ویژه

۱۳۹۹/۰۵/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۰۲۴۷

پخش زنده برنامه هیات‌های مذهبی با همکاری همراه اول

هیات‌های مذهبی در ماه محرم می‌توانند برنامه‌هایشان را با اینترنت رایگان همراه اول پخش زنده کنند. 

به گزارش اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، هم‌زمان با نزدیک شدن به ماه محرم و عزادارای سید و سالار شهیدان، همراه اول با همکاری پیام‌رسان بومی «روبیکا» امکان ویژه‌ای را برای هیات‌های مذهبی سراسر کشور فراهم آورده که برگزاری مراسم‌ عزاداری را در دوران محدودیت‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا، تسهیل می‌کند.بر این اساس، هیات‌های سراسر کشور می‌توانند با ایجاد کانال در پیام‌رسان روبیکا و عضویت در صفحه اختصاصی «عقیق»، از امکان پخش زنده با اینترنت رایگان و تسهیلات اطلاع‌رسانی این برنامه بهره‌مند شوند.شرایط در نظر گرفته شده به شکلی است که هزینه اینترنت طرف ارسال‌کننده و دریافت‌کننده در تمامی اپراتورها رایگان است و چنانچه هیات‌ها امکان فنی استفاده از دوربین و تجهیزات پخش زنده را نداشته باشند، می‌توانند با تلفن همراه از این امکان بهره‌مند شوند.مدیران هیات‌های علاقه‌مند به استفاده از این شرایط، لازم است ابتدا کانال اختصاصی هیات را در روبیکا ایجاد کرده  سپس آدرس آن را به نام کاربری aghighlive  ارسال کنند.امکان دیگری که در این طرح گنجانده شده، امکان ارسال پیامک رایگان است که اطلاعات بیشتر آن، پس از ایجاد کانال برای مدیر هیات ارسال خواهد شد.هیات‌های مذهبی همچنین می‌توانند ویدیوها، صوت‌ها و برنامه‌های خود را برای پوشش رسانه‌ای در عقیق، از طریق کانال روبیکای هیات به عقیق ارسال کنند.

جهانی شدن و رقابت‌پذیری  مسائل پیش روی صنعت

رسالت صنعت فولاد امروز کمک به افزایش رشد اقتصادی، حفظ اشتغال و به گردش درآوردن چرخ‌های اقتصاد ملی است و از این منظر، دوران حساسی پیش روی این صنعت قرار دارد.

 مهندس عظیمیان، مدیرعامل فولاد مبارکه با تأکید بر اینکه جهانی شدن و برخورداری از صنعت رقابت‌پذیر از بزرگ‌ترین مسائل پیش روی صنعت و اقتصاد کشور است، در پاسخ به سوالی درباره گام‌های فولاد مبارکه در حوزه جهش تولید چنین پاسخ داد: امسال به فرموده مقام معظم رهبری سال «جهش تولید» نام‌گذاری شده است. سالی که درست در شدیدترین تحریم‌های بین‌المللی علیه اقتصاد ایران، قرار است حرکتی جهش‌گونه در اقتصاد ایران شکل گیرد و تا امروز که پنج ماه از سال سپری شده، نمود عینی این امر در برخی از بخش‌های صنعتی و معدنی کشور به‌خصوص حوزه فولادسازی آشکار شده است.

مدیرعامل فولاد مبارکه ادامه داد: ایران با برخورداری از نیروهای جوان و تحصیل‌کرده، دسترسی به بازار 400 میلیون نفری منطقه، وجود پتانسیل‌های درونی، مانند معادن، و وجود راه‌های استراتژیک، ظرفیت‌های بسیار زیادی در حوزه‌های مختلف اقتصادی دارد و حوزه صنایع معدنی به‌ویژه فولادسازی نیز از این امر مستثنا نیست. واقعیت آن است که فشارهای خصمانه امریکا در سه سال گذشته سبب شده رشد اقتصادی در کارنامه اقتصاد ایران منفی شود، ولی بدنه تولید و صنعت کشور توانسته همچنان استوار باشد و نه‌تنها نیاز داخلی کشور را برآورده، بلکه محصولات خود را روانه بازارهای هدف صادراتی کند و در دوره‌ای که فروش نفت عملا امکان‌پذیر نیست، برای کشور ارزآوری داشته باشد. شاید به‌صراحت بتوان گفت همین ایستادگی است که نماد تاب‌آوری بالای اقتصاد ایران است. خوشبختانه با درک این موضوع و شرایط موجود، در اقتصاد ایران شعار «جهش تولید» در پیشانی استراتژی‌های اقتصادی و ملی قرار گرفته تا نیاز مهم ایجاد اشتغال و ثروت در کشور محقق شود.

عظیمیان تاکید کرد: در این میان نکته حائز اهمیت آن است که اکنون در سایه شدیدترین و بی‌سابقه‌ترین تحریم‌ها علیه اقتصاد ایران، «جهش تولید» استراتژی اصلی کشور قلمداد شده و بخش‌های مختلف صنعتی و تولیدی نیز به‌خوبی به این نکته پی برده‌اند که نه‌تنها نباید متوقف شوند، بلکه باید در مسیر توسعه حرکت کنند. اما نباید این واقعیت را نیز از ذهن دور داشت که وضعیت کنونی با نقطه مطلوب فاصله دارد؛ چراکه ظرف سه سال گذشته، رشد بخش واقعی اقتصاد کشور منفی بوده و صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی کرده این روند تا پایان سال 99 در اقتصاد ایران ادامه داشته باشد و رشد اقتصادی به 5- درصد برسد؛ البته باید شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا را نیز در این خصوص لحاظ کرد.

وی افزود: نکته حائز اهمیت آن است که از منظر علمی، اقتصاد ایران اکنون در دوره رکود تورمی قرار دارد و آنچه در این دوره زمانی نیاز کشور است سرمایه‌گذاری‌های جدید و توسعه صنایع مولد و بالادستی است؛ البته باید توجه داشت که در کنار برخی بدبینی‌ها به وضعیت شاخص‌های کلان اقتصادی و رشدهای پیش‌بینی‌شده، این وضعیت نشان می‌دهد صنعت کشور، با وجود پتانسیل‌های قابل‌توجه، نیاز به حمایت‌های جدی و اساسی دارد؛ به‌‌ویژه اینکه صنایع با وجود تحریم‌ها و فشارهای مالی طی دو سال گذشته ایستادگی کرده‌اند و اجازه نداده‌اند وضعیت اشتغال کشور با بحران مواجه شود و همچنان نیز می‌توان به افق‌های جدید امیدوار بود.

 

ارسال نظر