رویداد

۱۳۹۹/۰۶/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۰۹۱۳

مردم انتظار گرانی خودرو را نداشته ‌باشند

ایسنا|سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) با بیان اینکه همه انتظار افزایش قیمت دارند و این انتظار باعث هجوم مردم به سمت خرید خودرو می‌شود، تصریح کرد: با توجه به اینکه آمار به ما می‌گوید نسبت به سال گذشته ۲۵ درصد افزایش تولید خودرو در کشور داشته‌ایم، دیگر نباید انتظاری برای افزایش قیمت وجود داشته باشد و مردم تنها نیاز خود را در این بخش تامین کنند.

جعفر سرقینی در گفت‌وگو با ایسنا، علت افزایش قیمت خودرو در بازار را شرایط روانی عنوان کرد و گفت: همه انتظار افزایش قیمت دارند و این انتظار باعث هجوم مردم به سمت خرید خودرو می‌شود.

وی اظهار کرد: در سال ۱۳۹۶ ما با مشکلاتی به نام فروش خودرو مواجه بودیم و نمی‌توانستیم تولیدات خود را بفروشیم، اما الان که نسبت به سال ۱۳۹۶ تولید ۳۵ درصد افزایش یافته است در حالی که جمعیت کشور حداکثر ۱۰ درصد افزایش یافته است؛ امروز با مشکلی به نام تولید نداریم و علت افزایش قیمت خودرو بیشتر مربوط به شرایط روانی است. سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: امروز در مردم به هر دلیلی از جمله شرایط اقتصادی انتظار افزایش وجود دارد و به همین خاطر است که روزی سرمایه‌ها به سمت مسکن و روز دیگر به سمت خودرو حرکت می‌کند.

سرقینی در پاسخ به پرسشی درباره نقش دولت در کاهش قیمت خودرو اظهار کرد: جایگاه دولت این است در کالاهایی که تقاضای بیشتری وجود دارد، عرضه را افزایش دهد و به مردم بگوید که پول‌تان را جایی نبرید که فردا ضرر کنید؛ اگر خدای ناکرده زمانی خودروسازی متوقف شده بود، سرمایه‌گذاری و انتظار گرانی در این حوزه منطقی بود، اما خودرو هر روز بیشتر از قبل تولید می‌شود؛ اگر زمانی کاهش تولید خودرو وجود داشت به مردم حق می‌دادم که نگران افزایش قیمت‌ها باشند، اما با توجه به اینکه آمار به ما می‌گوید نسبت به سال گذشته ۲۵ درصد افزایش تولید خودرو در کشور داشته‌ایم، دیگر نباید انتظاری برای افزایش قیمت وجود داشته باشد و مردم تنها نیاز خود را در این بخش تامین کنند.

 خودروهای ناقص با تکمیل قطعات روانه بازار می‌شود

ایکوپرس |ازابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۱۳ هزارو ۹۳۰ دستگاه خودروی پارس در سایت ایران خودرومازندران تولید شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۵ درصدافزایش نشان می‌دهد. امید حسینی نژاد مدیرعامل سایت ایران خودرو مازندران (خزر) در پی انتشارتصاویر پارکینگ این سایت تولیدی دربرخی از سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی گفت: روزانه ۱۴۰ دستگاه خودرو در این سایت تولید می‌شود و این آمار بیانگر اقدامات انجام شده در راستای بهبود روندتولید و تأمین است. وی افزود: در سال جاری قرار است ۳۵ هزار دستگاه پارس تی‌ی‌‌و.۵ و پارس سال در این سایت تولید شود. حسینی‌نژاد با رد شائبه احتکار در این سایت تولیدی خاطرنشان کرد: دوهزار دستگاه خودرو دارای کسری قطعه با فناوری پیشرفته در این سایت وجود دارد که با تأمین قطعات این خودروها تکمیل و تحویل مشتریان می‌شود. این در حالی است در همین بازه زمانی سال گذشته حدود ۶ هزار خودرو ناقص در کف کارخانه وجود داشت. وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۱۰ هزار دستگاه خودرو تحویل مشتریان شده است، خاطرنشان کرد: اگر محدودیت‌های ترافیکی در استان درزمان مسافرت‌های تابستانی نباشد، شاهد افزایش ارسال خودروهای تولید این سایت به مشتریان خواهیم شد. مدیرعامل ایران خودرو مازندران تاکید کرد: تا آماده شدن پلاک و مدارک خودرو توسط پلیس راهور ناجا و همچنین از زمان تجاری‌سازی تا بارگیری یک بازه زمانی ۱۰ تا ۱۵ روز نیاز است. این در حالی است که اگر خودروی ناقص هم وجود نداشته باشد تعدادی از خودرو در پارکینگ‌ها موجود هستند. وی تاکید کرد: همه زیرساخت‌های فنی و مهندسی مورد نیاز برای افزایش کمی و کیفی تولید در این سایت فراهم شده و ارتقای کیفیت یکی از برنامه‌های مهم ایران خودرو مازندران است.

خرید ۸ میلیون و ۲۱۵ هزار تن گندم  در کشور

شاتا |معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از خرید ۸ میلیون و ۲۱۵ هزار تن گندم تا ۱۸ شهریور ماه خبر داد و گفت: تاکنون ۹۵ درصد از پول گندم‌های تحویلی به مراکز خرید تسویه شده است. یزدان سیف گفت: در مقایسه با ۱۸ شهریور ماه سال گذشته، خرید تضمینی رشد ۷ درصدی در کشور دارد و میزان خرید در سال گذشته در همین مقطع ۷ میلیون و ۶۲۵ هزار تن بوده است. وی اعلام کرد: تاکنون حدود ۱۸ هزار و ۵۴۶ میلیارد تومان به گندم کاران پرداخت شده است. سیف گفت: ارزش کل خرید تضمینی گندم به ۲۰ هزار و ۶۶۸ میلیارد تومان رسیده است. مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران اعلام کرد: دانه روغنی کلزا به مقدار ۲۶۴ هزار تن به ارزش بیش از ۱,۲۰۰ میلیارد تومان خریداری شده و ۱۰۰ درصد پول آن به کلزاکاران پرداخت شده است. سیف گفت: تاکنون در ۳ استان ۴۵۹ تن دانه آفتابگردان زمان خریداری شده و در مجموع ۱۲ تن گلرنگ در ۷ استان خریداری شده است.

 

ارسال نظر