کوتاه از منطقه

۱۳۹۸/۱۱/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۲۰۹۴

ترکیه به‌دنبال جذب ۱۵میلیارد دلار سرمایه خارجی

وزیر خزانه‌داری و دارایی ترکیه گفته آنکارا جذب ۱۵میلیارد دلار سرمایه خارجی را در ۲۰۲۰ هدف‌گذاری کرده است. به‌گزارش آناتولی، برات‌آلبایراک با اشاره به ریسک‌های متعدد ژئوپولیتیکی گفته ترکیه یک اقتصاد صادرات محور است اما این ریسک‌ها چیز جدیدی نیست: امروز وجود دارند، دیروز نیز وجود داشتند و فردا نیز وجود خواهند داشت. آلبایراک با اشاره به موفقیت دولت در مهار تورم گفته: «با تلاش همه‌جانبه دولت نرخ تورم تا پایان سال قبل به ۱۵.۹درصد رسید که بیش از ۹درصد کمتر از تورم ۲۵درصدی اکتبر سال قبل است.»

تجهیزات و نظامیان کره‌جنوبی در راه تنگه هرمز

کره‌جنوبی اعلام کرده به منظور همکاری در تأمین امنیت کشتیرانی، ماموریت یگان‌ مبارزه با دزدی دریایی خود را تا تنگه هرمز و دریای عمان گسترش می‌دهد. به‌گزارش رویترز، وزارت دفاع کره‌جنوبی روز سه‌شنبه گفته قصد دارد امنیت کشتی‌ها و اتباع این کشور را که از تنگه هرمز عبور می‌کنند، تضمین کند. یک یگان حفاظت دریایی کره‌جنوبی به هدف مبارزه با دزدی دریایی از ۲۰۰۹ در آب‌های سومالی و خلیج عدن حضور دارد. این کشور اکنون تصمیم گرفته تا به درخواست امریکا به خلیح فارس نیز نیرو و تجهیزات اعزام کند.

دیدار عمران‌خان با ترامپ در داووس

وزارت خارجه پاکستان اعلام کرده عمران خان قرار است از ۲۱ تا ۲۳ ژانویه در اجلاس مجمع جهانی اقتصاد در شهر داووس سوییس شرکت کند و در جریان حضورش در آنجا با ترامپ دیدار خواهد کرد. به‌گزارش شینهوا، دو رخداد مهم مربوط به شرکت عمران‌خان در این اجلاس اول سخنرانی او در نشستی ویژه و دوم تعامل او با رهبران و مقام‌های اجرایی و تجاری با موضوع «گفت‌وگو بر سر راهبرد پاکستان» است. عمران‌خان در حاشیه این اجلاس دیدارهای دوجانبه از جمله با ترامپ خواهد داشت.

اصابت ۳ موشک به اطراف سفارت امریکا در مرکز بغداد

سه فروند موشک کاتیوشا به اطراف سفارت امریکا در مرکز بغداد اصابت کرده است. به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، اصابت موشک‌ها منجر به خسارات مالی شده اما گزارشی از تلفات انسانی منتشر نشده است. به گفته منبع مطلع، علاوه بر به صدا درآمدن آژیرها در منطقه سبز، پهپادهای امریکایی نیز به عنوان یک گام پیشگیرانه بر فراز منطقه به پرواز درآمدند. منطقه سبز دربرگیرنده ساختمان‌های دولتی و مقر هیات‌های دیپلماتیک خارجی است.

 

ارسال نظر