رویداد

۱۳۹۹/۰۸/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۲۸۲۲

صادرات مرغ ممنوع شد

شاتا| ستاد تنظیم بازار کشور در راستای کنترل بازار مرغ صادرات این محصول را ممنوع اعلام کرد. ستاد تنظیم بازار کشور به منظور کنترل بازار مرغ و جلوگیری از روند افزایشی قیمت آن در توافق انجام‌شده بین وزارت صمت و وزارت جهاد کشاورزی تصمیم بر ممنوعیت صادرات مرغ از اول آبان ماه تا اطلاع ثانوی گرفت. در جلسه اخیر ستاد تنظیم بازار همچنین مصوب شد با توجه به روند افزایش قیمت گوشت قرمز و درخواست انجمن صنفی گاوداران مبنی بر اختصاص فضای مناسب برای عرضه گوشت گرم (دام سبک و سنگین) با قیمت ‌مناسب، مقرر شد کمیته‌ای با مسوولیت دبیرخانه تنظیم بازار و با حضور نمایندگان سازمان‌های حمایت، میادین میوه و تره بار شهرداری تهران، اتحادیه و انجمن ذیربط در خصوص در اختیار گذاشتن بارانداز و فضای مناسب توسط سازمان میادین میوه و تره بار جهت عرضه گوشت گرم اقدام شود.

مرجع عرضه لاستیک‌های وارداتی مشخص شد 

شاتا| ستاد تنظیم بازار اعلام کرد: لاستیک‌های سنگین وارداتی بوسیله سامانه جامع تجارت با حواله سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان‌ها عرضه و به فروش می‌رسد. براساس اعلام ستاد تنظیم بازار، همانند گذشته لاستیکهای سنگین که واردات آن با ارز ۴۲۰۰ تومانی بود، برپایه محاسبه‌های سازمان حمایت و به وسیله سامانه جامع تجارت با حواله سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان‌ها عرضه می‌شوند و با قیمت تمام شده واردات به فروش می‌رسد. همچنین مصوب شد که لاستیک‌های سواری تولید شده با مواد اولیه ارز نیمایی، در چارچوب ضوابط سازمان حمایت، مشروط بر اینکه تولید و فروش آن (زنجیره توزیع) در سامانه جامع تجارت ثبت شود، توسط واحدهای تولیدی قیمت گذاری شوند. رعایت نکردن ثبت اطلاعات فروش در سامانه جامع تجارت مصداق تخلف عرضه خارج از شبکه بوده و دستگاه‌های نظارتی مکلف شده اندتا با متخلفان برخورد قانونی کنند.

ترخیص کالاها از گمرک  تسریع شود

  عضو هیات رییسه اتاق اصناف ایران گفت: این روزها شاهد گرانی کالاها هستیم که این مساله بر وضعیت کسب وکار اصناف تاثیر گذاشته و سرمایه اصناف را به نصف کاهش داده است. رسول جهانگیری اظهار کرد: در سال‌های گذشته اکثریت فروشگاه‌های صنفی مانند لوازم خانگی، مبلمان، فرش و… شرایط فروش اقساطی از ۱۲ ماه تا ۳۶ ماهه داشتند اما شرایط امروز با توجه به نوسان نرخ ارز به گونه‌ای شده که قیمت‌ها روز به روز شده و کسبه دیگر نمی‌توانند فروش اقساطی داشته باشند. جهانگیری اظهار کرد: زمانی نمایندگی‌های خودرو، خودرو را یک ساله با اقساط ۱۲ ماهه می‌دادند، اما در شرایط فعلی اگر خودرویی ثبت نام کنید، می‌گویند با قیمت روز محاسبه خواهد شد. بنابراین لازم است تا مسوولان شرایط بازار امروز را با شرایط قبل مقایسه کنند و بدانند که هیجان‌های تورمی در بازار ایجاد شده است. وی افزود:  لازم است تا کالاهایی که در گمرک می‌مانند زمان ترخیص آنان تسریع شود تا مشکلات کمتری در بازار ایجاد شود . وی افزود: به عنوان نمونه نهاده‌های دامی را دیر ترخیص می‌کنیم و یک دوره تولید مرغ به عقب می‌افتد و قطعا این مساله نوسان قیمتی را ایجاد می‌کند و یا نهاده‌های دامی که دیر ترخیص می‌شود دامدار مجبور است میزان نیاز خود را از بازار آزاد تهیه کند و این مساله نیز در قیمت تاثیرگذار است و ضروریست تا دولت زمان ترخیص کالا از گمرک را تسریع ببخشد و باید شرایط این روزهای بازار را درک کرد.

ورود کمیسیون امنیت ملی  به بررسی عملکرد گمرک 

ایسنا| نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از ورود این کمیسیون به بررسی عملکرد گمرک و مباحثی همچون حاشیه‌نشینی، اعتیاد و امنیت غذایی و اقتصادی مردم خبر داد. عباس مقتدایی در مطلبی در صفحه توییتر خود نوشت: «چرا اکنون دامداری‌های ما باید نیاز شدید به نهاده‌های دامی داشته باشند و این نهاده‌ها در گمرک رسوب کند و ترخیص نشود؟ ما فکر می‌کنیم عامدانه یا غیر عامدانه برنامه‌ریزی‌هایی در این خصوص صورت گرفته است و قطعاً کمیسیون امنیت ملی درباره عملکرد گمرک ورود می‌کند. این کمیسیون در موضوعات حاشیه نشینی، اعتیاد و امنیت غذایی و اقتصادی مردم هم ورود خواهد کرد.» در همین رابطه علی نیکزاد نایب رییس مجلس در جلسه علنی یکشنبه ١١ آبان پارلمان گفت که خبر موثقی دارم که کالاهای اساسی در گمرک در حال از بین رفتن است. خواهش می‌کنم برای ترخیص کالاهای اساسی در گمرک فکری کنید. دولت و مجلس دست به دست هم دهند و به فریاد مردم برسند.

انتصاب جدید در اصناف

معاون امور صنوف تولیدی و نمایشگاهی اتاق اصناف ایران منصوب شد. مرتضی هاشمی طی حکمی از سوی سعید ممبینی، رییس اتاق اصناف ایران، به عنوان معاون امور صنوف تولیدی و نمایشگاهی این اتاق منصوب و آیین معارفه با حضور مدیران اتاق اصناف ایران برگزار شد.

 

ارسال نظر