خبر

۱۳۹۹/۰۷/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۲۰۴۲

فولاد به زودی در بازار بورس عرضه می‌شود

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: براساس قانون و در راستای اجماع تشکل‌های بخش خصوصی، دولت و مجلس مقرر شده تا بعد از ابلاغ دولت هرچه سریعتر فولاد در بازار بورس عرضه شود و این موضوع به تدریج بر قیمت فولاد در بازار تاثیر خواهد گذاشت. علیرضا رزم حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت در نشست دیروز با نیکزاد، نایب رییس مجلس شورای اسلامی برای بررسی قیمت فولاد، با اشاره به اینکه براساس قانون باید فولاد در بازار بورس عرضه شود، گفت: در راستای اجماع تشکل‌های بخش خصوصی، دولت و مجلس مقرر شد، بعد از ابلاغ دولت هرچه سریعتر فولاد در بازار بورس عرضه و این قانون اجرا شود. وی ادامه داد: عرضه فولاد در بازار بورس به تدریج بر قیمت فولاد در بازار تاثیر خواهد گذاشت. رزم‌حسینی تصریح کرد: حداقل خرید فولاد در بازار بورس ۲۰ تُن است و هر شخص می‌تواند با این ظرفیت خرید کند، تجربه ۶ ماه گذشته در بحث بازار بورس خوب بوده و مسلما در بحث فولاد هم بخوبی ادامه پیدا خواهد کرد. وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین تاکید کرد: با افرادی که خلاف قانون در بیرون از بازار بورس اقدام به عرضه فولاد کنند از طریق تعزیرات برخورد خواهد شد، همانطور که طی چند ماه گذشته از همین طریق با متخلفان برخورد و سخت‌گیری شده است.

بیانیه اصناف در زمینه مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا

با مصوبه ستاد کرونا و اعلام استاندار تهران تمامی محدودیت‌های کرونایی در تهران تا ۲۵ مهر تمدید شد. تمامی صنوف مشمول این محدودیت‌ها در صورت فعالیت در هفته جاری و سایر صنوفی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند، تا یک ماه پلمب خواهند گردید. به اطلاع میرساند؛ در ادامه شرایط سخت این بیماری و با توجه به افزایش آمار ابتلاء ناشی از وقوع موج جدید انتشار بیماری و در راستای اجرای مصوبات اخیر ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا، از اصناف کل کشور انتظار می‌رود همچون هشت ماه گذشته، با رعایت بیشتر و کامل‌تر پروتکل‌های بهداشتی علی الخصوص استفاده از ماسک، تذکر به رعایت فاصله اجتماعی، ضدعفونی مستمر محیط و همچنین عدم پذیرش و ارایه خدمات به مراجعه کنندگان فاقد ماسک در واحدهای صنفی خود در جهت همراهی بیشتر با کادر بهداشت و درمان کشور گام بردارند. شایان ذکر است، تمامی اتاق‌های اصناف سراسر کشور در راستای مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا، ضمن تشدید بازرسی از سوی اتاق‌های اصناف و اتحادیه‌ها در هماهنگی با بازرسان سایر دستگاه‌های مسوول- از جمله وزارت بهداشت، وزارت صمت، اداره اماکن و سازمان تعزیرات حکومتی- با اصنافی که دستورالعمل‌های مذکور را رعایت نکنند برخورد خواهند کرد بدین صورت که در مرحله نخست تذکر دریافت کرده؛ در مرحله دوم 300 هزار تومان و در مرحله سوم یک میلیون تومان جریمه خواهند شد و در صورت تکرار مجدد، کسب و کار آنها پلمپ خواهد شد.

انتصاب جدید در وزارت صمت 

شاتا |طی حکمی از سوی وزیر صنعت، معدن و تجارت، «بابک دین پرست» به عنوان قائم مقام رییس ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور معرفی و منصوب شد. در حکم صادره از سوی «علیرضا رزم حسینی» وزیر صنعت، معدن و تجارت آمده است: «تلاش برای حل مشکلات واحدهای تولیدی به ویژه در موارد مربوط به تکمیل و راه‌اندازی طرح‌های نیمه‌تمام، تامین مالی، تعیین تکلیف بدهی‌های معوق و همچنین رفع مشکلات مرتبط با محیط زیست، منابع طبیعی و معادن و رفع موانع صادراتی به منظور بهره مندی حداکثری از ظرفیت تولید و اشتغال آنها، پیگیری و بررسی لازم برای تعیین تکلیف و در صورت امکان احیا و استمرار فعالیت واحدهای صنعتی و تولیدی راکد تملک شده توسط شبکه بانکی، دارای پرونده قضایی و ورشکسته و همچنین راه‌اندازی مرکز شبانه روزی فوریت‌های بررسی مشکلات واحدهای تولیدی و طرح‌های سرمایه‌گذاری پیرو دستور رییس‌جمهوری، از جمله موارد مورد انتظار وزیر صنعت از قائم مقام جدید ستاد تسهیل عنوان شده است.»

ضرورت تدوین استانداردها  در زنجیره تامین بنگاه‌های بزرگ

شاتا |معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: شرکت‌های کوچک و متوسط، با تدوین استانداردها، در زنجیره تأمین واحدهای بزرگ، می‌توانند کار خود را بهتر عملیاتی کنند. محسن صالحی نیا در حاشیه مراسم امضای تفاهم نامه همکاری سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با وزارت نیرو ضمن یادآوری توانمندی وزارت نیرو در زمینه ساخت نیروگاه، تصریح کرد: کشور در زمینه ساخت نیروگاه به توانمندی‌های بسیار خوبی دست یافته و حرف برای گفتن دارد. صالحی نیا اضافه کرد: این تفاهم نامه در زمینه‌های مختلفی از جمله تدوین استانداردها، بسیاری از ظرفیت‌ها را می‌تواند فعال کند و مسلماً شرکت‌های کوچک و متوسط (SME ها) با تدوین استانداردها، در زنجیره تأمین واحدهای بزرگ، می‌توانند کار خود را بهتر عملیاتی کنند. وی با اشاره به پیش بینی شرایط همکاری‌های آموزشی و تحقیقاتی در چارچوب این تفاهم نامه، ادامه داد: این موارد اقدام‌های خیلی خوب و متحولانه‌ای است که در این ارتباط می‌تواند بیشتر کمک کند و لازم است این زیرساخت‌ها را بتوانیم با هم پیش برده و شرکت‌ها را در زنجیره تأمین مالی مناسب قرار دهیم. 

 

ارسال نظر