ویژه

۱۳۹۹/۰۷/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۱۹۷۷

برخورداری 21 روستای فریدن از آب شرب سالم و پایدار

در حال حاضر 21 روستا تحت پوشش آبفای فریدن، از آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار هستند، این در حالی است که مقرر شده با ایجاد مجتمع 28 روستایی، همه روستاهای این منطقه با بهره‌مندی از چشمه لنگان، از آب شرب سالم و پایدار برخوردار شوند. مدیر آبفا فریدن با بیان اینکه از 28 روستا در این منطقه، 27 روستا تحت پوشش آبفا است، اعلام کرد: هم‌اکنون جمعیت این منطقه 52 هزار و 680 نفر است که از این رقم حدود 50 درصد آن را جمعیت روستایی تشکیل می‌دهد. مسعود مقدسی با اشاره به جمعیت قابل توجه روستاها در منطقه فریدن عنوان کرد: آب شرب روستاییان از طریق 38 فقره چاه تامین می‌شود و این منابع از لحاظ کمی و کیفی مورد تایید مراکز ذی‌صلاح هستند. وی آبدهی این 38 حلقه چاه را 110 لیتر در ثانیه اعلام و خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته آبدهی این منابع به بیش از 180 لیتر در ثانیه می‌رسید اما به دلیل خشکسالی‌های پیاپی آبدهی چاه‌ها کاهش یافته است و به همین دلیل تجهیز و نوسازی چاه‌ها در دستور کار قرار دارد. برای تامین پایدار آب شرب روستاییان 30 مخزن با ظرفیت بیش از ۶۱۰۰ متر مکعب احداث و در مدار بهره‌‌برداری قرا گرفته است. مدیر آبفا فریدن گفت: در حال حاضر 10هزار مشترک آب در روستاها داریم و در سال‌های اخیر با تعویض کنتورهای فرسوده و اصلاح شبکه توزیع موفق به کاهش هدررفت آب در روستاها شده‌ایم. هدررفت آب در برخی از روستاها بیش از متوسط استان است. در شش ماهه اول سال جاری بیش از 8 کیلومتر از شبکه فرسوده آب در روستاها اصلاح شد، این در حالی است که در چهار سال اخیر با مشارکت دهیاران، حدود 60 کیلومتر از شبکه توزیع فرسوده در روستاها اصلاح و بازسازی شد. در سال‌های اخیر بیش از ۲۰۰۰ انشعاب فرسوده آب در روستاها تعویض و این اقدامات منجر به کاهش قابل توجه هدرفت آب شد.

رکورد سرویس دهی همزمان همراه اول به 60 میلیون مشترک

همراه اول از رکورد سرویس‌دهی همزمان به 60میلیون مشترک خبر داد. به‌گزارش اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، همراه اول به عنوان نخستین و بزرگ‌ترین اپراتور تلفن همراه کشور توانسته با تعیین چشم‌انداز «تبدیل شدن به یکی از رهبران بازار ICT منطقه با ارایه خدمات و راهکارهای هوشمند با هدف توانمندسازی اکوسیستم دیجیتال»، سرویس دهی شبکه‌اش را بیش از پیش ارتقا دهد.

طبق جدیدترین آمارها، با ظرفیت‌سازی صورت گرفته در سال‌های اخیر، تعداد سرویس‌گیرندگان همزمان از شبکه همراه اول از مرز 60 میلیون مشترک گذشته است که حدود 71 درصد از جمعیت کشور را شامل می‌شود.  سرویس‌دهی همزمان همراه اول در سال 1396 برای حدود 48 میلیون مشترک انجام شده که در سال جاری نسبت به سال مذکور حدود 25 درصد افزایش داشته است. همچنین طبق این گزارش، در سه ماهه نخست سال جاری، همراه اول به دلیل ظرفیت‌سازی صورت گرفته در شبکه و پوشش گسترده، میزبان بیش از 8 میلیون مشترک ایرانسل و 3.5 میلیون مشترک رایتل بوده است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ساری خبر داد 

تامین پایدار سوخت نفتکوره نیروگاه نکا

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ساری گفت: انبار نفت منطقه ساری از مدرن‌ترین و ایمن‌ترین تاسیسات نفتی در منطقه شمال کشور است که تامین سوخت نفتکوره نیروگاه برق شهید سلیمی نکا را در فصول سرد سال برعهده دارد. سبحان رجب‌پور مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ساری در جلسه مشترک با مدیران عامل و معاونین نیروگاه شهید سلیمی نکا و راه آهن استان که در تاریخ ۹۹/۷/۱۵ به میزبانی این شرکت برگزار شد تامین پایدار سوخت نیروگاه شهید سلیمی نکا را جزو برنامه‌های جدی این شرکت برشمرد و بیان کرد: انبار نفت ساری با توجه به زیرساخت‌هایی که قابلیت تغییرپذیری بالای عملیاتی را داشته و با پشتیبانی نیروهای توانمند عملیاتی و همکاری با حمل و نقل ریلی این امکان را فراهم می‌کند که در هر شرایطی بتواند سوخت دوم نیروگاه مازندران را تامین کند. سبحان رجب‌پور اظهار کرد: در این هم اندیشی مقرر گردید تسریع به هنگام تامین حمل مخزندارها از سوی راه آهن شمال و تخلیه به موقع در زمین سوخت نکا صورت پذیرد. رجب پور با اشاره به وجود یکی از بزرگ‌ترین نیروگاه‌های برق در مازندران، بیان کرد: حمل و تخلیه به موقع سوخت جایگزین در نیروگاه شهید سلیمی نکا یکی از وظایف اصلی این شرکت بوده که با توجه به احتمال افت فشار گاز طبیعی باید همچون سنوات قبل صورت پذیرد . وی افزود: این انبار به غیر از خدمات‌رسانی به استان مازندران و دیگر استان‌ها، سوخت دوم نیروگاه شهید سلیمی نکا و بخش عمده سوخت دوم نیروگاه علی آباد کتول و نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان را به صورت روزانه تامین می‌کند . در ادامه این نشست مدیران عامل نیروگاه شهید سلیمی نکا و راه آهن شمال نظرات و راهکارهای پیشنهادی خود را در جهت بهبود سوخت‌رسانی به نیروگاه مطرح کرده و سخنانی ایراد کردند .


 

ارسال نظر