اخبار

۱۳۹۸/۱۲/۲۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۵۸۳۶

بخشنامه جدید وزارت صمت به اصناف

شاتا | قائم‌‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت با صدور بخشنامه‌ای به اتاق‌های بازرگانی، اصناف و نیز روسای سازمان صمت ۳۱ استان کشور، خواستار افزایش تولید و فروش ارزاق عمومی با نرخ مصوب شد. حسین مدرس خیابانی، با صدور بخشنامه‌ای خطاب به روسای اتاق‌های بازرگانی و اصناف ایران و نیز سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت 31 استان کشور از آنها درخواست کرد تا تمامی واحدهای تحت پوشش صنوف و اتاق‌های بازرگانی در سراسر کشور، ضمن افزایش تولید و رعایت حال هموطنان در ارایه نرخ‌های مصوب و عرضه کالاها و ارزاق عمومی، مواد شوینده و ضدعفونی‌کننده، در سراسر روزها حتی ایام تعطیلات (به جز اول فروردین)، بدون وقفه و در تلاشی سازنده و ماندگار، برای تامین مایحتاج مردم بکوشند. وی در این بخشنامه اعلام کرده است: این روند تا پایان فروردین 99 ادامه داشته و تمامی شبکه‌های حمل‌ونقل منطقه‌ای و کشوری مکلف هستند، نهایت همکاری را در نقل و انتقال کالاهای مورد نیاز مردم به کار بندند؛ ضمن اینکه واحدهای نظارتی استانی نیز، باید وظیفه خطیر و دقیق نظارت را به خوبی انجام دهند. مدرس خیابانی بار دیگر تاکید کرد: شبکه‌های عرضه کالا بدون وقفه نسبت به توزیع مایحتاج ضروری مورد نیاز مردم فعال هستند.

آغاز بازرسی از شرکت‌های توزیع کالاهای بهداشتی

ایرنا | رییس سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان خبر داد: دپوی کالاهای بهداشتی از واحد تولیدی به شرکت‌های پخش منتقل شده است و از فردا این شرکت‌ها را در اولویت بازرسی قرار خواهیم داد. عباس تابش در نشست خبری ستاد مقابله با کرونا اظهار کرد: در راستای وظایفی که به ما محول شد، بازرسان و ناظران ما در جای جای کشور همپای تولید‌کنندگان و فعالان حوزه درمان و توزیع اقلام اساسی حضور خواهند داشت. وی تاکید کرد: کالاها باید در سریع‌ترین زمان ممکن به دست مردم کشورمان برسد و بدون شک با هر شرکتی که بیش از زمان معقول کالایی را در انبار نگهداری کرده باشد برخورد خواهیم کرد. در ادامه مراسم، شانه ساز رییس سازمان غذا و دارو، ضمن تقدیر از ارگان‌های همراه با وزارت بهداشت برای خدمت رسانی به مردم گفت: به دلیل تجویز فراوانی که وجود داشت تعداد دارو خانه‌های ارایه‌دهنده داروهای مقابله با این بیماری را تا ۳ برابر افزایش دادیم، همچنین مراکز مخصوص بیماران خاص جدا شد تا مشکلی در خدمت رسانی به مردم ایجاد نشود. وی با اشاره به شایعات موجود در فصای مجازی گفت: مصرف الکل آماری ناراحت‌کننده را با وجود آورده و گله داریم که چرا به این موضوع توجه نمی‌شود.

محموله‌های وارداتی نهاده‌های دامی تحت کلید دولت می‌شود

خبرگزاری تسنیم | قائم‌‌مقام وزیر صمت، در مکاتبه با گمرک، خواستار تحت کلید دولت شدن کلیه محموله‌های وارداتی نهاده‌های دامی شد. قائم‌مقام وزیر صمت در مکاتبه‌ای با رییس کل گمرک با اشاره به رصد و پالایش کالاهای اساسی، خواستار تحت کلید شدن محموله‌های وارداتی نهاده‌های دامی از تاریخ 20 اسفند ماه شد. در این نامه با اشاره به مصوبه هیات دولت در خصوص وظایف وزارت صمت در خصوص تنظیم بازار کالاهای اساسی و لزوم نظارت و پایش مستقیم بازار به‌ویژه کالاهای اساسی که باز ارز دولتی تامین و وارد کشور می‌شود، تاکید شده است، از تاریخ 20 اسفند ماه تا اطلاع ثانوی کلیه واردات نهاد‌های دامی به خصوص ذرت و جو که توسط بخش خصوصی وارد شده است تحت کلید دولت قرار خواهد گرفت.

تامین پارچه مورد نیاز تولید لباس‌های پزشکی و ماسک

خبرگزاری مهر |سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت، از تامین و تولید مواد اولیه و پارچه برای کارگاه‌های تولیدی، صنعتی و صنفی در جهت تولید لباس‌های یکسره پزشکی و ماسک خبر داد. مهدی صادقی نیارکی در نشست مشترک با تولید‌کنندگان اقلام بهداشتی از جمله ماسک و لباس‌های پزشکی از تأمین ۱۵ هزار تن پارچه خبرداد. وی با اشاره به اینکه کمبودی در کشور در زمینه تأمین مواد اولیه ماسک نداریم، ادامه داد: ظرفیت‌های نصب شده تولید پارچه‌های مورد نیاز تولید ماسک، هم‌اکنون با حداکثر تولید در حال کار هستند که بر این اساس برای توزیع پارچه‌های تولید شده، دو مسیر تولید ماسک از طریق اصناف و نیز کارگاه‌های تولید در بخش‌های مختلف صنعتی را دنبال می‌کنیم. صادقی نیارکی همچنین از هماهنگی‌های لازم در زمینه تهیه پارچه و مواد اولیه لباس‌های بیمارستانی خبر داد و گفت: در این نشست مشترک تمام زنجیره تولید لباس‌های یکسره پزشکی گردهم آمدند و استانداردها مطرح شد تا با ساماندهی کارگاه‌های تولیدی بتوانیم در این زمینه نیاز جامعه پزشکی و پرستاری را مرتفع کنیم.این مقام مسوول در وزارت صمت ادامه داد: هر جایی در کشور که ظرفیتی برای تولید اقلام بهداشتی وجود دارد، هماهنگی لازم را برای صدور مجوز آنی و موقت انجام می‌دهیم. وی گفت: در زمینه استانداردسازی نیز به توافقات خوبی رسیدم و استانداردهای اقلام تولیدی را مشخص کرده‌ایم که چه اقلامی با چه استانداردی باشد، همچنین در زمینه تأمین مواد اولیه نیز همه تلاش این است که در اسرع وقت در واحدهای تولیدی توزیع شود.

 

ارسال نظر