اخبار

۱۳۹۹/۰۳/۳۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۸۱۵۴

مهلت ثبت قیمت در سامانه ۱۲۴ تا اول تیر

تسنیم|دبیر انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی گفت: تا روز یکشنبه (اول تیر) تولید‌کننده‌ها فرصت دارند اطلاعات خود را در سامانه ۱۲۴ ثبت کنند. اسماعیل بازارچی افزود: به علت زمانبر بودن ثبت اطلاعات در سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان، تا یکشنبه 1 تیر 99 فرصت داده شده است. دبیر انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی افزود: برخی تولید‌کننده‌ها دوست ندارند قیمت‌ها افزایش یابد زیرا سود آنها کم می‌شود. بازارچی گفت: افزایش قیمت لوازم خانگی بیشتر از 25 درصد نیست. او با بیان اینکه تولید‌کنندگان با کمترین توان خود هم در حال تولید هستند، افزود: اگر مواد اولیه به موقع تولید شود ما ظرفیت مازاد بر تولید داریم اما مواد اولیه در اختیار تولید‌کننده قرار نمی‌گیرد.

قیمت‌ تخم‌مرغ وتعرفه برنج مشخص شد 

شاتا|سرپرست معاونت امور بازرگانی داخلی وزارت صمت با بیان اینکه قیمت هر کیلوگرم تخم‌مرغ درب مرغداری ۹۵۰۰ تومان از سوی ستاد تنظیم بازار تعیین شده است، گفت: این قیمت‌گذاری در راستای حمایت از واحدهای تولیدکننده تخم‌مرغ و جلوگیری از گرانفروشی این کالا بوده است. محمدرضا کلامی افزود: بر همین مبنا قیمت هر شانه تخم‌مرغ در سطح خرده فروشی زیر ۲۰ هزار تومان خواهد بود. همچنین در جلسه ستاد تنظیم بازار مقرر شد که بر اساس مصوبه ابلاغی دولت، تعرفه واردات برنج سفید همان 10 درصد باقی بماند و برای برنج نیمه سفید تعرفه پایه 4 درصد شود. به موجب این تصمیم مقرر شد کسانی که برنج را به صورت درصدی وارد کشور کرده‌اند و حاضر هستند با ارز نیمایی ترخیص کنند، تعرفه آنها به جای 26 درصد قبل، به میزان 10 درصد اعمال شود و گمرک نیز مبالغ اضافی دریافتی را عودت بدهد.

افزایش جذب سرمایه‌ خارجی در صنعت

ایسنا |جدیدترین آمار منتشر شده از سوی وزارت صمت نشان می‌دهد که در دو ماهه اول امسال حجم کل سرمایه‌گذاری خارجی در طرح‌های صنعتی، معدنی و تجاری مصوب در هیات سرمایه‌گذاری خارجی ۵.۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است. براساس این آمار در دو ماهه اول امسال تعداد ۱۸ طرح سرمایه‌گذاری خارجی صنعتی، معدنی و تجاری در هیات سرمایه‌گذاری خارجی مصوب شده که نسبت به تصویب ۱۴ طرح در مدت مشابه سال گذشته ۲۸.۶ درصد افزایش داشته است. همچنین مجموع سرمایه‌گذاری این طرح‌ها در دو ماهه امسال معادل ۴۱۷ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار بوده و نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵.۴ درصد رشد داشته است، چراکه رقم سرمایه‌گذاری در ۱۴ طرح صنعتی، معدنی و تجاری مصوب در هیات سرمایه‌گذاری خارجی طی دو ماهه اول سال گذشته معادل ۳۹۵ میلیون و ۹۰۰ دلار بوده است.


 

ارسال نظر