رشد ۱۸.۵ درصدی حجم صادرات نسبت به 97

۱۳۹۸/۱۰/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۰۸۸۲
رشد ۱۸.۵ درصدی حجم صادرات نسبت به 97

وزیر صمت با اشاره به مثبت شدن تراز تجاری ۹ ماهه امسال گفت: امروز بخشی از جنگ اقتصادی روانی است و ما برای حل مشکلات پیش روی برخی واحد‌ها که دارای درجه اهمیت بیشتری هستند باید شبانه روز کار کنیم. به گزارش شاتا، رضا رحمانی در جلسه شورای معاونین وزارتخانه افزود: در 9 ماه امسال صادرات کشور با حدود 103 میلیون تن کالا، بیش از 18.5 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

وزیر صمت گفت: مهم‌ترین کار بخش بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال جاری توجه به وفور کالا و تامین مناسب کالا در سطح عرضه بوده است و با تدابیر اتخاذ شده خوشبختانه جلوی بسیاری از شوک‌های اقتصادی در مقاطع مختلف گرفته شده با این حال ضرورت دارد در تصمیم‌گیری‌ها به موقع اقدام و برنامه‌ریزی‌ها کاملا دقیق باشند تا مانع هر گونه مشکلی در سطح بازار شویم. رحمانی افزود: در راستای حفظ تعادل بازار و در تامین بهنگام کالا در سطح بازار، باید منافع مردم و بخش تولید به صورت همزمان مورد توجه قرار گیرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: برخی تولیدات راهبردی تأثیر عمده‌ای روی خودکفایی و قطع وابستگی کشور دارند و باید در دستور کار ویژه باشند و با جدیت مسائل آنها را پیگیری و از آنها حمایت کنیم. رحمانی خاطرنشان کرد: مشکلات کوچک نباید مانعی در برابر اراده ما در پیشرفت امور باشد و حتماً روحیه امثال سردار شهید سلیمانی باید به عنوان یک الگو در روند فعالیت‌ها و تلاش‌های ما مورد توجه قرار گیرد. وی تاکید کرد: امروز بخشی از جنگ اقتصادی روانی است و ما برای حل مشکلات پیش روی برخی واحد‌ها که دارای درجه اهمیت بیشتری هستند باید شبانه روز کار کنیم. وزیر صمت وفور کالا در سطح عرضه و حفظ وضعیت موجود تولید را اولویت نخست وزارت صمت برشمرد و گفت: روند موجود در تعادل بازار که بعد از دوره جدید تحریم‌ها مورد توجه ویژه این وزارتخانه بوده باید با قدرت و جدیت ویژه‌ای دنبال شود.

 

 

ارسال نظر