اخبار

۱۳۹۹/۰۱/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۶۱۴۲

افزایش 20 درصدی تعداد گشت‌های مشترک بازرسی

رییس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان از افزایش 20 درصدی تعداد گشت‌های مشترک برگزار شده و افزایش 18 درصدی تعداد پرونده‌های متشکله سال 1398 نسبت به سال 1397 خبر داد.

به گزارش شاتا، عباس تابش با بیان این مطلب، افزود: گشت‌های مشترک بازرسی با سایر دستگاه‌های مرتبط به منظور هم‌‌افزایی و استفاده بهینه از ظرفیت کارشناسی دستگاه‌های مختلف در پیشگیری از تخلفات و رسیدگی فوری به شکایت‌های مردمی، در طول سال توسط سازمان‌های صنعت، معدن وتجارت استان‌ها برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: در سال 1398 در مجموع 114 هزار و 134 گشت مشترک برگزار شد که این رقم در سال قبل آن (1397) 94 هزار و 978 مورد بوده است. وی همچنین تصریح کرد: تعداد پرونده‌های متشکله سال گذشته (1398) نیز 56 هزار و 627 فقره و تعداد پرونده‌های متشکله سال قبل آن (1397) 45هزار و 59 مورد بوده است.

تابش بیان کرد: البته از مجموع گشت‌های برگزار شده سال گذشته (1398) 8 هزار و 459 مورد مربوط به اسفند ماه بوده که منجر به تشکیل 4 هزار و 40 پرونده تخلف شده است.

تابش خاطرنشان کرد: سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها در زمـان مـورد اشاره، 30 درصد از گشت‌های مشترک خود را با اتاق اصناف و اتحادیه‌ها، 22 درصد با ادارات کل تعزیرات حکومتی، 14 درصد با دانشگاه‌های علوم پزشکی، 3 درصد با ادارات کل استاندارد، 3 درصد با ادارات کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و 28 درصد را با سـایـر دستگاه‌ها برگزار کرده‌اند.

رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گفت: از مجموع پرونده‌های تخلف متشکله، 35 درصد مربوط به گشت‌های مشترک با ادارات کل تعزیرات حکومتی، 30 درصد مربوط به گشت‌های مشترک با اتاق اصناف و 35 درصد مربوط به سایر دستگاه‌های ذیربط است.

فعالیت تجاری مرز پرویز خان از سر گرفته شد

گمرک مرزی پرویزخان از صبح دیروز با پایان یافتن اعتصاب رانندگان عراقی، فعالیت تجاری خود را مجددا آغاز کرد. روز سه شنبه رانندگان عراقی، در اعتراض به مسوولان مرزی عراق، اعتصاب کرده بودند و چون جابه‌جایی کالا به کشور عراق با روش ترانشیپ منت یعنی انتقال کالا از کامیونی به کامیون دیگر صورت می‌گیرد (تخلیه از کامیون ایرانی به کامیون عراقی برای مقاصد کشور عراق) بنابراین ۷۰۰ کامیون ایرانی و همین تعداد در آن سوی مرز معطل مانده بودند.

با پایان اعتصاب رانندگان عراقی، از صبح امروز، گمرک مرزی پرویزخان فعالیت تجاری خود را مجدداً آغاز کرد.

تعهدی برای عدم ابتلای کارکنان به کرونا نمی‌دهیم

سه تشکل تولیدی صنعت نساجی و پوشاک در نامه‌ای به وزیر بهداشت در مورد ثبت تعهد در سامانه ثبت نام صنایع جهت شروع به فعالیت اعلام کردند که کارفرمایان تعهدی در مورد عدم ابتلای کارکنان به کرونا نمی‌دهند و رعایت اصول بهداشتی منوط به تامین تجهیزات است.

به گزارش خبرگزاری فارس، متن نامه اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک، انجمن صنایع پوشاک و اتحادیه تولیدکنندگان کالای کشباف به وزیر بهداشت به این شرح است: «احتراماً در پی الزام واحدهای صنعتی، صنفی و توزیعی به سپردن تعهد جهت شروع فعالیت‌ها، تمام واحدها خود را ملزم می‌دانند تا با اجرای پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی از شیوع کرونا ویروس جلوگیری کرده و محیط مناسبی را برای کار ایجاد نمایند مشروط بر اینکه دستگاه‌های ذی‌ربط نیز متعهد شوند مواد بهداشتی، ضدعفونی‌کننده و تجهیزات لازم را در اختیار واحدها قرار دهند و همچنین در بند آخر فرم ثبت نام وزارت بهداشت بندی با این مضمون ذکر شده است که «مدیر واحد ضمن تعهد به رعایت تمامی راهنماهای بهداشتی عواقب عدم اجرای آن بر سلامت خود، کارکنان و مشتریان را بپذیرد».

 از آنجایی که امکان مبتلا شدن هر شخص خارج از محیط‌های صنعتی -صنفی و توزیعی بسیار بالا است و اپیدمی در سطح جامعه است و دوره پنهانی مبتلایان نیز طولانی و نحوه ابتلا نامشخص است؛ بنابراین تعهد به پذیرش عواقب توسط کارفرمایان غیر منطقی و غیر قانونی است و در این تعهد محدوده قانونی مسوولیت‌ها و بار حقوقی و جزایی آن و اثراتش بر کارفرمایان نامشخص است که باید هر چه سریع‌تر توسط مراجع ذی‌صلاح روشن شود.» با توجه به موارد ذکر شده کارفرمایان اعلام می‌کنند که هیچگونه تعهدی را در این زمینه و این شرایط نمی‌پذیرند، اما متعهد به اجرای پروتکل‌های بهداشتی اعلام شده در صورت فراهم آوردن امکانات همانطور که ذکر شد، هستند.

 

 

ارسال نظر