روی خط خبر

۱۳۹۸/۰۹/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۷۶۱۰

قیمت‌ها تا شب عید تغییر نمی‌کند

تسنیم| معاون بازرگانی داخلی وزارت صنعت گفت: برنامه‌ای برای افزایش قیمت کالا‌ها نداریم و بر هیمن اساس اقلامی که مدیریت آنها در اختیار دولت است، تا شب عید نیز ثابت خواهد ماند. عباس قبادی   در خصوص شرایط بازار و کنترل قیمت‌ها اظهار کرد: در حال حاضر با توجه به بازرسی‌هایی که در بازار انجام می‌شود، شرایط خوبی حاکم بوده و با توجه به فراوانی کالا و تکمیل بودن انبار‌های ذخایر استراتژیک، با افزایش یا تغییری در قیمت‌ها روبرو نخواهیم شد. وی ادامه داد: جلسات ستاد تنظیم بزار تا اطلاع ثانوی برای کنترل بازار ادامه خواهد داشت و امیدواریم با همراهی مردم بازار آرامی را داشته باشیم. معاون بازرگانی داخلی وزارت صنعت در پاسخ به این سوال که آیا تا عید عدم افزایش قیمت‌ها ادامه خواهد داشت، گفت: برنامه‌ای برای افزایش قیمت کالا‌ها نداشته و بر هیمن اساس اقلامی که مدیریت آنها در اختیار دولت است، تا عید نیز ثابت خواهد ماند.

توزیع شیر رایگان در مدارس از امروز

ایرنا|مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، تامین، توزیع و تنظیم بازار وزارت صمت گفت: طرح تخصیص شیر رایگان به مدارس از شنبه دوم آذرماه اجرایی می‌شود. محمدرضا کلامی اظهار کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته بالاخره مصوبه ستاد تنظیم بازار در خصوص تخصیص شیر رایگان به مدارس استان‌های کمتر برخوردار وارد فاز اجرایی شد. وی به برگزاری جلسات مکرر با انجمن صنفی صنایع لبنی، وزارت آموزش و پرورش و سازمان برنامه و بودجه اشاره کرد و کفت: در حال حاضر ۱۸۰ میلیارد تومان از اعتبار مورد نیاز برای اجرای طرح در اختیار وزارت آموزش و پرورش قرار گرفته است. به گفته وی فهرست مدارس این استان‌ها در اختیار انجمن صنایع لبنی قرار گرفته است و در این طرح دانش‌آموزان هفته‌ای دو تا سه بار شیر رایگان دریافت خواهند کرد. کلامی تاکید کرد: طبق بررسی‌های صورت گرفته سه میلیون دانش‌آموز در این قالب شیر رایگان دریافت می‌کنند. این مقام مسوول گفت: کارخانه‌هایی که در قالب این طرح فعالیت می‌کنند نیز از سوی انجمن صنایع لبنی معرفی شده‌اند و انشاالله از دومین روز آذر این طرح وارد فاز اجرا می‌شود. به گفته وی کل اعتبار طرح ۳۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

تشکیل پرونده برای 1642 متخلف صنفی

شاتا | آمار بازرسی‌های انجام گرفته توسط بازرسان سازمان حمایت، صنعت، معدن و تجارت استان‌ها و همچنین بازرسی اصناف در روز چهارم اجرای طرح تشدید بازار در سطح کشور منتشر شد. روز سه شنبه هفته گذشته در مجموع ۲۸ هزار و ۸۸۸ مورد بازرسی در سطح کشور در بخش عرضه انجام شده است در همین راستا برای یکهزار و ۶۴۲ متخلف صنفی پرونده تشکیل و برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی هر یک از استان‌ها ارسال شده است. بنا بر این گزارش روز سه شنبه هفته گذشته، بازرسان سازمان حمایت و بازرسان سازمان‌های صمت استان‌ها ۱۵ هزار ۷۲۱ مورد بازرسی انجام داده و برای یک هزار و 211 واحد صنفی و خدماتی گزارش تخلف به ارزش بیش از ۲۹ میلیارد ۱۰۴ میلیون ریال صادر کرده‌اند. همچنین در این روز آمار بازرسی‌های اتاق اصناف در سطح کشور ۱۳ هزار و ۱۶۷ مورد اعلام شده که موجب تشکیل پروند برای ۴۳۱ واحد صنفی با ارزش ریالی بالغ بر ۳ میلیارد و ۲۰۸ میلیون ریال بوده است. 

 

ارسال نظر