اخبار

۱۳۹۹/۰۱/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۶۲۲۰

ثبت‌نام در سامانه اصناف و صنایع تمدید شد

رییس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت از تمدید مهلت ثبت‌نام در سامانه اصناف و صنایع در راستای گام دوم فاصله‌گذاری اجتماعی مقابله با بیماری کرونا خبر داد. احمد جنیدی ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: در پی درخواست برخی اصناف، صنایع و سازمان‌ها، ثبت نام در سامانه اصناف و صنایع طرح فاصله‌گذاری اجتماعی مقابله با کرونا تا ساعت ۲۴ روز جمعه پنجم اردیبهشت ۱۳۹۹ تمدید شد. طبق اعلام اتاق اصناف، وی گفت: همه صاحبان مشاغل شامل اصناف، کارگاه، صنعت و واحدهای خدماتی تولیدی، آموزشی، بهداشتی، درمانی و نظایر آن باید تا این تاریخ در سامانه salamat.gov.ir وزارت بهداشت ثبت‌نام کنند.

لغو الزام تایید کوتاژهای صادراتی فولادی

رییس اتاق بازرگانی، ایران با ارسال نامه‌ای به وزیر صنعت، معدن و تجارت خواستار حذف الزام تایید کوتاژهای صادراتی محصولات فولادی از سوی معاونت معدنی آن وزارتخانه شد. به گزارش کنفدراسیون صادرات ایران، غلامحسین شافعی، رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در نامه‌ای به رضا رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت خواستار لغو الزام تایید کوتاژهای صادراتی محصولات فولادی از سوی معاونت معدنی وزارت صمت شد. در متن نامه شافعی خطاب به رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت آمده است: «احتراما بر اساس نامه شماره 20446 مورخ 99/1/18 سندیکای تولیدکنندگان لوله و پروفیل فولادی شرط الزام تایید کوتاژهای صادراتی برای صادرات محصولات فولادی از سوی معاونت امور معادن و صنایع معدنی آن وزارت محترم، موجب کندی فرآیند صادرات این محصولات شده است؛ این در حالی است که صادرکنندگان کالای مزبور، در شرایط حساس فعلی که وضعیت مرزهای کشور متاثیر از بحران ویروس کرونا دچار بی ثباتی است، ملزم به انجام تعهدات فروش خود به مشتریان خارجی می‌باشند، علیهذا با عنایت به نامگذاری سال جدید از سوی مقام معظم رهبری به سال جهش تولید و لزوم حفظ و ارتقای میزان صادرات کشور، همچنین با توجه به رکود بازار داخلی، خواهشمند است دستور فرمایید تاییدیه مزبور از سوی معاونت امور معادن و صنایع معدنی ملغی گردد تا با تسریع فرآیند صادرات محصولات فولادی، ضمن حفظ میزان صادرات، شاهد جهش صادرات در سال جاری باشیم.»

اعتبارسنجی صرافی‌ها  در سامانه جامع 

مهر |واردکنندگان می‌توانند هنگام انتخاب صرافی مورد نظر در بخش خرید ارز سامانه جامع تجارت، با ورود به جزئیات نتایج نظرسنجی، جزئیات وضعیت معاملات صرافی‌ها را مشاهده نمایند. سامانه جامع تجارت در اطلاعیه‌ای، از امکان اعتبارسنجی صرافی‌ها خبر داد. پیش از این، برخی واردکنندگان از عملکرد برخی صرافی‌ها در خصوص تاخیر یا عدم انجام تعهدات انتقال ارز، گلایه‌مند بودند. در این میان، موضوع اعتبار صرافی‌ها به دلیل مبالغ بالا در انتقال ارز واردات در شرایط تحریم، با چالش‌هایی مواجه بوده که اکنون به نظر می‌رسد با امکان اعتبارسنجی صرافی‌ها، بخش مهمی از این مشکلات برطرف شود. در اطلاعیه سامانه جامع تجارت در این خصوص با اشاره به امکان مشاهده وضعیت معاملات صرافی‌ها خطاب به کاربران آمده است: به اطلاع می‌رساند، از این پس می‌توانید هنگام انتخاب صرافی مورد نظر در بخش خرید ارز، با ورود به جزئیات نتایج نظرسنجی، جزئیات وضعیت معاملات صرافی‌ها را مشاهده نمایید.

افزایش 477 کیلومتر خطوط توزیع شبکه برق مازندران

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران از افزایش477 کیلومتر خطوط توزیع به شبکه‌های توزیع برق مازندران در سال گذشته خبر داد .

مهندس رضا غفاری گفت: در سال گذشته 220کیلومتر شبکه فشار متوسط و 257 کیلومتر شبکه فشار ضعیف به شبکه‌های توزیع برق مازندران افزوده شده است .در مجموع حدود 29هزار کیلومتر خطوط توزیع در حوزه توزیع برق مازندران وجود دارد که از این میزان 12 هزار و 393 کیلومتر شبکه فشار متوسط و 16 هزار و 653 کیلومتر شبکه فشار ضعیف می‌باشند . مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران با بیان اینکه در سال گذشته 1475 دستگاه پست توزیع با قدرت 175 مگاولت آمپر در حوزه توزیع برق استان نصب شده است، گفت: در حال حاضر تعداد 34 هزار و 26 دستگاه پست توزیع با ظرفیت 4208 مگاولت آمپر برق مشترکان 18 امور توزیع برق از گلوگاه تا آمل را تامین می‌کند . غفاری تصریح کرد: علاوه بر فعالیت‌ها و پروژه‌هایی که در یک سال گذشته برای پایداری شبکه و تامین برق مردم استان صورت گرفته، پروژه‌های بسیار خوبی در بخش احداث فیدرهای جدید 20 کیلوولت و نیز ایجاد شبکه‌های رینگ، انجام مانورهای فنی عملیاتی با رویکرد ترمیم و بهسازی شبکه‌های موجود، اجرای طرح‌های مقاوم‌سازی در سراسر استان به اجرا در آمده است .

 

ارسال نظر