اخبار

۱۳۹۸/۰۸/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۷۴۱۵

نظارت‌ بر بازار و واحدهای صنفی دوبرابر شد

ایسنا| معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران از دو برابر شدن نظارت‌ها بر بازار و کاهش قیمت محصولات پروتئینی خبر داد. عزیزالله افضلی با بیان اینکه در پی اصلاح قیمت بنزین، سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران مکلف شده گشت‌های بازرسی را تشدید کند، اظهار کرد: مقرر شده سازمان صمت با همکاری سازمان تعزیرات حکومتی، پلیس امنیت اقتصادی، بازرسی اتاق اصناف تهران و دستگاه‌های مرتبط دیگر از واحدهای صنفی بازرسی کند. او از بازرسی ۳۲۷۸ واحد از روز شنبه تا دوشنبه این هفته خبر داد و گفت: در این بازرسی‌ها ۴۱۲ پرونده برای اصناف متخلف تشکیل شده که مهم‌ترین تخلفات شامل گران‌فروشی، عدم درج قیمت و عدم صدور فاکتور بوده است.

تکلیف تاجران جامانده از تخفیف‌های اوراسیا

ایرنا| رییس سازمان توسعه تجارت ایران به تمام تاجرانی که نتوانسته‌اند از تخفیف‌های توافقنامه اوراسیا بهره‌مند شوند، اطمینان خاطر داد که هزینه اضافی پرداخت شده به آنها بازگشت داده می‌شود. در این زمینه حمید زادبوم ضمن ابراز تعجب از این موضوع گفت: ممکن است برخی تجار اطلاع دقیقی از این توافقنامه که مدت زمان کوتاهی از اجرای آن می‌گذرد، نداشته باشند. تجار باید گواهی مبدا اوراسیا تهیه کنند، اما ممکن است برخی از آنان همچنان با فرم‌های قبلی مشغول فعالیت باشند. او تصریح کرد: وقتی کالاهای مشمول تعرفه به گمرکات کشورها می‌رسد، آنها فرم گواهی مبدا اوراسیا را درخواست می‌کنند و طبیعی است اگر تاجر این فرم مخصوص را نداشته باشد، نمی‌تواند از تخفیف گمرکی استفاده کند. معاون وزیر صمت با تاکید بر اینکه این موضوع جای نگرانی برای تجار ندارد، اعلام کرد: بر اساس یک بند از موافقتنامه اوراسیا، اگر تاجری موفق به استفاده از تخفیف‌های معین در این توافقنامه نشود، بعدا می‌تواند مبلغ گمرکی اضافه پرداخت شده را مطالبه و دریافت کند. به گفته زادبوم، تجار باید برای استفاده از تخفیف‌های اوراسیا مدارک خود را تکمیل کنند.

شاهد افزایش قیمت در بازار نیستیم

شاتا| معاون امور بازرگانی وزیر صمت تصریح کرد: پس از افزایش قیمت بنزین قیمت کالاها تغییر خاصی نداشته و تقریبا همه قیمت‌ها ثابت بوده که امیدواریم همین شرایط ادامه یابد. عباس قبادی همراهی مجموعه‌های صنفی و ذخایر مناسب کشور را از جمله دلایل ثبات قیمت‌ها دانست وگفت: نظارت‌ها بر بازار تداوم می‌یابد. او ادامه داد: از لحاظ قیمت به نسبت ماه‌های گذشته قیمت‌ها تغییری نکرده است. این مقام مسوول به علل ثابت ماندن قیمت‌ها اشاره کرد وگفت: خود مجموعه‌های صنفی با مردم و نظام همراهی داشتند و در بحث تولید و تامین و عرضه همکاری و نهایت تلاش خود را داشته‌اند که این موضوع از دلایل ثبات قیمت‌ها است. او موضوع مناسب بودن ذخایر کشور را دلیل دیگری برای ثبات قیمت‌ها دانست و گفت: هر کالایی که فروشگاه‌ها نیاز داشته باشند، سریعا تامین می‌شود.

واردات قطعات خودرو در اختیار افراد محدودی است

تسنیم| عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: واردات قطعات خودرو در اختیار افراد محدودی و حتی در دست پنج یا ۶ نفر است که این امر فساد و انحصار ایجاد می‌کند. سیدجواد حسینی‌کیا با اشاره به آخرین وضعیت بازار خودرو اظهار کرد: خودروسازان باید خودروی ارزان‌قیمت، باکیفیت و صادرات‌محور تولید کنند و خودروسازی‌ها با شرایط کنونی به جایی نمی‌رسد. او با بیان اینکه واردات قطعات خودرو در اختیار افراد محدودی و حتی در دست پنج یا 6 نفر است که این امر فساد و انحصار ایجاد می‌کند ابراز کرد: علاوه بر فعالیت مافیا در صنعت خودروسازی، سوداگرانی نیز در بازار قیمت خودرو را سلیقه‌ای افزایش می‌دهند.

 

ارسال نظر