اخبار صنعت

۱۳۹۹/۰۲/۳۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۷۴۰۵

ایجاد صندوق حمایت از ساخت داخل 

]سرپرست وزارت صمت، تقویت و تعمیق ساخت داخل را یکی از راهبردهای اصلی این وزارتخانه دانست و گفت: با توجه به این اولویت، داخلی‌سازی ملاک اعطای تسهیلات به صنعتگران خواهد شد؛ ضمن اینکه صندوق حمایت از ساخت داخل در وزارت صنعت، معدن و تجارت ایجاد می‌شود. بر مبنای آن، هرگونه تسهیلاتی که قرار است در قالب حمایت از صنایع به بخش‌های مختلف صنعتی ارایه شود، منوط به داخلی‌سازی است. مدرس خیابانی  برگزاری میزهای ساخت داخل در 31 استان کشور را یکی از دستورکارهای وزارت صنعت، معدن و تجارت عنوان و خاطرنشان کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند در قالب این میزهای داخلی‌سازی، نقش‌آفرینی نموده و بخشی از طرح‌های خود را متناسب با نیاز صنایع مختلف، تجاری‌سازی نمایند.

خودروهای بدون پلاک توقیف می‌شوند

خبرگزاری فارس | سازمان حمایت در راستای اجرای سیاست‌های نظارت و ساماندهی بازار خودرو اعلام کرد که خودروهای بدون پلاک توقیف خواهند شد. در راستای اجرای سیاست‌های نظارت و ساماندهی بازار خودرو، جلوگیری از تخلف سودجویان و با عنایت به برنامه‌ریزی‌های انجام شده با شرکت‌های خودروساز و نصب پلاک بر روی خودروهای تولیدی در محل کارخانه و مطابق هماهنگی‌های انجام شده با فرماندهی پلیس نیروی انتظامی جمهوری اسلامی، پلیس راهور خودروهای بدون پلاک را توقیف و به پارکینگ منتقل خواهد کرد.  تمام خودروهای بدون پلاک موجود در پارکینگ‌ها و محل نگهداری خودرو مشمول این طرح است.

رییس ایدرو تغییر کرد

شاتا | سرپرست وزارت صنعت در حکمی امیر بیات را به عنوان سرپرست سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران منصوب کرد. تا پیش از این محمدباقر عالی رییس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران بود که اردیبهشت 98 با حکم رحمانی وزیر سابق صنعت به این سمت منصوب شده بود. حسین مدرس‌خیابانی در حکم انتصاب امیر بیات مسوولیت‌هایی را برای وی تعریف کرده که گسترش فعالیت بخش خصوصی، برنامه‌ریزی برای تامین مالی پروژه‌های نیمه‌تمام، افزایش ساخت داخل و افزایش فرصت‌های شغلی از جمله این ماموریت‌ها است.

 

ارسال نظر