ویژه

۱۳۹۹/۰۵/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۹۸۹۸

تجاری‌سازی 35 هزار دستگاه خودرو در تعطیلات تابستانی

مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو، گفت: با حمایت وزارت صمت، گمرک و همکاری زنجیره تامین در هفته آینده همزمان با تعطیلات تابستانی این خودرو ساز، تکمیل و تجاری‌سازی 35 هزار دستگاه از خودرو‌های دارای کسری دردستور کارقرار دارد . فرشاد مقیمی با رد شائبه احتکار خودرو در پارکینگ این خودروساز گفت: طی دو سال گذشته برخی از افراد به ویژه در فضای مجازی احتکار خودرو توسط خودرو ساز را طرح کرده‌اند که این موضوع صحت ندارد . وی با اشاره به تحریم‌های صنعت خودرو، تصریح کرد: دو سالی که تحریم‌های ظالمانه علیه صنعت خودرو اعمال شده، برای جلوگیری از هدر رفت ظرفیت‌های تولید و توان نیروی انسانی، با وجود کسری برخی قطعات، تولیدرا متوقف نکرده‌ایم. برخی از قطعات‌  ‌های‌ تک و  الکترونیکی به دلیل مشکلات ارزی با تاخیر از گمرک ترخیص شدو دراین مقطع برای استفاده حداکثری از ظرفیت‌های تولید و زمان، ناچاریم خودروها را با وجود کسری قطعات تولید کنیم. مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو با بیان اینکه این خودروها پس از روند مراحل تولید به کف کارخانه منتقل می‌شوند و پس از ترخیص قطعات مورد نیاز، دراولین فرصت تکمیل وبه مشتریان تحویل داده می‌شود خاطرنشان کرد: این اقدام موجب می‌شود تا سرعت تجاری‌سازی و تکمیل خودروها نیز افزایش یافته و متعاقب آن تیراژ تولید حفظ شده و تعهدات‌مان در قبال مشتریان هرچه بهتر و سریع‌تر محقق شود. زیرا اگر تولید خودرو تا زمان تامین قطعات متوقف شود، روند تولید محصولات به شکل قابل توجهی کاهش می‌یابد. وی تاکید کرد: اگر خودرویی با تاخیر به دست مشتریان برسد، خودروساز بابت تاخیر در تحقق معوقات خود، جریمه تاخیر نیز می‌پردازد. بنابراین زیان نگهداری خودرو در وهله اول متوجه خودروساز است.

بهره‌برداری از باشگاه مشتریان سازمان تامین اجتماعی

با همکاری بین بخشی و در راستای حمایت معیشتی از مستمری بگیران معزز سازمان تأمین اجتماعی، باشگاه مشتریان سازمان تامین اجتماعی در سراسر کشور راه‌اندازی و به بهره‌برداری رسید. به گزارش روابط عمومی بانک رفاه کارگران، تمامی مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی در سراسر کشور می‌توانند برای عضویت و بهره مندی از امتیازات این باشگاه با ورود به سایت باشگاه مشتریان سازمان تامین اجتماعی به نشانی club.tamin.ir نسبت به ثبت نام رایگان و اینترنتی در سامانه اقدام و از خدمات این باشگاه بهره مند شوند. در همین راستا، بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تأمین اجتماعی می‌توانند از فروشگاه‌های طرف قرارداد با باشگاه مشتریان سازمان تأمین اجتماعی در سراسر کشورکالاهای مورد نیاز خود را به صورت اقساطی و بدون سود دریافت کنند و بانک رفاه کارگران اقساط مربوطه را از حقوق بازنشستگان کسر و به حساب فروشگاه‌های مربوطه واریز می‌کند. گفتنی است، اجرای این طرح در ابتدا به شکل آزمایشی در استان فارس انجام شد که به دلیل استقبال مستمری‌بگیران معزز از طرح مذکور، اکنون در سراسر کشور در دسترس تمامی بازنشستگان و مستمری بگیران این سازمان قرار گرفته است.

اطلاعیه   درخصوص  نحوه عرضه سهام پالایشگاه‌ها

بر اساس تبصره 2 قانون بودجه سال 1399 کل کشور، به دولت اجازه داده شده است که باقیمانده سهام دولت در شرکت‌ها را به روش‌های معمول یا از طریق صندوق‌­های سرمایه‌گذاری قابل معامله (ETF) عرضه و به فروش برساند. بر این اساس مسوولیت تأسیس این صندوق‌­ها برعهده  وزارتخانه تخصصی مربوطه گذاشته شده است و هیچ دستگاهی غیر از دستگاه تخصصی مربوطه (که در مورد صندوق دارا دوم وزارت نفت می‌باشد)، حق تشکیل صندوق را ندارد و این مجوز قابل انتقال به هیچ دستگاه اجرایی دیگری نیست. لذا موضوع اعطای اختیار توسط وزارت نفت و شرکت پخش و پالایش فرآورده‌های نفتی به وزارت امور اقتصادی ودارایی هیچ‌گونه موضوعیت قانونی ندارد.

به گزارش روابط عمومی سازمان خصوصی‌سازی؛ براساس تبصره 2 قانون بودجه سال 1399 کل کشور، به دولت اجازه داده شده است که باقیمانده سهام دولت در شرکت‌­ها را به روش‌­های معمول یا از طریق صندوق­‌های سرمایه­‌گذاری قابل معامله (ETF) عرضه و به فروش برساند و بر این اساس مسوولیت تاسیس این صندوق­‌ها بر عهده وزارتخانه تخصصی مربوطه گذاشته شده است و هیچ دستگاهی غیر از دستگاه تخصصی مربوطه (که در مورد صندوق دارا دوم وزارت نفت می‌باشد)، حق تشکیل صندوق را ندارد و این مجوز قابل انتقال به هیچ دستگاه اجرایی دیگری نیست. لذا موضوع اعطای اختیار توسط وزارت نفت و شرکت پخش و پالایش فرآورده­‌های نفتی به وزارت امور اقتصادی و دارایی هیچ‌گونه موضوعیت قانونی ندارد.

متعاقب این ظرفیت قانونی، در ابتدای سال جاری هیات محترم وزیران به وزارت امور اقتصادی و دارایی اجازه داد تا در قالب 3 صندوق سرمایه­‌گذاری قابل معامله (ETF) باقیمانده سهام دولت را به شرح زیر واگذار نماید: 

- صندوق سرمایه ­گذاری قابل معامله بانک و بیمه، شامل باقیمانده سهام دولت در بانک­‌های صادرات، ملت، تجارت و شرکت­‌های بیمه البرز و اتکایی امین.

- صندوق سرمایه­‌گذاری قابل معامله پالایشی شامل باقیمانده سهام دولت در پالایشگاه‌­های اصفهان، تهران، بندرعباس و تبریز.

 

ارسال نظر