اخبار

۱۳۹۹/۰۴/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۸۵۳۶

بازگشت ۳۵ میلیارد یورو ارز صادراتی تا پایان تیر 

صدا وسیما |مدیرکل دفتر توسعه خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت گفت: پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان تیر ماه امسال, ۳۵ میلیارد یورو ارز حاصل از صادرات به کشور بازگردد. احسان قمری درباره علت بازنگرداندن ارز حاصل از صادرات به کشور افزود: عدم اطلاع‌رسانی صریح به صادرکنندگان، یکی از علت‌های این امر است و ما باید در این زمینه بیشتر اطلاع‌رسانی کنیم. وی گفت: اعتقاد داریم که صدا و سیما و سازمان توسعه تجارت، کار خود را خوب انجام داده است، اما جهل به قانون، رافع مسوولیت نیست و صادر‌کننده واقعی کار خود را به درستی انجام می‌دهد. مدیرکل دفتر توسعه خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت افزود: اعتقاد ما بر این است که صادرکنندگان اصلی و کسانی که دلسوزانه کار می‌کنند و دوباره می‌خواهند صادرات انجام دهند ارز خود را به کشور بر می‌گردانند و اگر بیان می‌کنیم که دو هزار و ۵۰۰ کارت بازرگانی امروز تعلیق شده این ظلمی است که به صادرکننده واقعی می‌شود. قمری گفت: دو هزار و ۵۰۰ صادرکننده‌ای که درست کار نمی‌کنند و صادراتشان به نوعی با کارت‌های بازرگانی یک بار مصرف در حال انجام است فعالیت صادرکنندگان اصلی را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

صادرات چند اقلام پزشکی آزاد شد

مطابق با ابلاغیه گمرک ایران، صادرات کیت سرولوژی، لباس یکسره گان و شان، شیلد محافظ صورت و ماسک N۹۵ آزاد شد. علی اکبر شامانی در بخشنامه‌ای به کلیه گمرکات اجرایی، موضوع رفع ممنوعیت صادرات کیت سرولوژی،  لباس یکسره گان و شان، شیلد محافظ صورت و ماسک N۹۵ را اعلام کرد. در قسمتی از این بخشنامه آمده است: در خصوص رفع ممنوعیت صادرات کیت سرولوژی، لباس یکسره، گان و شان، شیلد محافظ صورت و ماسک N۹۵ جهت اقدام لازم و با رعایت کلیه ضوابط و مقررات مربوطه ارسال می‌گردد. همچنین به گزارش گمرک ایران، مطابق با مصوبه هیات وزیران تعرفه و حقوق ورودی برنج وارداتی به ۴ درصد کاهش یافت. علی وکیلی مدیرکل مرکز واردات و مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گمرک در نامه‌ای به گمرکات اجرایی اعلام کرد: به پیوست نامه مورخ سوم تیرماه 99 دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صنعت، معدن و تجارت منضم به تصویب نامه مورخ بیست وششم خردادماه 99 هیات محترم وزیران، متضمن تفکیک ردیف تعرفه و تعیین حقوق ورودی برنج نیمه سفید شده به میزان چهار درصد و اصلاح برخی از ردیف تعرفه‌های برنج به شرح جدول ذیل مصوبه مذکور جهت آگاهی و اقدام لازم با رعایت کامل مقررات ارسال می‌گردد.

شناسایی بیش از ۲۷ هزارتخلف از طریق سامانه ۱۲۴ 

شاتا| مدیرکل امور حقوقی و تعزیرات سازمان حمایت از شناسایی ۲۷ هزار و ۲۳۸ مورد تخلفات صنفی و غیرصنفی از ابتدای امسال تا پایان خردادماه از طریق سامانه تلفنی ۱۲۴ خبر داد. سیدمجتبی سجادی به ارایه آخرین آمار شکایات دریافتی توسط سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها در سه ماهه انخست امسال پرداخت و افزود: در این مدت بیش از ۴۶ هزار شکایت مردمی مربوط به تخلفات صنفی و غیرصنفی از طریق سامانه تلفنی ۱۲۴ ستادهای خبری مستقر در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان‌ها در بخش کالا و خدمات دریافت و بررسی شد که ۳۰ هزار و ۶۰۵ فقره تلفنی، هفت هزار و ۳۱۹ فقره حضوری و هشت هزار و ۶۰۲ مورد کتبی بوده است. وی بیان داشت: از مجموع شکایات رسیدگی شده، تعداد ۱۹ هزار و ۲۸۸ مورد غیرمتخلف و ۲۷ هزار و ۲۳۸ مورد متخلف شناخته شده که پرونده‌های متخلفان در دست بررسی و رسیدگی است. سجادی با تاکید بر اینکه پیگیری مطالبات و شکایات مردم به دلیل حضور سودجویان در بازار در جایگاه ویژه‌ای قرار دارد، خاطرنشان‌کرد: در این بازه زمانی استان تهران با تعداد ۱۰ هزار و ۱۰۹ فقره، استان خراسان رضوی با چهار هزار و ۷۹۶ فقره و آذربایجان شرقی با دو هزار و ۶۳۶ فقره بیشترین شکایت اعلام شده به سامانه ۱۲۴ را به خود اختصاص دادند.

صادرات ۱۹۰ میلیون دلاری ایران به کویت در سال ۹۸

ایرنا|مدیرکل دفتر عربی- آفریقایی سازمان توسعه تجارت ایران از برگزاری نخستین میز کالا- کشوری کویت خبر داد و گفت: پارسال جمهوری اسلامی ایران به این کشور ۱۹۰ میلیون دلار صادرات داشت.

فرزاد پیلتن افزود: با آغاز به کار فعالیت میزهای کالا- کشوری پس از شیوع ویروس کرونا، نخستین میز کالا - کشوری - استانی کویت با حضور نمایندگان نهادهای دولتی ذی‌ربط و بخش‌های خصوصی شامل شرکت‌ها و تشکل‌های مرتبط و همچنین نمایندگان استان‌های صادرکننده محصولات ساختمانی و معدنی برگزار شد. وی با برشمردن زمینه‌ها، فرصت‌ها و راهکارهای صادرات، آخرین وضعیت شرایط سیاسی، امنیتی و اقتصادی کویت و همچنین قوانین و مقررات، بیان‌داشت: از حدود ۱۹۰ میلیون دلار صادرات ایران به کویت در سال ۹۸، نزدیک به ۳۰ میلیون دلار متعلق به محصولات ساختمانی و معدنی مانند سیمان، سرامیک، گچ، شیشه، سنگ، محصولات بتنی و چینی بهداشتی بوده و سهم این محصولات از ۲۳ میلیارد دلار واردات کویت حدود ۳۳۰ میلیون دلار برآورد شده است.


 

ارسال نظر