اخبار

۱۳۹۸/۱۲/۲۶ - ۰۰:۰۵:۴۲
کد خبر: ۱۶۵۶۷۰

قیمت محلول ضدعفونی‌کننده چند است؟

ایرنا| مدیرکل نظارت بر محصولات بهداشتی سازمان حمایت، نرخ مصوب محصولات ضدعفونی‌کننده را اعلام کرد وگفت: قیمت ژل ۶۰ میلی‌لیتر ۷۵۰۰۰ ریال است. اسماعیل مهدی‌پور با اعلام نرخ مصوب محصولات ضدعفونی‌کننده گفت: حداکثر قیمت مصوب انواع ژل و محلول‌های ضدعفونی‌کننده دست که قبلاً در سامانه ۱۲۴ این سازمان ثبت و ملاک عمل بازرسان قرار داشت، به تصویب کارگروه مقابله با کرونا رسید. وی گفت: قیمت‌های اعلام‌شده باید از سوی تمام تولیدکنندگان بر روی محصولات درج و ملاک عمل در سطح عرضه قرار گیرد. مهدی پور در ادامه گفت: هر گونه فروش بالاتر از قیمت‌های مصوب، تخلف گرانفروشی محسوب شده و با واحدهای خاطی برخورد قاطع صورت خواهد پذیرفت. مهدی پور افزود: با توجه به شرایط کنونی کشور و بحث شیوع کرونا و افزایش تقاضای مصرف‌کنندگان برای خرید مواد بهداشتی و ضدعفونی‌کننده دست، در جهت رفاه حال هموطنان، قیمت‌های مذکور در سامانه قیمت ۱۲۴ این سازمان، اپلیکیشن‌های مربوطه و موبایل نیز قابل رویت است. مهدی پور افزود: حداکثر نرخ مصرف‌کننده انواع ژل و محلول‌های ضدعفونی‌کننده دست با لحاظ مالیات بر ارزش افزوده به شرح زیر بوده و قیمت‌ها به ریال محاسبه شده است: «ژل ۶۰ میلی‌لیتر، ۷۵,۰۰۰ ریال، تیوپ. ژل ۱۰۰ میلی‌لیتر ۸۰,۰۰۰ ریال (درب فیلیپ تاپ)، ژل ۵۰۰ میلی‌لیتر ۳۰۰,۰۰۰ ریال (پمپ دار)، ژل ۴۵۰ میلی‌لیتر ۲۹۴,۰۰۰ ریال (پمپ دار)، ژل ۸۸۰ میلی‌لیتر ۵۸۰,۰۰۰ ریال (پمپ دار)، ژل ۲۷۰۰ میلی‌لیتر ۱,۷۰۰,۰۰۰ ریال (گالن)، محلول ضدعفونی‌کننده دست ۵۰۰ میلی‌لیتری ۲۰۰,۰۰۰ ریال (پمپ دار) .»

تعطیلی دو صنف  فقط در  یکم فروردین

مهر | سخنگوی ستاد تنظیم بازار با بیان اینکه میادین میوه و تره‌بار و فروشگاه‌های زنجیره‌ای فقط یکم فروردین ماه تعطیل خواهند بود، گفت: کارخانجات آرد و نانوایی‌ها مکلف به توزیع آرد و پخت نان هستند. محمدرضا کلامی با بیان اینکه مردم نگران تأمین مایحتاج خود در ایام نوروز نباشند، گفت: طبق هماهنگی‌های به عمل آمده با سازمان میادین میوه و تره بار و مراکز عمده عرضه کالاهای مورد نیاز مردم و ارزاق عمومی، سازمان میادین میوه و تره بار و تمامی فروشگاه‌های زنجیره‌ای سراسر کشور فقط یکم فروردین ماه تعطیل خواهند بود و مابقی ایام تعطیلات نوروز بدون وقفه به خدمات رسانی ادامه خواهند داد. سخنگوی ستاد تنظیم بازار افزود: در عین حال، کالاهای اساسی و مواد شوینده مورد نیاز مردم به اندازه کافی تأمین شده و هیچ‌گونه نگرانی در ایام پایانی سال برای تأمین این کالاها وجود ندارد؛ بنابراین مردم نباید نگران باشند؛ چراکه روند تأمین و توزیع کالاهای مورد نیاز بدون وقفه و تعطیلی ادامه خواهد یافت. کلامی بیان کرد: هماهنگی لازم با تشکل‌های صنفی و صنعتی نان به عمل آمده و کارخانجات آردسازی و نانوایی‌های صنعتی بدون وقفه کار تأمین و توزیع نان مورد نیاز مردم را انجام خواهند داد؛ بنابراین از بابت نان نیز هیچ‌گونه نگرانی وجود ندارد. وی اظهار داشت: تمامی فروشگاه‌های زنجیره‌ای و خواربارفروشی‌ها، مراکز عمده عرضه آماده تأمین و توزیع به موقع کالاهای اساسی و مواد شوینده مورد نیاز مردم هستند و جای نگرانی وجود ندارد.

تولید روزانه ۴۰ هزارگان بیمارستانی کلید  خورد

تسنیم| نایب‌رییس اتحادیه تولید وصادرات نساجی و پوشاک با اعلام اینکه بعد از جلسات بسیار با وزارت صنعت در نهایت قرار شده پارچه مورد نیاز گان بیمارستانی در اختیار واحدهای پوشاکی قرار گیرد، گفت: از امروز به تولید روزانه ۴۰هزار  گان بیمارستانی می‌رسیم. بهرام شهریاری با بیان اینکه در شرایط فعلی استفاده از توانمندی واحدهای تولیدی پوشاک برای تأمین ماسک و گان بیمارستانی در اولویت کاری ما قرار گرفته است، اظهار داشت: مشکل ما تأمین پارچه برای تولید بوده است که در این رابطه خوشبختانه به توافقاتی دست پیدا کرده‌ایم. وی با اشاره به اینکه بعد از جلسات بسیار با وزارت صنعت در نهایت قرار شده پارچه مورد نیاز گان بیمارستانی در اختیار واحدهای پوشاکی قرار گیرد، افزود: براساس توافقات به عمل آمده پارچه مورد نیاز تولیدکنندگان بیمارستانی توسط یک شرکتی تحت عنوان بافتینه در اختیار واحدهای تولید قرار می‌گیرد. نایب‌رییس اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک تصریح کرد: با کمک 40 کارگاه و کارخانه تولیدی پوشاک، تولید روزانه گان بیمارستانی را به 40 هزار عدد خواهیم رساند.

سرپرست مرکز روابط عمومی وزارت صمت منصوب شد

وزیر صنعت، معدن و تجارت طی حکمی، علی‌اکبر رضایی را به عنوان سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی این وزارتخانه منصوب کرد.  به گزارش  خبرگزاری فارس، در حکم رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت آمده است: جناب آقای علی‌اکبر رضایی؛ با عنایت به شایستگی، تعهد، تخصص و تجارب ارزشمند جنابعالی، به موجب این حکم به سمت «سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی» منصوب می‌شوید.

 

ارسال نظر