ویژه

۱۳۹۹/۰۲/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۷۰۷۰

 جهش تولید  با طرح‌های کارآفرینی برکت

به گفته مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام، طرح‌های اشتغال‌زایی این بنیاد علاوه بر ایجاد فرصت‌های کسب و کار در مناطق محروم، رونق تولید را نیز به دنبال داشته است. امیرحسین مدنی با اشاره به فعالیت‌های بنیاد برکت در زمینه ایجاد اشتغال از طریق سرمایه‌گذاری، مشارکت و ارایه تسهیلات در حوزه‌های دامپروری، زنبورداری، پرورش جوجه یک‌روزه، فرش دستباف و پوشاک افزود: طرح‌های اشتغال‌زایی بنیاد برکت در سال گذشته باعث ایجاد 16 هزار تن گوشت قرمز، 2500 تن گوشت سفید، یک‌هزار و 60 تن گوشت ماهی و میگو، 42 هزار تن شیر، 7 میلیون قطعه جوجه یک‌روزه، 804 تن عسل، 62 هزار مترمربع فرش دستباف و یک میلیون و 410 هزار دست پوشاک شده است.  وی اظهار داشت: بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) تا پایان سال 98 اقدام به ایجاد 356 هزار فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم از طریق اجرای 40 هزار و 622 طرح توانمندسازی اقتصادی با حجم کل سرمایه‌گذاری 95 هزار میلیارد ریالی نموده است. مدیرعامل بنیاد برکت در تشریح این تعداد طرح اشتغال‌زایی گفت: 356 هزار فرصت شغلی ایجاد شده شامل 120 هزار شغل در بخش اجتماع‌محور، 230 هزار شغل در بخش بنگاه‌محور و 6 هزار شغل در بخش تسهیلات‌محور بوده است. مدنی با تاکید بر فعالیت‌های گسترده بنیاد برکت برای اشتغال‌زایی در مناطق محروم تصریح کرد: بنیاد برکت برای سال 99 ایجاد 189 هزار شغل جدید را در بخش‌های حمایت از طرح‌های خانگی، اقتصادی کوچک و متوسط هدف‌گذاری کرده است. وی ادامه داد: برای ایجاد 189 هزار شغل مذکور، 68 هزار میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی شده است. او با اشاره به نام‌گذاری سال 99 به نام «جهش تولید» از سوی رهبر معظم انقلاب خاطرنشان کرد: راه‌اندازی طرح‌های اشتغال‌زایی بنیاد در سال 99 علاوه بر ایجاد فرصت‌های کسب و کار و توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی مناطق محروم، تولید محصولات حاصل از این مشاغل را با یک جهش چشمگیر مواجه خواهد ساخت. 

اجرای طرح «خیر موثر»  در ۷۸   ایستگاه مترو 

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت: با توجه به اجباری شدن استفاده از ماسک در متروی تهران و با هدف حمایت از افراد نیازمند، طرح خیر موثر در ۷۸ ایستگاه و با 128 غرفه در ایستگاه‌های متروی تهران در حال انجام است. به گزارش مدیریت ارتباطات وامور بین‌الملل شرکت بهره‌برداری متروی تهران وحومه؛ جوادی یگانه ظهر روز یکشنبه 21 اردیبهشت ماه 99 در بازدید از غرفه‌های خیر موثر در ایستگاه تئاتر شهر واقع در خط 4 مترو افزود: ایده این طرح توسط اداره کل امور بانوان معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران شکل گرفت و با همکاری معاونت امور فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره‌برداری متروی تهران اجرا شد. وی گفت: با توجه به الزامی شدن استفاده از ماسک در مترو هرقدر بتوانیم تعداد بیشتری از افراد راترغیب کنیم تا در این طرح مشارکت کنند موفق‌تر عمل کرده‌ایم. او با اشاره به اینکه این طرح با شعار «دو تا بخر، یکی هدیه بده» در حال اجراست، گفت: ماسک‌های عرضه شده در این غرفه‌ها توسط زنان سرپرست خانوار دوخته شده و یکی از اهداف اجرای آن نیز حمایت و ایجاد اشتغال برای این بانوان است و با کمترین سود در اختیار مردم قرار می‌گیرد. جوادی یگانه گفت: با این طرح در این روزها که تعداد زیادی از شهروندان با کاهش درآمد و افزایش مخارج روبرو شده‌اند امیدواریم بتوانیم کمک کرده باشیم تا شهروندانی که نیاز به ماسک دارند از دیوار مهربانی ماسک رایگان دریافت کنند.

 اتاق فکر شرکت توزیع نیروی برق مازندران راه‌اندازی شد

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق مازندران در سالروز صنعت برق ایران از راه‌اندازی اتاق فکر این شرکت خبر داد. رضا غفاری با تبریک روز صنعت برق ایران هدف از راه‌اندازی اتاق فکر این شرکت استفاده از افکار و آرای  نخبگان در جهت بهبود و اعتلای عملکرد، انگیزش و ایجاد نشاط سازمانی، شناسایی چالش‌ها و ارایه راهکارهای کوتاه‌مدت و بلندمدت و برون رفت، احصای ماموریت‌های اصلی شرکت و ارایه راهکارهای ارتقای عملکرد برشمرد. وی افزود: استراتژی عملکردی اتاق فکر این شرکت تشکیل تیم چند وظیفه‌ای حمایت مدیریت ارشد و توفان فکری، توانمند‌سازی پرسنل و نخبگان به‌جای قراردادهای مشاوره‌ای، تولید محتوای علمی، گریز از ساختارهای رسمی و به‌کارگیری افراد علاقه‌مند و فارغ از تعلقات و رقابت‌ها و حاشیه‌ها استفاده از نظرات خبرگان بیرون از سازمان در راستای توانمندسازی است.

مطالعه  ساماندهی زیرساخت‌ها در بندرامیرآباد

جلسه بررسی طرح جامع بندرامیرآباد با هدف مطالعه رویه توسعه و ساماندهی زیرساخت‌های فیزیکی و غیرفیزیکی بندرامیرآباد با حضور تمامی مجموعه‌های ذی‌ربط بررسی شد.

جلسه بررسی و اعلام نظر فاز ۲ طرح جامع بندرامیرآباد که با حضور مدیرکل و معاونین منطقه ویژه اقتصادی بندرامیرآباد و مدیرکل مهندسی سواحل و بنادر و کارشناسان حوزه‌های مختلف سازمان بنادرودریانوردی و مهندسین مشاور در بندرامیرآباد برگزار شد طرح جامع این بندر حول ۵ محور زیرساختی، اراضی، محیط زیست، برنامه‌ریزی و جاده‌ای و ریلی در زمینه‌های طراحی و جانمایی مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت.

 

ارسال نظر