اخبار

۱۳۹۹/۰۱/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۶۰۲۶

اهم برنامه‌های سال جهش تولید ابلاغ شد

شاتا | معاون طرح و برنامه اعلام کرد: اهم برنامه‌های سال جهش تولید بخش صنعت، معدن و تجارت نهایی و ابلاغ شد. سعید زرندی گفت: این برنامه‌ها در هفت محور و 40 برنامه شامل توسعه و تعمیق ساخت داخل در راستای جهش تولید (11 برنامه)، مدیریت واردات و توسعه صادرات غیرنفتی (پنج برنامه)، توسعه معادن و صنایع معدنی با اجرای نقشه راه (پنج برنامه)، توسعه فناوری و محصولات دانش‌بنیان (پنج برنامه)، مدیریت بازار و ساماندهی لجستیک تجاری (پنج برنامه) بهبود فضای کسب‌وکار مرتبط با بخش صنعت، معدن و تجارت (پنج برنامه)، تأمین منابع مالی و توسعه سرمایه‌گذاری (چهار برنامه) توسط وزیر صنعت، معدن و تجارت به همه معاونت‌ها، سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه ابلاغ شد.وی گفت: در این برنامه الزامات تحقق اهداف و اجرای برنامه‌های جهش تولید، به صورت دقیق مشخص شده است. زرندی افزود: راه‌کارهای رسیدن به جهش تولید، چالش‌های فراروی بخش صنعت در سال 99 فرصت جهش‌های درون بخشی در سال جاری و هدف‌گذاری شاخص‌های تولید و تجارت در سال 99 از مهم‌ترین بخش‌های برنامه‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت است. معاون طرح و برنامه گفت: وظایف و اقدامات هر یک از بخش‌های مختلف در وزارتخانه مشخص شده و عملکردها بر اساس این برنامه، رصد و پایش خواهد شد.

ترخیص اقلام بهداشتی قبل از تخصیص ارز

خبرگزاری مهر | گمرک ایران تسهیلات جدیدی را برای ترخیص فوری کالاهای مقابله با کرونا از گمرکات در نظر گرفته که بر اساس آن، ترخیص اقلام بهداشتی قبل از تخصیص ارز مجاز است. بر اساس جدیدترین ابلاغیه گمرک، کالاهای موجود در اماکن گمرکی، مناطق آزاد و ویژه اقتصادی که دارای ثبت سفارش بانکی بوده و برای رفع نیازهای پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا و جبران آثار اقتصادی آن در جامعه مورد نیاز هستند، در صورت ارایه تاییدیه بانک مبنی بر قرار گرفتن در صف تأمین ارز، ترخیص می‌شوند. این کالاها شامل لباس گان و تجهیزات سرمایه‌ای و اقلام مقابله فردی با ویروس کرونا هستند.

واردات ماشین آلات راهسازی با ارز نیمایی آزاد شد

دولت مصوبه واردات ماشین آلات راهسازی و معدنی با ارز بازار ثانویه را به وزرای راه و صنعت ابلاغ کرد. اسحاق جهانگیری معاون اول رییس‌جمهور، تصویبنامه هیات وزیران مبنی بر ورود و ترخیص ماشین‌آلات معدنی و راهسازی غیر اسقاطی دارای نشان تجاری معتبر جهانی اصلاح شد و تا پایان سال ۱۳۹۹ با ارز بازار ثانویه اعلامی بانک مرکزی در جلسه ۸ فروردین امسال را به وزرای راه و شهرسازی و صنعت، معدن و تجارت ابلاغ کرد.

قیمت کالاهای اساسی در ماه رمضان افزایش نمی‌یابد

ایرنا| رییس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کرد: هیچگونه کمبودی در تامین و توزیع کالاهای ضروری مردم برای ایام ماه مبارک رمضان وجود ندارد و اجازه هیچ افزایش قیمتی را نخواهیم داد. عباس تابش با اشاره به نزدیک شدن به ایام ماه مبارک رمضان و افزایش تقاضا برای کالاهای اساسی اظهار داشت: هیچ مشکل و کمبودی در تامین و توزیع کالاهای پرتقاضا مانند «شکر، گوشت قرمز، گوشت مرغ، خرما، برنج و دیگر اقلام ضروری» وجود ندارد و باید با تقویت نظارت اجازه افزایش قیمت این کالاها را ندهیم. معاون وزیر صنعت بر ضرورت نظارت گسترده بر بازار و تثبیت قیمت بازار در ماه مبارک رمضان تاکید کرد و گفت: هیچ گونه افزایش قیمتی در این ماه نخواهیم داشت و هرگونه اقدام احتمالی مبنی بر افزایش قیمت با محدودیت کالاهای پرمصرف در ماه مبارک رمضان به‌طور جدی پیشگیری خواهد شد. وی با تاکید بر اینکه به میزان کافی کالاهای اساسی برای این ایام ذخیره سازی شده است، ادامه داد: امروز اغلب کشورهای بزرگ برای تامین کالاهای اساسی و ضروری خود با مشکل مواجه هستند اما خوشبختانه ما در کشورمان به لحاظ تامین کالا با هیچ مشکلی مواجه نیستیم. وی با اشاره به شعار جهش تولید تصریح کرد: نباید اجازه دهیم تعطیلی اتفاق افتد، چرا که اگر این زنجیره کار نکند به‌طور عملی تولید روند کندی خواهد داشت و با راه افتادن کسب و کارها نیز این امید وجود دارد که نرخ رشد جدیدی را در تولید به ثبت برسانیم.

آمار واردات گوشی همراه در سال 98

آخرین آمار منتشر شده از سوی وزارت صمت، نشان می‌دهد که تعداد گوشی همراه وارداتی ثبت شده در سامانه همتا در ۱۱ ماهه پارسال نزدیک به ۴ برابر شده است، اما براساس صحبت‌های اخیر رییس هیات‌مدیره انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی واردات موبایل از یک ماه پیش متوقف شده است. براساس این آمار، تا پایان بهمن سال گذشته بیش از ۹ میلیون و ۷۹۹ هزار گوشی همراه وارداتی در سامانه همتا ثبت شده که نسبت به حدود دو میلیون و ۵۰۰ هزار گوشی همراه وارداتی ثبت شده در این سامانه در مدت مشابه سال گذشته ۲۹۰.۳ درصد افزایش داشته است. همچنین در این مدت بیش از سه میلیون و ۷۶۸ هزار گوشی همراه مسافری در سامانه همتا ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۶.۵ درصد افزایش داشته است.

 

 

ارسال نظر