نگاه ویژه وزارت صمت برای توسعه صنعتی و معدنی اردبیل

۱۳۹۸/۱۰/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۰۶۰۵

وزیر صنعت، معدن و تجارت در مراسم افتتاح شرکت اشجع باتری در استان اردبیل گفت: تلاش در عرصه تولید یک کار مقدس است و از اینکه فردی بتواند در این عرصه برای جوانان این مرز و بوم اشتغالزایی کند، کار بسیار ارزشمندی انجام می‌دهد که جای تقدیر فراوان دارد.

به گزارش شاتا، رضا رحمانی افزود: سفر امروز رییس‌جمهور به استان اردبیل نقطه عطفی در توسعه این استان به ویژه در حوزه صنعت این منطقه خواهد بود. وی ادامه داد: خوشبختانه مسوولان استان به ویژه استاندار اردبیل، مسوولان حوزه صنعت، معدن و تجارت و همچنین نمایندگان معین وزارت صمت با جدیت دنبال تحقق اهداف توسعه‌ای وزارت صمت در استان اردبیل هستند.رحمانی تاکید کرد: نمایندگان معین وزارتخانه اختیار تام دارند تا از تمامی ظرفیت‌ها و فرصت‌های ممکن برای پیشرفت بخش‌های مختلف صنعتی، معدنی و تجاری استان حمایت و پشتیبانی کنند. وزیر صمت تاکید کرد: این مهم به صورت ویژه در مناطق محروم‌تر و کم برخوردار‌تر استان اردبیل مورد توجه ما است و حتما حمایت خواهیم کرد.

رحمانی تصریح کرد: از ابتدای امسال ۱۲ استان در سطح کشور که اردبیل نیز از جمله آنهاست در چارچوب برنامه‌ای اختصاصی مورد توجه قرار گرفته است و سعی خواهیم کرد شاخص‌های توسعه صنعتی و معدنی این ۱۲ استان را به حد قابل قبولی ارتقا دهیم.

وی خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی بزرگی برای توسعه صنعتی استان اردبیل و استان‌های همجوار آن در دست اجرا داریم که حتما تاثیر بسزایی در شرایط اشتغال و سرمایه‌گذاری این استان در آینده نزدیک خواهد داشت.وزیر صمت گفت: افتتاح اشجع باتری اردبیل باعث جلوگیری از خروج بیش از 3 میلیون دلار ارز از کشور می‌شود که اقدامی در راستای تحقق اهداف نهضت ساخت داخل است. رحمانی افزود: در چارچوب برنامه ساخت داخل وزارت صنعت، معدن و تجارت برای افق 1400، داخلی‌سازی بیش از 10 میلیارد دلار انواع کالای وارداتی را در دستور کار قرار داده است. وی تصریح کرد: افتتاح هر یک از این طرح‌ها علاوه بر ظرفیت‌های اشتغال زایی و سایر آثار اجتماعی در خودکفایی کشور و قطع وابستگی‌ها نیز دارای اهمیت بالایی هستند. وزیر صنعت، معدن و تجارت یادآور شد: امروز در چارچوب سفر رییس‌جمهور به استان اردبیل 15 طرح صنعتی با سرمایه‌گذاری بالغ بر 2 هزار و 600 میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد که حتما در شکوفایی صنعتی استان تعیین‌کننده خواهند بود.

 

ارسال نظر