اخبار

۱۳۹۹/۰۳/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۷۵۵۴

ترغیب شرکت‌های بزرگ برای ورود به بورس 

معاون طرح و برنامه وزارت صمت گفت: با توجه به سهم 8 تا 9 درصدی نان‌های حجیم و نیمه‌حجیم در مصرف سرانه نان کشور، به‌رغم افزایش تولید این محصولات، هنوز سرانه مصرف نان‌های صنعتی درکشور پایین است. سعید زرندی به همراه مدیران معاونت طرح و برنامه در بازدید از یک واحد تولیدی نان صنعتی گفت: تعداد واحدهای صنعتی با تولید انبوه و سایر واحدهای کوچک دارای پروانه بهره‌برداری از وزارت صنعت، معدن و تجارت حدود 492 واحد با ظرفیت اسمی حدود 1449 هزار تن در سال می‌باشد. وی گفت: از این تعداد 5 واحد بزرگ و با تولید متنوع و انبوه در کشور فعالیت می‌کند و وزارت صنعت، معدن و تجارت ازگسترش تولید نان صنعتی حمایت می‌کند. معاون طرح و برنامه افزود: شیوع بحران کرونا مشکلات زیادی برای اقتصاد و تولید ایجاد کرده است اما برای برخی از صنایع من جمله نان صنعتی به یک فرصت تبدیل شده و مردم به استفاده بیشتر از این نوع نان روی آورده‌اند. زرندی تاکید کرد: این نان‌ها به‌دلیل کیفیت بالای پخت، تنوع گسترده محصول، ماندگاری مناسب و از همه مهم‌تر انجام مرحله کامل تخمیرخمیر از جایگاه غذایی مناسبی برخوردارند. زرندی گفت: شرکت‌های بزرگ و توانمند را ترغیب به حضور در بورس می‌کنیم و به دنبال رفع موانع و مشکلات ورود واحدهای تولیدی به بورس هستیم. وی تصریح کرد: باپیگیری‌های صورت گرفته و حمایت وزارت اقتصا، با مصوبه جدید سران قوا یکی از موانع ورود شرکت‌های تولیدی به بورس که مرتبط به سیاست‌های مالیاتی می‌شد مرتفع گشت. زرندی افزود: امسال، به‌طوری جدی موضوع استفاده از ابزارهای جدید تامین مالی و استفاده از نقدینگی موجود در جهت تولید را دنبال می‌کنیم.

تشکیل پرونده تخلف  برای ۴۶۹ شرکت

ایسنا | مدیر کل امور حقوقی سازمان حمایت، از تخلف ۱۵۱هزار میلیارد ریالی (۱۵ هزار و صد میلیارد تومانی) ۴۶۹ شرکت فلزی خبر داد و گفت: از ابتدای اردیبهشت سال جاری تاکنون، پرونده این شرکت‌های متخلف تشکیل و جهت صدور رای به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال شده است. سجادی اظهار کرد: طی بررسی‌های صورت گرفته و اقدامات نظارتی سازمان حمایت در خصوص عملکرد شرکت‌های تولیدکننده محصولات فلزی، ۴۶۹ شرکت متخلف شناسایی و برای آنها پرونده تخلفاتی تشکیل شده است. وی ارزش ریالی پرونده‌های متشکله را بیش از ۱۵۱ هزار میلیارد ریال (۱۵ هزار و صد میلیارد تومان) اعلام و تصریح کرد: تخلفات این واحدها، عدم اجرای دستورالعمل تنظیم بازار در خصوص رعایت کف عرضه محصولات فلزی در بورس کالا بوده است. سجادی همچنین درباره برخورد جدی با متخلفین افزود: پرونده شرکت‌های متخلف جهت رسیدگی و سیر مراحل قانونی روی میز تعزیرات حکومتی قرار دارد و انتظار می‌رود هر چه سریع‌تر رسیدگی شوند، عملکرد شرکت‌ها به صورت مداوم رصد می‌شود و در صورت تداوم تخلف از سوی این شرکت‌ها، علاوه بر انعکاس موضوع به مراجع قضایی ذی‌صلاح، همزمان اسامی متخلفین را نیز اعلام خواهیم کرد.

ارایه پروتکل‌های  بهداشتی  برای بازگشایی تالارها به ستاد کرونا

تسنیم| رییس اتحادیه تالارهای پذیرایی از ارایه پروتکل بهداشتی از سوی اتحادیه به ستاد ملی کرونا، خبر داد و گفت: امیدواریم به دلیل وضعیت نامناسب تالارها، تصمیم نهایی زودتر اتخاذ شود. خسرو ابراهیمی نیا   اظهار کرد: روز گذشته اتحادیه، پروتکل‌های پیشنهادی خود را برای بازگشایی تالارهای پذیرایی، در جلسه ستاد ملی کرونا مطرح کرد و قرار شد پس از بررسی در هفته آینده نتیجه را اعلام کنند. وی با تأکید بر اینکه 5 ماه است تالارهای پذیرایی تعطیل بوده و این وضعیت برای یک واحد صنفی یعنی مصیبت و ورشکستگی، گفت: استفاده از ماسک و دستکش، انجام آزمایشات مورد نظر از پرسنل و کارمندان تالارها، استفاده از ظرفیت 50 درصدی تالارها، رعایت موارد بهداشتی، سرو غذا به صورت پرسی تک نفره، عدم هجوم مهمانان هنگام ورود و خروج، رعایت فاصله بین میزها و میهمانان از جمله مواردی است که در این پروتکل به ستاد ملی کرونا ارایه شده است.

کاهش ماهانه 450 میلیون دلاری صادرات به عراق

فارس | عضو هیأت مدیره اتاق بازرگانی ایران و عراق با اشاره به کاهش صادرات به عراق، گفت: با توجه به بازگشایی بازارچه‌های مرزی شرایط صادرات به عراق بهتر شده است. سیدحمید حسینی گفت: صادرات ایران به عراق قبل از شیوع ویروس کرونا در هر ماه به‌طور متوسط 750 میلیون دلار بود در حالی که این رقم اکنون به حدود 300 میلیون دلار در هر ماه رسیده است. عضو هیأت مدیره اتاق بازرگانی ایران و عراق افزود: با توجه به شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا در حالی که عراق شریک دوم تجاری ایران به شمار می‌رفت، در فروردین ماه امسال این رتبه نزول کرد. وی با اشاره به باز بودن مرزهای کردستان عراق، اظهار داشت: در اردیبهشت ماه علاوه بر مرزهای کردستان عراق 4 بازارچه مرزی نیز برای نقل و انتقال کالا به عراق بازگشایی شد لذا در اردیبهشت ماه نسبت به فروردین ماه شرایط صادرات کالا به عراق بهتر بود. حسینی اظهار داشت: ‌در حال حاضر روزانه 2 هزار کامیون کالاهای صادراتی را به عراق منتقل می‌کنند و بر این اساس از شرایط نسبتاً‌ بهتری نسبت به ماه فروردین برخورداریم.

 

ارسال نظر