بازار

۱۳۹۹/۰۸/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۲۸۲۱

تصمیم جدید برای کاهش قیمت گوشت

ایسنا| رییس هیات مدیره انجمن صنفی گاوداران گفت: درصددیم تدابیری اتخاذ شود تا گوشت مستقیما از تولیدکننده به دست مصرف کننده برسد، حلقه‌های واسط کاهش یابد و پای دلالان به این موضوع باز نشود. سید احمد مقدسی اظهار کرد: جلسه‌ای با ستاد تنظیم بازار برگزار کردیم و همه تولیدکنندگان و توزیع کنندگان سر یک میز جمع شدند تا بتوانیم با اقداماتی فاصله تولید تا عرضه گوشت را به حداقل برسانیم؛ به عبارت دیگر درصددیم گوشت مستقیما از دست تولیدکننده به دست مصرف کننده برسد و حلقه‌های واسط کاهش یابد و پای دلالان به این موضوع باز نشود. وی در پاسخ به این سوال که آیا با این اقدام گوشت ارزان‌تر می‌شود؟ گفت: قطعا حذف واسطه‌ها اثرگذار خواهد بود و قیمت‌ها کاهش می‌یابد. به عبارت دیگر ۲۰ تا ۳۰ هزار تومان هر کیلوگرم گوشت ارزان‌تر به دست مصرف کننده می‌رسد. مقدسی در پایان گفت: کارگروه عرضه گوشت گرم در میادین میوه و تره بار در ستاد تنظیم بازار تشکیل شده و باید جزئیات آن مشخص شود.

کاهش قیمت «برنج، روغن و کره» تا یک‌ماه آینده 

معاون دفتر توزیع و تنظیم بازار وزارت صمت گفت: قیمت برنج، روغن و کره به دلیل تامین با ارز نیمایی با نوسانات ارزی تغییر می‌کند. سعید عباسی صارمی در یک برنامه تلویزیونی افزود: امسال برای تامین ۶۰ میلیون تن کالای اساسی برنامه‌ریزی صورت گرفته از این میان ۳۵ تا ۴۰ میلیون از محل کالاهای تولید داخلی تامین می‌شود و حدود ۲۰ تا ۲۵ میلیون هم باید از طریق واردات تامین شود تا الان علی رغم همه مشکلات تحریم ۱۵ میلیون واردات قطعی انجام شده و با توجه به موجودی‌ای که در بنادر است انشاالله چیزی که لازم است از طریق واردات انجام می‌شود. صارمی درباره کمیاب شدن و گرانی‌های گاه و بیگاه برخی کالاها نیز تصریح کرد: در برخی کالاها گرانی داریم و دربرخی گران‌فروشی، قیمت گوشت به دلیل اینکه قبلا برای مدتی با ارز ۴۲۰۰ تامین می‌شد ثابت بود اما بعد از مدتی برای حمایت از تولید داخل و مدیریت ارزی نوع ارز نیمایی شد و این باعث می‌شود قیمت متاثر از نرخ ارز شود، البته همه کالاهایی که با ارز نیمایی وارد می‌شوند همینطور است. در خیلی از کالاهای‌مان هم تغییر نوع کالایی داشتیم «برنج و روغن و کره» تغییر ارزی داشتیم و به ارز نیمایی تبدیل شده و قیمت آن طبیعتا متاثر از نوسانات ارزی است. اما در بخشی هم گران‌‌‌فروشی داریم. در ستاد تنظیم بازار که شنبه‌ها تشکیل می‌شود با تصمیمی برای تشدید بازرسی‌ها در کنار سازمان حمایت و صمت استان با همکاری تعزیزات تلاش می‌شود گرانی کم شود. وی افزود: در اکثر کالاها بحث رقابت بازار را داریم. متاسفانه با افزایش نرخ ارز قیمت‌ها به سرعت اضافه می‌شود اما در کاهش نرخ اینطور نیست و خیلی تدریجی ارزانی رخ می‌دهد. من امیدوارم در یکی دو ماه کاهش قیمت‌ها صورت گیرد.

روغن موتور ۴۰ تا ۵۳ درصد گران شد

مهر| مطابق با مجوز سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، روغن موتور خودروهای سبک ۴۰ درصد و خودروهای سنگین ۵۳ درصد افزایش قیمت یافت. مطابق با اطلاعیه یکی از شرکت‌های تولیدکننده روغن موتور که در سایت کدال منتشر شده، سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان مجوز افزایش قیمت روغن موتور را صادر کرده است. براساس این اطلاعیه، روغن موتور از دیروز ۱۸ آبان ماه برای خودروهای سبک (محصولات بنزینی) ۴۰ درصد و برای خودروهای سنگین (محصولات دیزلی) ۵۳درصد افزایش قیمت یافته است.

۱۱۰ میلیارد تومان تخلف صنفی در یک ماه

شاتا| در مهرماه امسال ۱۱ هزار و ۵۷۷ فقره گشت مشترک بازرسی از بازار انجام شده که منجر به تشکیل ۴۹۴۳ پرونده تخلف به ارزش حدود ۱۱۰۰ میلیارد ریال شده است. بیش از ۱۱ هزار گشت مشترک بازرسی در مهرماه امسال انجام شده که در قالب آن، ۵۰۰۰ پرونده به ارزش ۱۱۰۰ میلیارد ریال تشکیل شده است. سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها در زمان مورد اشاره ۳۵ درصد از گشت‌های مشترک خود را با اتاق اصناف و اتحادیه‌ها و ۱۸ درصد را با ادارات کل تعزیرات حکومتی انجام داده‌اند. در عین حال، ۱۴ درصد گشت‌های مشترک با دانشگاه‌های علوم پزشکی، دو درصد با ادارات کل استاندارد، یک درصد با ادارات کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و ۳۰ درصد باقی مانده با سایر دستگاه‌ها انجام شد. از مجموع پرونده‌های تخلف متشکله، ۲۹ درصد مربوط به گشت با ادارات کل تعزیرات حکومتی، ۲۷ درصد مربوط به گشت مشترک با اتاق اصناف و ۴۴ درصد مربوط به سایر دستگاه‌های ذیربط است و در همین راستا، تعداد گشت‌های مشترک برگزار شده با ادارات کل تعزیرات حکومتی ۲۰۷۹ فقره بوده که منجر به تشکیل ۱۴۱۱ پرونده شده است. همچنین ۴۰۳۷ گشت مشترک بازرسی با اتحادیه‌ها و اتاق‌های اصناف برگزار شد که در همین راستا ۱۳۱۳ پرونده تشکیل شد.

 

ارسال نظر