اخبار

۱۳۹۸/۰۸/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۷۱۵۶

سرپرست معاونت مجلس وزارت صمت منصوب شد

شاتا| مدیرکل حوزه وزارتی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) با حفظ سمت؛ سرپرست معاونت حقوقی، مجلس و استان‌های وزارت صمت شد. رضا رحمانی وزیر صمت در حکمی افشار فتح‌اللهی را با حفظ سمت به عنوان سرپرست معاونت حقوقی، مجلس و استان‌های وزارت صمت منصوب کرد. وی جایگزین سید‌شریف حسینی در این سمت شد.

آخرین وضعیت ۲۲۷ خودرو دپو شده اروندی

ایسنا| از ۲۲۷ خودروی دپو شده در گمرک خرمشهر ۷۳ دستگاه سفارش امریکا و مابقی خودروها بالای ۲۵۰۰ سی سی و سفارشی غیر این کشور است که تعیین تکلیف آنها به اصلاح مصوبه دولت نیاز دارد. از دو سال پیش تعدادی خودرو جهت تردد در منطقه آزاد اروند وارد شد، اما به دلایل مختلف از خروج این خودروها از گمرک خرمشهر جلوگیری شده است. در این فاصله بارها حواشی درباره خودروهای اروندی پیش آمد و اعتراضات زیادی در این رابطه صورت گرفت و صاحبان خودروهای اروندی خواستار تعیین تکلیف آنها شده بودند.

 این در حالی است که در شهریورماه سال جاری و در جریان بازدید ومسوولان از بنادر توافقاتی در رابطه با خودروهای اروندی انجام و گمرک خرمشهر مکلف شد برای خودروهای سواری با حجم موتور ۲۵۰۰سی‌سی و پایین‌تر که دارای قبض انبار منطقه آزاد تا هشتم خردادماه سال گذشته هستند، چنانچه به دلیل مسائلی از جمله دستور مراجع قضایی توقیف نباشند، مجوز تردد در منطقه و براساس ضوابط آن صادر کند.

در مورد خودروهای سواری با حجم موتوری بالای ۲۵۰۰ سی سی نیز مقرر شد تا از طریق استانداری خوزستان، دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در کمیسیون اقتصادی دولت یا هیات وزیران مورد بررسی قرار بگیرد. همچنین در مورد خودروهای دپو شده اروندی قرار شد چنانچه شامل سه شرط نباشند امکان ترخیص پیدا کنند؛ اول اینکه تولید کشور امریکا و ساخته شده در آن کشور نباشند، برند شرکت امریکایی نبوده و دیگر اینکه برای مصرف در امریکا ساخته نشده و مستقیما از دلالان و توزیع‌کنندگان تبعه امریکا خریداری نشده باشند. اما این در شرایطی است که تازه‌ترین خبر از وضعیت خودروهای دپو شده در بند خرمشهر یا همان خودروهای اروندی از این حکایت دارد که حدود ۲۲۷ دستگاه خودرو در گمرک خرمشهر متوقف شده  است.

 

ارسال نظر