰ میلیون و سانتافه ۵۰ میلیون تومان افزایش داشته است. قیمت ماشین‌های سنگین نیز۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان رشد یافت.

 

ارسال نظر