خبرنگار «تعادل» برای سومین بار برنده جایزه امین‌الضرب شد

۱۳۹۹/۰۶/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۰۴۰۳
خبرنگار «تعادل» برای سومین بار برنده جایزه امین‌الضرب  شد

برگزیدگان سومین دوره جشنواره فرهنگی امین‌الضرب در مراسم اختتامیه این جشنواره معرفی و ازآنان با اهدای لوح و تندیس تقدیر شد. «فرشته فریادرس» خبرنگار گروه رسانه‌ای اعتماد توسط هیات داوران حائز رتبه اول در بخش مصاحبه شد. 

جشنواره فرهنگی امین‌الضرب که از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان یکی از جشنواره‌های معتبر فرهنگی و مطبوعاتی شناخته و معرفی شده است، در بخش‌های گزارش خبری، گزارش تحلیلی- توصیفی، یادداشت و سرمقاله، مصاحبه، تیتر و چند رسانه‌ای، آثار رسیده را بررسی و در سومین دوره خود 19 اثر را به عنوان آثار برگزیده معرفی کرد. در مراسم اختتامیه این جشنواره، رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران سخنانی در باب نقش بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری در رشد و توسعه کشور ایراد کرد و گفت: هیچ کشوری توسعه نیافته است، مگر آنکه بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری در این کشور‌ها در مسیر رشد قرار گرفته باشد.  مسعود خوانساری با بیان اینکه فلسفه برگزاری مراسم کارآفرینی امین‌الضرب، معرفی کارآفرینان و فعالان اقتصادی به جامعه بوده است، گفت: هدف از برگزاری جشنواره فرهنگی امین‌الضرب نیز تقدیر از خبرنگاران پرتلاش در حوزه اقتصادی و معرفی آنان به جامعه فرهنگی و رسانه‌ای کشور است. خوانساری با اشاره به نگرش‌های حاکم بر جامعه در اوایل انقلاب که عمدتا سرمایه‌ستیز بوده است ادامه داد: در جامعه پس از انقلاب، سرمایه‌داری قبیح و سرمایه‌دار مورد سوظن بود و البته رسانه‌ها نیز به این مساله دامن ‌می‌زدند. برگزاری جشنواره امین‌الضرب، تلاشی در جهت کمک هر چه بیشتر به اصلاح این نگرش‌ها بوده است. مراسم کارآفرینی امین‌الضرب موفق بوده و ما تحت لوای آن توانسته‌ایم فعالان اقتصادی و کارآفرینان موفق را به جامعه معرفی کنیم و امیدواریم جشنواره فرهنگی امین‌الضرب نیز به همین ترتیب موثر باشد. او با اشاره به اینکه در اصلاح نگرش‌های ضدسرمایه‌داری در جامعه، نقش رسانه‌ها نیز حائز اهمیت است، ابراز امیدواری کرد که رسانه‌ها بتوانند جامعه را پذیرای سرمایه‌گذاری اعم از داخلی و خارجی کنند. 

در ادامه این جلسه، سیده فاطمه مقیمی، عضو هیات رییسه اتاق تهران از تلاش همیشگی فعالان رسانه‌ای در انعکاس اخبار اتاق و فعالیت‌های بخش خصوصی تجلیل و از تلاشهای اصحاب رسانه در انعکاس رویدادها و فعالیت‌های اتاق بازرگانی تهران قدردانی کرد.  او با بیان ویژگی‌های سومین دوره جشنواره فرهنگی امین الضرب ادامه داد: جامعه‌ای توسعه ‌می‌یابد که بدون نگرش‌هایی از جنس تفکیک جنسیتی، زنان در کنار مردان به فعالیت مشغول باشند. در ادامه این مراسم، نفرات برگزیده در جشنواره فرهنگی ‌امین‌الضرب معرفی شدند و از تلاش‌های آنان برای رونق بخشیدن به فعالیت‌های بخش خصوصی و توسعه فرهنگ محوریت بخش خصوصی در اقتصاد تجلیل شد. که در بخش مصاحبه «فرشته فریادرس» با اثر «ناگفته‌های الحاق به WTO» حائز رتبه اول شد و بیش از این در سال‌های ۹۷ و۹۸ نیز برنده امین‌الضرب شده بود. 

 

ارسال نظر