روی خط خبر

۱۳۹۹/۰۵/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۹۷۰۴

واردکنندگان لاستیک در سامانه 124 ثبت قیمت کنند

خبرگزاری تسنیم|سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: از این پس واردکنندگان انواع لاستیک سبک و سنگین قبل از عرضه به بازار باید قیمت تمامی محصولات‌ را در سامانه 124 ثبت کنند. در این اطلاعیه آمده است: با توجه به ضرورت اعلام قیمت انواع تایرهای وارداتی شرکت های واردکننده تایر در سامانه www.124.ir و در راستای کنترل، نظارت و مدیریت بازار عرضه این محصولات و جلوگیری از سوءاستفاده برخی افراد فرصت طلب، ضمن تاکید بر لزوم رعایت ضوابط قیمت گذاری کالاهای وارداتی هیات تعیین و تثبیت قیمت ها و سود مجاز مندرج در پورتال این سازمان به نشانی  CPPO.mimt.gov.ir، تمامی واردکنندگان انواع تایر، موظف هستند قیمت مصرف‌کننده محصولات خود را در سامانه 124 بارگذاری کنند. همچنین تأکید شده است: از آنجایی که انواع لاستیک خودرو اعم از سنگین و سبک در زمره کالاهای اولویت‌دار و مشمول قوانین تعزیری شامل احتکار، گرانفروشی، اختفاء، امتناع از عرضه کالا و .... قرار داشته، لذا در صورت مواجهه ناظران و بازرسان با تخلفات مزبور، مطابق با قانون و مقررات جاری مراتب قابل پیگرد و برخورد قانونی توسط دستگاه‌های نظارتی است.

ترخیص ۸۰   هزار تن برنج تا پایان مردادماه از گمرک

ایرنا|دبیر ستاد تنظیم بازار از ترخیص ۸۰ هزار تن برنج تا پایان مردادماه از گمرکات خبرداد و گفت: ارز این میزان برنج از سوی بانک مرکزی تأمین شده است. محمدرضا کلامی اظهار داشت: طبق ابلاغیه دبیرخانه ستاد تنظیم بازار به بانک مرکزی، ارز مورد نیاز ۸۰ هزار تن برنج از سوی این بانک تامین شد و تا ابتدای شهریور ماه از گمرکات ترخیص خواهند شد. وی با تاکید بر اینکه دولت اهتمام لازم برای تامین کالاهای اساسی و تامین ارز مورد نیاز این اقلام را دارد، تاکید کرد: ذخایر کشور در وضعیت مطلوبی است و ترخیص هشتاد هزار تن برنج از گمرکات شرایط را برای بهبود وضعیت بازار این کالای استراتژیک در سفره خانوار فراهم خواهد کرد. وی در خصوص افزایش قابل توجه قیمت برنج خارجی، گفت: برنج پیش از این با ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی وارد کشور می‌شد، اما در حال حاضر برنج با ارز نیمایی وارد کشور می‌شود و طبیعی است که تغییر ارز مبنا تغییرات قیمتی را نیز در بر داشته باشد. به گفته کلامی ذخایر کالاهای اساسی در وضعیت مناسب است و تمام تدابیر لازم برای تامین سفره مردم در دستور کار قرار دارد.

امکان صدور مجوزهای تولیدی فرش دستباف

ایرنا|رییس مرکز ملی فرش ایران گفت: امکان صدور مجوزهای تولیدی فرش دستباف به وسیله سامانه بهین‌یاب در هفته جاری برای تولیدکنندگان و متقاضیان راه‌اندازی کارگاه‌های تولیدی فراهم می‌شود. فرح‌ناز رافع افزود: تسهیل در ایجاد کسب‌وکارهای تولیدی، ساده‌سازی و ساماندهی فرآیند صدور مجوز واحدهای تولیدی یکی از اولویت‌های مهم در رابطه با تحقق «جهش تولید» است. وی اضافه کرد: تعدد استعلام‌ها برای راه‌اندازی کارگاه‌های فرش و نیاز به مراجعه حضوری متقاضی به مراکز استان‌ها، یکی از مشکلات در حوزه فرش دستباف است که با توجه به شیوع کرونا برای کاهش مراجعه حضوری به وسیله بهین‌یاب برنامه‌ریزی شد. رییس مرکز ملی فرش ایران تاکیدکرد: شفاف نبودن برخی مدارک، نبود پوشش همه فعالیت‌های تولیدی و صنایع جانبی فرش دستباف، ضعف در شرایط تمدید و نبود سامانه واحد برای سنجش آماری از دیگر مشکلات بود که سامانه بهین‌یاب به کاهش نواقص کمک کرد. رافع گفت: براساس همکاری مرکز نوسازی و تحول اداری وزارت صنعت، بازنگری دستورالعمل‌ها را در دستور کار قرارداده‌ایم و با نگارش یک دستورالعمل جدید فرآیندها را کوتاه کردیم. وی، نقش پررنگ تشکل‌های تولیدی فرش دستباف را از نقاط قوت این بازنگری در صدور مجوزها دانست و اضافه‌کرد: فرآیند صدور و ارزیابی مجوز با این سامانه نیاز حداقلی به مراجعه متقاضی دارد، فراگیری فعالیت‌ها، وحدت رویه و یکپارچه‌سازی و اعتبار بخشی به مجوزهای فرش دستباف و ایجاد یک بانک اطلاعاتی از دیگر مزایای این موضوع خواهد بود.

راه‌اندازی مجدد  ۴۳۲ واحد صنعتی

شاتا |معاون وزیر صمت از احیا و راه‌اندازی مجدد ۴۳۲ واحد صنعتی از ابتدای سال ۹۹ تاکنون خبر داد. محسن صالحی‌نیا گفت: با راه‌اندازی مجدد این واحدها برای ۷ هزار و ۵۹۱ نفر اشتغال ایجاد شده است. وی افزود: هم‌اکنون در شهرک‌های صنعتی کشور حدود ۴۵ هزار واحد صنعتی کوچک و متوسط مستقر هستند که ۹۵۰۰ مورد از آنها تعطیل و راکد هستند؛ در سال ۹۹، احیای ۱۵۰۰ واحد صنعتی در سراسر کشور برنامه‌ریزی و در دستور کار قرار گرفته است. صالحی نیا اعلام کرد: با بازگشت ۴۳۲ واحد صنعتی به چرخه تولید از ابتدای امسال، ۲۹ درصد از برنامه تدوین شده برای احیای صنایع کوچک و متوسط در سال ۹۹ عملیاتی شده است. معاون وزیر صمت گفت: با توجه به برنامه‌ریزی احیای ۲۷ هزار شغل در واحدهای صنعتی راکد، آمار تحقق یافته اشتغال در واحدهای احیا شده ۲۸ درصد از مجموع اشتغال مورد نظر از محل این برنامه است. براساس این گزارش، استان تهران با ۴۸ واحد، استان قم ۴۶ واحد صنعتی و اصفهان با احیای ۴۱ واحد صنعتی به ترتیب بیشترین تعداد راه‌اندازی مجدد واحدهای صنعتی را از ابتدای امسال به خود اختصاص داده‌اند.

 

ارسال نظر