اخبار

۱۳۹۹/۰۷/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۱۴۹۰

آغاز توزیع تخم مرغ با نرخ مصوب در کشور

ایسنا| مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور گفت: دفاتر شرکت‌های پشتیبانی امور دام در کل کشور موظف شده‌اند، نسبت به هماهنگی برای خرید تخم مرغ از مرغداران با قیمت مصوب درب مرغداری و توزیع آن اقدام کنند. محمدرضا طلایی با اشاره به آغاز توزیع تخم مرغ با قیمت مصوب در کشور اظهار کرد: مقرر شد، شرکت پشتیبانی امور دام و اتحادیه مرغ تخمگذار نسبت به توزیع گسترده تخم مرغ با قیمت مصوب در سازمان‌های میادین، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، کارخانجات و مصارف عمده تخم مرغ اقدام کنند. وی افزود: دفاتر شرکت‌های پشتیبانی امور دام در کل کشور موظف شده‌اند، نسبت به هماهنگی جهت خرید تخم مرغ از مرغداران با قیمت مصوب درب مرغداری و توزیع آن اقدام کنند. مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور تاکید کرد: محدودیتی در خرید و توزیع تخم مرغ با قیمت مصوب وجود ندارد. چندی پیش ستاد تنظیم بازار نرخ هر کیلوگرم تخم مرغ درب مرغداری‌ها را ۱۲ هزار تومان و نرخ هر کیلوگرم تخم مرغ فله برای مصرف کننده را ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان تصویب کرد که با توجه به وزن، نرخ شانه نیز تعیین خواهد شد.

رکورد تولید معدن سرچشمه

مهر |مدیرعامل شرکت مس گفت: با تولید بیش از ۲، ۷۴۶، ۷۲۲ تن شرکت مس از آخرین رکورد تولید معدن سرچشمه در تیرماه سال گذشته به میزان ۲۷۲۵۴۰۰ تن عبور کرد. اردشیر سعدمحمدی با بیان اینکه در سالی که ازسوی رهبر انقلاب سال «جهش تولید» نام‌گذاری شده است شرکت مس توانست رکورد جدیدی در تولید ثبت کند، اظهار داشت: شرکت مس با ثبت رقم مجموع تولید سولفوراکسید و باطله به میزان ۲، ۷۴۶، ۷۲۲ تن در معدن سرچشمه طی شهریورماه توانست رکورد تیرماه سال گذشته تولید را بشکند. مدیرعامل شرکت مس افزود: با تولید بیش از ۲، ۷۴۶، ۷۲۲ تن شرکت مس از آخرین رکورد تولید معدن سرچشمه در تیرماه سال گذشته به میزان ۲۷۲۵۴۰۰ تن عبور کرد و رکوردی بی‌سابقه در تولید ماهیانه بخش شرکتی را در طول عمر فعالیت امور معدن رقم زد.

رفع تعهد ارزی ۲۳۰۰  صادرکننده 

معاون وزیر صمت گفت: بر اساس تحلیل انجام شده ۲۲۸۶ صادرکننده صد درصد تعهدات ارزی خود را ایفا کرده‌اند که از آنان تقدیر خواهد شد. حمید زادبوم با اشاره به ابزارهای تشویقی سازمان توسعه تجارت ایران جهت تسریع و تسهیل بازگشت ارز حاصل از صادرات، اظهار داشت: بر اساس تحلیل انجام شده ۲۲۸۶ صادرکننده صد درصد تعهدات ارزی خود را ایفا کرده‌اند که از آنان تقدیر خواهد شد. رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران گفت: این تعداد از صادرکنندگان بر اساس گروه‌های کالایی، میزان صادرات، میزان تعهد صادراتی، میزان بازگشت ارز و همچنین روند بازگشت ارز طبقه‌بندی شده‌اند که از مهم‌ترین شاخص‌های مدل طراحی شده، میزان صادرات و در نتیجه میزان بازگشت ارز، گروه‌های کالایی و همچنین روند بازگشت ارز از آبان‌ماه ۱۳۹۸ تا مردادماه امسال است. وی افزود: از بین مجموع صادرکنندگانی که صد درصد تعهدات ارزی خود را ایفا کرده‌اند، صادرکنندگان بابیش از ده میلیون یورو صادرات تفکیک شده‌اند.

 

ارسال نظر