خبر

۱۳۹۹/۰۶/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۱۰۷۱

افزایش بازرسی‌ها از اصناف 

اتاق اصناف | سرپرست معاونت نظارت و بازرسی اتاق اصناف ایران گفت: تعداد بازرسی‌های انجام شده از سوی بازرسان این نهاد در سراسر کشور در پنج ماهه نخست امسال، ۱۶درصد بیش از تعداد بازرسی‌ها در مدت مشابه سال گذشته بود. بهنام نیک‌منش اظهار داشت: تعداد کل بازرسی‌ها از صنوف تهران در پنج‌ماهه ابتدایی سال جاری یک میلیون و ۲۳۹ هزار و ۳۰۷ فقره بود که ۵۹ هزار و ۴۹۵ فقره پرونده با ارزش بیش از ۸۷۸ میلیارد و ۶۴۵ میلیون ریال تشکیل شده است. وی با بیان اینکه در پنج ماهه اول سال ۹۹، بیش از ۶۱ هزار فقره شکایت توسط واحدهای بازرسی اصناف دریافت شد خاطرنشان کرد: در این مدت، تخلف گران‌فروشی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۹ درصد، عدم درج قیمت ۱۹ درصد، عدم صدور صورت‌حساب ۲۲ درصد و تقلب ۱۸ درصد کاهش و احتکار ۴ درصد افزایش یافته است. سرپرست معاونت نظارت بازرسی اتاق اصناف ایران بیان کرد: بعد از ایجاد شورای تشدید بازرسی و نظارت در راستای نظارت بر انبارها و مراکز نگهداری عمده کالا، بازرسان اصناف ۱۱ هزار و ۷۰۰ گشت مشترک با بازرسان سازمان حمایت، سازمان صمت، سازمان تعزیرات حکومتی و دادستانی انجام داده‌اند که در نتیجه این بازرسی، ۳۳ مورد گزارش احتکار بالغ‌ بر ۲۰ میلیارد ریال ثبت شد. بیشترین میزان احتکار مربوط به لاستیک، روغن، برنج و شکر بوده‌است.

کشف 2 هزار میلیارد تومان کالای قاچاق در گمرک

در ۵ ماه نخست سال ۱۳۹۹ تعداد ۷۶۸ پرونده قاچاق کالا در گمرک به ارزش بیش از ۲ هزار میلیارد تومان کشف شد. به گزارش فارس، در ۵ ماه نخست سال ۱۳۹۹ تعداد ۷۶۸ پرونده قاچاق کالا به ارزش بیش از ۲ هزار میلیارد تومان کشف و به مراجع قضایی معرفی شد. بررسی وزارت اقتصاد درباره قاچاق نشان می‌دهد، گمرک ایران تا شهریورماه ۱۳۹۸ در مقایسه با مدت مشابه آن سال ۱۳۹۷ در زمینه پرونده‌های متشکله قاچاق در سال ۱۳۹۸ تعداد ۴۲۵۳ پرونده به ارزشی بیش از  ۳ هزار میلیارد تومان کشف کرده است. همچنین گمرک ایران در مبارزه با مواد مخدر، روان گردان‌ها و انواع پیش سازهای مواد مخدر براساس گزارش دفتر اطلاعات منطقه‌ای سازمان جهانی گمرک (RILO) رتبه نخست را کسب کرده و رشد ۱۷۳ درصدی کشفیات انواع مواد مخدر را داشته است.

