ویژه

۱۳۹۹/۰۷/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۲۰۶۰

مدیرعامل گاز مازندران: 

انشعاب گاز مددجویان  رایگان است

مدیرعامل شرکت گاز استان مازندران گفت: براساس قانون بودجه، حق انشعاب گاز برای واحدهای مسکونی مددجویان کمیته امداد و بهزیستی رایگان است. به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان مازندران، در راستای مسوولیت اجتماعی و کمک به مستمندان، نشست مشترک مدیرعامل شرکت گاز مازندران و مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان برگزار شد. «جعفر احمدپور» مدیرعامل شرکت گاز مازندران گفت: شرکت گاز استان در کنار رسالت خطیر گازرسانی در حوزه مسوولیت اجتماعی توجه خاصی به امورات معنوی و اجتماعی به ویژه کمک به نیازمندان و ایتام دارد که خوشبختانه طی سال در چندین نوبت از محل کمک‌های همکاران مبالغی را به منظور تهیه سبد کالایی و توزیع بین مستمندان صورت می‌پذیرد. وی با اشاره به دستاوردهای ارزشمند نظام اسلامی در حوزه گازرسانی، تصریح داشت: توزیع گاز در دورترین نقاط این مرز و بوم و امکان بهره مندی اقشار محروم از این نعمت طبیعی، اهتمام جدی دولت است.

اجرای طرح حمایت از هنرمندان در دوران کرونا توسط شهرداری اصفهان

معاون فرهنگی -   اجتماعی شهردار اصفهان گفت: طرح جامع حمایت از هنرمندان در دوران کرونا در بخش‌های موسیقی، سینما، هنرهای تجسمی، ادبیات، تئاتر و سایر بخش‌ها برای حمایت از آثار و تولیدات هنری و فرهنگی هنرمندان اصفهانی از سوی شهرداری اجرا می‌شود. به گزارش اداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان، محمد عیدی با اشاره به طرح جامع حمایت از هنرمندان شهر اصفهان در دوران کرونا از سوی معاونت فرهنگی و سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان اظهار کرد: این طرح در شش بخش موسیقی، سینما، هنرهای تجسمی، ادبیات، تئاتر و سایر بخش‌ها با انتشار فراخوان برای جذب آثار هنری اجرایی می‌شود. وی ادامه داد: براساس این طرح شهرداری نقش تسهیل‌گر را به عهده خواهد داشت تا ارتباط بین هنرمندان، مردم و شهرداری حفظ شود.

   جشنواره نماد قوس آذر  برای حمایت از هنرهای تجسمی 

عیدی با اشاره به دسته‌بندی برای حمایت از حوزه‌های مختلف فرهنگی و هنری در قالب این طرح، گفت: بخش نخست مربوط به هنرهای تجسمی است که برگزاری جشنواره نماد قوس آذر به روایت هنرهای معاصر یکی از این برنامه‌ها است. همچنین تولید پنج جلد کتاب فاخر از هنرمندان به‌نام و صاحب ‌اثر در حوزه هنرهای تجسمی پیش‌‌بینی شده است.

   هنر هفتمی‌ها مورد حمایت شهرداری 

معاون فرهنگی -   اجتماعی شهردار اصفهان با بیان اینکه در بخش سوم طرح حمایت از هنرمندان در دوران کرونا، حمایت از تولیدات سینمایی، تولید و سفارش فیلم و تولید کلیپ و فیلم‌های کوتاه برای پخش در فضای مجازی در دستور کار قرار دارد، افزود: قصد داریم تمام هنرمندان و فعالان بخش سینما در شهر اصفهان را در این بخش درگیر کنیم تا با تلاش هنرمندان آثار خوبی تولید شود. عیدی افزود: در بخش حمایت از هنرمندان تئاتر هم تولید و نشر 50 اپیزود نمایش کوتاه، تولید یکصد عنوان نمایش خیابانی و محیطی، برگزاری جشنواره طنز، جشنواره نمایش نامه‌نویسی اصفهان و جشنواره تک گویی نمایشی پژواک در دستور کار سازمان فرهنگی-   اجتماعی شهرداری است.

   تولید کالای فرهنگی 

وی بیان کرد: یکی از برنامه‌های دیگر شهرداری در قالب طرح حمایت از هنرمندان در دوران کرونا، تولید کالای فرهنگی با ترکیب هنرهای تئاتر، موسیقی و هنرهای تجسمی است.

   رویداد ملی «در مقیاس قوس» 

عیدی در بخش دیگری از سخنان خود به اجرای رویداد ملی هنرهای تجسمی «در مقیاس قوس» اشاره کرد و گفت: این رویداد از سوی موزه هنرهای معاصر اصفهان و در زمستان امسال برگزار می‌شود تا گفتمان مشترک بین هنرهای تجسمی و عرصه شهری ایجاد شود؛ با اجرای این رویداد هویت نماد قوس آذر به صورت عمومی و در سطح شهر به شهروندانی که کمتر در فضای گالری‌ها و موزه‌ها حضور پیدا می‌کنند، معرفی می‌شود. وی بیان کرد: این رویداد که در دو بخش برگزار می‌شود در بخش اول به برگزاری نشست با حضور مهمانان و کارشناسان اختصاص دارد که به توضیحاتی در مورد نماد قوس آذر و ارتباط آن با هنرهای معاصر می‌پردازد. معاون فرهنگی - اجتماعی شهردار اصفهان تصریح کرد: برگزاری این بخش از رویداد به شرایط کرونایی شهر بستگی دارد و در صورت تداوم بیماری، به صورت کاتالوگ و چاپ کتاب برگزار می‌شود. وی افزود: برگزاری این رویداد می‌تواند هنرمندان صنایع دستی اصفهان را برای تولید آثاری با  الهام از نماد شهر اصفهان تشویق کند تا از این آثار در فضاهای شهری بهره مند شویم. عیدی با بیان اینکه رویداد « در مقیاس قوس» در بخش‌های پوستر، ویدئو آرت و مجسمه با حضور همه هنرمندان از کشور برگزار می‌شود، گفت: کامبیز صبری، مرتضا بصراوی و شایا شهرستانی در بخش مجسمه، ژینوس تقی‌زاده، مینو ایران‌ پور و حسین حسینی در بخش ویدئوآرت و رسول کمالی، هما دلورای و آریا کسایی در بخش پوستر، داوری این رویداد را از اصفهان و سایر شهرهای کشور بر عهده دارند. وی مهلت ارسال آثار به این رویداد را تا 15 آبان‌ماه عنوان و اظهار کرد: تعداد آثار برگزیده برای هر بخش 5 عنوان است که امکان اجرا در محیط شهری را دارند. معاون فرهنگی -  اجتماعی شهردار اصفهان افزود: هر هنرمند امکان ارسال سه طرح را به دبیرخانه دارد و فقط در یک بخش می‌تواند شرکت داشته باشد. 

 

ارسال نظر