اخبار

۱۳۹۹/۰۲/۰۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۶۳۰۰

پیشنهاد معافیت هزینه‌های انبارداری کالاهای اساسی

خبرگزاری تسنیم | قائم‌مقام وزیر صنعت در امور بازرگانی با ارسال نامه‌ای به وزیر راه و شهرسازی خواهان معافیت یا تخفیف هزینه‌های انبارداری کالاهای اساسی وارداتی به دلیل کرونا شد. در نامه حسین مدرس‌خیابانی آمده است: «احتراماً با توجه به شیوع ویروس کرونا و به منظور انجام مطلوب امور در بنادر و سازمان‌های ذی‌ربط و جلوگیری از بروز برخی تغییرات در امر تخلیه کالاها به ویژه کالاهای اساسی و آمادگی در تامین به موقع مواد اولیه واحدهای تولیدی و همچنین بارگیری کالاهای صادراتی پیشنهاد می‌شود در صورت صلاحدید، موضوع اعمال معافیت هزینه‌های انبارداری محموله‌های صادراتی و وارداتی و عدم اعمال جریمه‌های احتمالی برای کانتینرها از تاریخ 1 اسفند 1389 تا 31 اردیبهشت 1399 از سوی بنادر اعمال گردد یا هزینه‌های انبارداری برای این قبیل کانتینرها مشمول تخفیف باشد.»

نقشه راه آینده حرکت  کسب و کارها ترسیم شود

رییس فدراسیون فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران با بیان اینکه برای دوران پس از افول کرونا، نقشه راه آینده حرکت کسب و کارها باید ترسیم شود، گفت: فناوری اطلاعات و ارتباطات در دوران جدید باید موتور محرک اقتصاد ایران شود. محمدرضا طلایی در گفت‌وگو با «اکسپورتنا» با تشریح تصویر چشم‌انداز اقتصاد ایران در دوران شیوع کرونا گفت: به نظر می‌رسد که باید تجربه کشورهایی که معضلات اقتصادی را در زمان شیوع ویروس کرونا مدیریت کرده‌اند بررسی کرده و روش‌های بومی را برای مدیریت دوران پساکرونا کنار بگذاریم؛ به خصوص اینکه معمولا این عادت وجود دارد که از روش‌های بومی برای حل مشکلات خود استفاده کنیم که گاهی جواب مناسبی نمی‌دهد. عضو هیات نمایندگان اتاق ایران افزود: باید مشکلات را در دوره بحران کرونا بررسی نمود و نقشه راه حرکت کسب و کارها در آینده را ترسیم کرد. اما در عین حال باید توجه داشت که اولا کرونا در کشور، نشان داده که سرعت اینترنت در کشور پایین است و محتوای دیجیتال قابل عرضه وجود نداشته است؛ ضمن اینکه دانشگاه‌ها و مدارس کشور رسما به دلیل نبود زیرساخت آموزش از راه دور، تعطیل شدند؛ ضمن اینکه بسیاری از کسب و کارها هم به این شکل دچار مشکل گردیدند. رییس فدراسیون فاوا گفت: دولت ترکیه اعلام کرده به افراد و کسب و کارهایی که توانسته‌اند در دوران شیوع کرونا، به صورت غیرحضوری فعالیت کرده و کارمندان خود را به سمت دورکاری تشویق کنند، دو سوم حقوق و مزایای کارمندان را می‌دهد و کارفرما مکلف است که تنها یک سوم حقوق را بپردازد.

اقدامات ضد کرونایی ایران‌خودرو

فرمانده ستادمقابله با بیماری کرونا، اعلام کرد: گروه صنعتی ایران خودرو فراتر از پروتکل‌های بهداشی درراستای سلامت کارکنان و محیط امن تولیددر مقابله با ویروس کرونا عمل کرده است و این امرباید الگویی برای دیگر صنایع کشور باشد .  به گزارش ایکوپرس، علیرضا زالی درمراسم تحویل 10 هزار ست گان پزشکی به مراکز درمانی کشورگفت: ایران خودرو درراستای ایفای مسوولیت‌پذیری اجتماعی و حمایت از تیم مراقبتی و درمانی که در خط اول مقابله با کرونا قرار دارند، 10 هزار ست گان پزشکی را به شبکه بهداشت کشور تحویل دادکه این حرکت جهادی قابل تقدیر است . وی با ابراز خرسندی از همکاری مجموعه‌های صنعتی در شهر تهران عنوان کرد: خوشبختانه مجموعه‌هایی مانندایران خودرو با درک مسوولانه شرایط ملی که در بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی داریم، با نیازسنجی منطقی سعی کردند با رعایت پروتکل‌های استاندارد، لوازمی که مورد نیاز تیم پزشکی است را تامین و تدارک ببینند. فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا درکلانشهر تهران با اشاره به بازدید از خطوط و بخش‌های مختلف ایران خودرو، خاطرنشان کرد: در محیط‌های صنعتی کاری ایران خودرو که در زنجیره تامین خودرو مشارکت می‌کنند، همه پروتکل‌های بهداشتی به نحو احسن اجرا شده است. وی تاکیدکرد: اقدامات ضد کرونایی ایران خودرو به صورت خلاقانه صورت گرفته است ومباحثی از جمله فاصله گذاری اجتماعی، ممانعت از تراکم جمعیتی، توجه به رعایت پروتکل‌های فردی، استفاده از لوازم حفاظتی و روش‌های جدید که به حفظ فاصله فیزیکی افراد کمک می‌کند و به این ترتیب امکان تماس میان افراد به صورت چشم‌گیری کاهش پیدا کرده و محیطی ایمن فراهم شده است. زالی افزود: خوشبختانه از تعطیلی نوروز نیز استفاده شده و با روش‌های ضد عفونی که در این ایام صورت گرفته، محیط کاری ایمن از نظر تمیزی در مجموعه کارگاه‌ها فراهم شده است. تیم‌های ممیزی در طول روز به صورت مرتب رعایت پروتکل‌های بهداشتی را بررسی می‌کنند و تب‌سنجی به صورت مستمر در خطوط تولید مورد توجه قرار می‌گیرد. هم چنین تلاش شده است تا تنها افرادی که از سلامت کامل برخوردار هستند در خطوط تولیدمشارکت کنند و افرادی که بیمارند یا دارای علائم بیماری هستند تا زمان قطعیت رفع علائم بالینی شان از زنجیره خارج شدند.

 

ارسال نظر