اخبار

۱۳۹۸/۰۹/۰۳ - ۰۱:۰۴:۵۵
کد خبر: ۱۵۷۷۰۱

11 آذرماه؛ زمان برگزاری روز ملی صادرات

سازمان توسعه تجارت| ریاست کل سازمان توسعه تجارت ایران، صادرکنندگان نمونه را خط‌‌شکنان جنگ تحریمی توصیف کرد و گفت: مراسم تجلیل از صادرکنندگان نمونه، روز دوشنبه 11 آذرماه و با مشارکت فعال بخش خصوصی برگزار می‌شود. حمید زادبوم، اظهار کرد: روز ملی صادرات روزی بزرگ و با اهمیت برای تقدیر از تلاشگران عرصه صادرات است که با حضور مقامات ارشد کشوری و در راستای فرهنگ‌سازی برای صادرات برگزار می‌شود. او افزود: امسال، سالی سخت و همراه با فشارهای تحریم بود اما هدف صادرکنندگان توسعه تجارت خارجی، توسعه اقتصادی و در نهایت تامین رفاه مردم کشور بوده و این تلاش شایسته تقدیر است. گفتنی است، مراسم روز ملی صادرات، روز دوشنبه 11 آذرماه امسال از ساعت 8 صبح در سالن اجلاس سران برگزار خواهد شد.

سازمان توسعه تجارت میزبان رییس اتحادیه اوراسیا

سازمان توسعه تجارت| معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: سازمان توسعه تجارت ایران در همایش بزرگ اوراسیا، میزبان رییس اتحادیه اقتصادی اوراسیا و دیگر وزاری این اتحادیه اقتصادی خواهد بود. حمید زادبوم اظهار کرد: با توجه به موافقت‌نامه موقت تجارت آزاد بین ایران و اوراسیا، حضور رییس اتحادیه اقتصادی اوراسیا در تهران گام مهمی در تسهیل روند این موافقت‌نامه است. او افزود: تیگران سرکیسیان، رییس اتحادیه اقتصادی اوراسیا به دعوت جمهوری اسلامی ایران و در آستانه اولین ماه اجرای موافقتنامه تجارت آزاد بین ایران و اوراسیا در «همایش بزرگ اوراسیا» در سازمان توسعه تجارت ایران حضور خواهد یافت. معاون وزیر صمت با اشاره به اینکه طی یک سال آینده مذاکرات تجارت آزاد باید آغاز شود، گفت: در این همایش ملاقات‌هایی میان مقامات دولتی ایران و اتحادیه اوراسیا و همچنین بخش خصوصی ایران و اوراسیا به منظور آشنایی بیشتر و گسترش تعاملات ترتیب داده شده است. گفتنی است، همایش بزرگ اوراسیا، روز یک‌شنبه 10 آذرماه امسال در سالن ایران زمین، ساختمان خلیج فارس در محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی و با حضور قائم‌مقام وزیر صمت در امور بازرگانی، معاون وزیر جهاد کشاورزی، رییس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران، ریاست کل سازمان توسعه تجارت ایران و تشکل‌های تولیدی و صادراتی برگزار خواهد شد.

افزایش قیمت محصولات ایران خودرو

تسنیم| گزارش دیروز قیمت خودرو حکایت از افزایش قیمت تعدادی از محصولات ایران خودرو در بازار دارد. در بازار دیروز خرید و فروش خودروی سمند ال ایکس با قیمت 83 میلیون تومان، دنا با قیمت 120 میلیون تومان، پژو 206 تیپ 5 با قیمت 109 میلیون تومان و پژو پارس با قیمت 103 میلیون تومان به فروش می‌رسید. علاوه بر این رانا با قیمت 86 میلیون و 500هزار تومان و سمند EF7 با قیمت 94 میلیون تومان مورد معامله قرار گرفت.

نقش محوری آذربایجان‌شرقی در صادرات

شاتا| سرپرست معاونت امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: توانستیم ۴۳ درصد صادرات به بازارهای خارجی را حفظ کنیم و آذربایجان شرقی در خصوص صادرات می‌تواند نقش محوری برای صدور تولیدات ایرانی به منطقه «اوراسیا» ایفا کند. مهدی صادقی نیارکی با بیان اینکه بستر مناسبی برای صادرات به بازارهای جهانی وجود دارد، افزود: ۵۵ درصد صادرات ایران، تنها به پنج کشور است و این آسیب بزرگی برای بخش صادرات محسوب می‌شود. او ادامه داد: افزایش تولید و صادرات در شرایط کنونی با تحریک تقاضا در بازار داخلی امکان پذیر نیست اما با تحریک تقاضا در بازارهای خارجی به واسطه افزایش نرخ ارز کالاهای ایرانی فرصت رسوخ در بازارهای جهانی را دارند. صادقی نیارکی اظهار کرد: با افزایش صادرات، درآمد ارزی کشور افزایش و در نتیجه موتور توسعه به سمت رشد اقتصادی به خصوص کالاهای دارای ارزش افزوده بالا رهنمون می‌شود و بر این اساس در افق بلندمدت به هیچ‌وجه صادرات مواد خام صورت نمی‌گیرد.

 

ارسال نظر