اخبار

۱۳۹۸/۱۱/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۳۳۹۴

دولت برای صادرات سیمان سفید شرط گذاشت

فارس|صادرات سیمان سفید از نیمه اسفند ماه فقط با ارایه گواهی خرید از رینگ صادراتی بورس کالای ایران امکان‌پذیر خواهد بود. به دنبال تصمیم کارگروه تنظیم بازار، صادرات سیمان سفید از ۱۵ اسفند ماه فقط با ارایه گواهی خرید از رینگ صادراتی بورس کالای ایران امکان‌پذیر خواهد بود. در نامه‌نگاری که از سوی سعید عباسپور مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صنعت با مدیرکل دفتر صادرات گمرک صورت گرفته آمده است: در راستای اجرای مفاد بند ۴ صورت‌جلسه ۳۰ دی ماه ۹۸ تصمیمات هفتاد و پنجمین جلسه کارگروه تنظیم بازار ابلاغی مورخ ۷ بهمن ۹۸، معاونت بازرگانی داخلی وزارت متبوع در خصوص ساماندهی صادرات سیمان سفید به اطلاع می‌رساند که صادرات سیمان سفید از ۱۵ اسفند ماه صرفاً با ارایه گواهی خرید از رینگ صادراتی بورس کالای ایران امکان‌پذیر است.

رشد وزنی صادرات غیرنفتی

ایسنا| رییس سازمان توسعه تجارت می‌گوید با وجود تحریم‌های گسترده صورت گرفته علیه اقتصاد ایران، خوشبختانه صادرات غیرنفتی کشور حرکت خود را ادامه داده و در ۱۰ ماهه امسال، از نظر وزنی صادرات غیرنفتی ۲۰ درصد رشد یافته است. حمید زادبوم اعلام کرد: در شرایطی که در زمان پیروزی انقلاب اسلامی میزان صادرات غیرنفتی کشور کمتر از یک میلیارد دلار بود، این عدد در سال گذشته و با وجود تحریم‌های یک جانبه امریکا از مرز ۴۴ میلیارد دلار گذشت و این نشان‌دهنده قدرت گرفتن اقتصاد ما در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی است. به گفته او با وجود تغییر در قیمت‌های پایه صادراتی که منجر به کاهش جزیی آمار صادرات شده، صادرات وزنی کشور رشدی قابل توجه پیدا کرده و نشان‌دهنده حفظ روند سال گذشته در ۱۰ ماهه ابتدایی امسال است. رییس سازمان توسعه تجارت با بیان اینکه در مسیر توسعه صادرات غیر نفتی اجرای بسته حمایت در دستور کار سازمان قرار دارد، بیان کرد: ما تمام تلاش خود را انجام می‌دهیم که این بسته به شکل کامل اجرایی شود، البته اجرای آن بسته به نحوه تصویب بودجه و تامین منابع لازم است. به گفته زادبوم با وجود تحریم‌ها، صادرات واقعی کشور رشد یافته، میزان ذخایر استراتژیک افزایش یافته و ضربه زدن به تجارت و محدود کردن درآمدهای ارزی که هدف اصلی تحریم‌ها بود محقق نشده است و امیدواریم با همین نوع حرکت در سال‌ آینده نیز نیازهای کشور برطرف شده و صادرات رشد کند.

کدام کالاهای اساسی در اولویت بازرسی هستند؟

شاتا| معاون سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان درباره اولویت‌های بازرسی از بازار کالاهای اساسی در هفته پیش‌رو گفت: شکر، دام زنده و گوشت، جوجه یک روزه، انواع لاستیک شامل کامیونی، اتوبوسی، پژویی و پرایدی در صدر بازرسی بازرسان سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌های سراسر کشور قرار دارد. به گزاش سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، سیدجواد احمدی اظهار داشت: بر اساس تصمیم‌گیری‌های ستاد کارگروه تنظیم بازار اولویت‌های بازرسی برای بازرسان در هفته پیش‌رو تعیین شده که بر مبنای آن، شکر، دام زنده و گوشت با توجه به شرایط بازار و افزایش تقاضا در اولویت قرار گرفته‌اند. او تصریح کرد: حضور بازرسان در بازار طی هفته‌های گذشته، آرامشی را در بازار حاکم و روند کالارسانی به بازار را نسبت به گذشته تسهیل کرده است . این مقام مسوول  متذکر شد: سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها از فروردین ماه تا پایان آذرماه سال جاری حدود ۱۵ هزار واحد تولیدی و عرضه‌کننده روغن موتور و لاستیک خودرو را مورد بازرسی قرار دادندکه در نتیجه حدود 3 هزار واحد متخلف شناسایی‌ شدند. این پرونده‌های تخلف با ارزش حدودی ۵۴ میلیارد تومانی به شعب تعزیرات حکومتی در سراسر کشور ارسال شده است. احمدی همچنین اضافه کرد: در همین مدت حدود ۲۳۰ هزار بازرسی از سطح واحدهای عمده و خرده‌فروشی میوه وتره بار در سطح کشور  انجام شد که از مجموع پرونده‌های تخلف، بیش از ۱۴ هزار فقره پرونده به ارزش بیش از ۱۱ میلیارد ریال برای میوه و تره بار تنظیم و برای رسیدگی به تعزیرات ارسال شد.

تقویت استاندارد  زیربنای توسعه اقتصادی کشور

ایرنا | رییس سازمان ملی استاندارد ایران، تقویت استاندارد را زیربنای توسعه اقتصادی کشور دانست و بر لزوم اختصاص اعتبارات لازم برای تجهیز آزمایشگاه‌های این سازمان تاکید کرد. نیره پیروزبخت افزود: برای سنجش استاندارد کالاها و محصول‌ها نیازمند تجهیز آزمایشگاه‌ها هستیم و این در حالی است که طی چند سال اخیر اعتبارات این بخش سیر نزولی داشته است. او تصریح کرد: کشور ما از تقلب در برخی تولیدات رنج می‌برد به گونه‌ای که گاه در آغل گوسفندان، دارو تولید می‌کنند. برای رسیدگی به این وضعیت و نظارت بر تولیدات، باید حتما همه محصولات در آزمایشگاه‌های سازمان استاندارد بررسی شود.رییس سازمان ملی استاندارد با بیان اینکه توسعه اقتصادی کشور با زیربنای استاندارد رونق می‌گیرد، گفت: با استاندارد‌سازی کالا و محصولات به دنبال توسعه تولیدات داخلی هستیم. او افزود: با ارتقای کیفیت تولیدات اقتصادی از طریق تقویت استاندارد بسیاری از مشکلات کشور حل خواهد شد.

 

ارسال نظر