کشف و ضبط 7‚2 میلیون ماسک سه لایه 

ایسنا |معاون نظارت و بازرسی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان تهران از کشف و ضبط دو میلیون و ۷۰۰ هزار ماسک سه لایه ویژه پرستاری توسط بازرسان این سازمان در روز گذشته خبر داد. سعید محمدی‌پوراظهار کرد: این محموله شامل ۷۲۰۰ بطری محلول ضد عفونی‌کننده دست نیز بود که ارزش آنها جمعاً ۴۲ میلیارد ریال برآورد شده است. وی افزود: این کالاها بنا به دستور قضایی دادستان تهران، طی صورت جلسه مشترک جهت سیر مراحل قانونی تحویل عوامل پلیس امنیت قضایی شده‌است. این مقام مسوول در پایان خاطرنشان کرد که کالاهای کشف شده ظن به احتکار بوده و پس از طی مراحل قانونی تحویل سازمان غذا و دارو خواهد شد.

16هزار برنده  قرعه‌کشی پیش‌فروش خودرو  مشخص  شدند

ایکو پرس |قرعه‌کشی برای تعیین ۱۶ هزار برنده منتخب قرعه‌کشی سومین مرحله از طرح فروش فوق‌العاده گروه صنعتی ایران‌خودرو از میان ۲.۵ میلیون نفر متقاضی، در حضور نهادهای نظارتی انجام شد. منتخبان تا ۲۷ شهریور ماه برای واریز وجه و نهایی کردن ثبت‌نام خود فرصت دارند. مراسم قرعه‌کشی سومین مرحله از فروش فوق‌العاده محصولات ایران خودرو در محل سالن کنفرانس معاونت بازاریابی و فروش ایران‌خودرو برگزار شد. ثبت‌نام این دوره از فروش فوق‌العاده محصولات ایران‌خودرو با موعد تحویل حداکثر سه ماهه و قیمت قطعی، از روز پنجشنبه هفته گذشته (۲۰ شهریورماه) با عرضه پنج محصول سمند LX، پارس بنزینی، پژو ۲۰۶ تیپ ۲، پژو ۲۰۶ صندوقدار و پژو ۴۰۵ SLX آغاز و تا روز گذشته (۲۳ شهریورماه) ادامه داشت. در این طرح بیش از ۲.۵ میلیون نفر ثبت نام کرده‌ بودند که بر اساس اعلام مسوولان ایران‌خودرو، شانس انتخاب شدن در این طرح ۱۰۸ به ۱ بوده است. بر اساس آمار از میان مجموع دو میلیون و ۵۱۸ و ۸۵۹ نفر شرکت‌کننده دارای شرایط و احراز هویت شده، ۴۸۶ هزار و ۴۰۵ نفر برای خودروی پژو ۴۰۵ GLX با ظرفیت ۳۰۰۰ دستگاه، ۵۷۸ هزار و ۷۱۷ نفر برای پژو ۲۰۶ تیب ۵ با ظرفیت ۳۰۰۰ دستگاه، ۵۴۷ هزار و ۸۷ نفر برای خودروی پژو ۲۰۶ صندوقدار با ظرفیت ۲۵۰۰ دستگاه، ۶۳۵ هزار و ۴۹۶ نفر برای محصول پژو پارس سال با ظرفیت ۴۰۰۰ دستگاه و در نهایت ۲۷۱ هزار و ۱۵۴ نفر برای خودروی سمند LX با ظرفیت تحویل ۳۵۰۰ دستگاه ثبت‌نام کرده بودند. از این تعداد، ۱۶ هزار نفر براساس ظرفیت هر خودرو، برای ثبت‌نام قطعی و با قرعه‌کشی انتخاب شدند. ۵۰ درصد نیز به عنوان افراد ذخیره درنظر گرفته شده‌ تا در صورت عدم واریز وجه منتخبان در مدت زمان تعیین شده (تا پنج‌شنبه هفته جاری، ۲۷ شهریورماه)، افراد از لیست ذخیره جایگزین شوند. اسامی نفرات برگزیده علاوه براینکه پس از تایید نهادهای ناظر، در اسرع وقت در سایت فروش ایران‌خودرو به نشانی esale.ikco.ir قرار خواهد گرفت، از طریق پیامک به برگزیدگان نیز اعلام خواهد شد.

 

ارسال نظر