مقررات صادرات و واردات در حال بررسی است

۱۳۹۸/۰۸/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۶۹۹۲

قائم مقام امور بازرگانی وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: موسسه در حال بررسی قانون مقررات صادرات و واردات فعلی (مصوب 1372) و تغییراتی در جهت جمله از تولید و توسعه صادرات غیرنفتی است.

به گزارش شاتا، حسین مدرس خیابانی در نشست با مدیران پژوهشی موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی بیان کرد: تجارت و بازرگانی مانعی برای تولید و صنعت نیست و بدون توجه به بازار، صنعت و تولید هم رشد نخواهد کرد و موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی روی تبیین این موضوع با در نظر گرفتن توجه به اطلاع‌رسانی کار کند. او با تاکید بر توجه به حوزه پژوهشگران خطاب به اعضای جلسه، تصریح کرد: پژوهش‌های بازرگانی با در نظر گرفتن نظر مدیران حوزه اجرایی، دستگاه‌ها و مجموعه‌های دولتی درون و برون وزارتخانه، اصناف، تشکل‌ها، اتحادیه‌ها و بخش‌های تولیدی باشد و این حوزه‌ها را نیز در مطالعات و پژوهش‌های خود وارد و دخیل کنید تا مطالعات و پژوهش‌ها در تعامل با حوزه اجرا رقم بخورد.

قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی درباره تعامل موسسه با تنظیم بازار، تصریح کرد: تنظیم بازار چیزی جز تنظیم ورود و خروج کالا و کنترل عرضه و تقاضا نیست و کار تنظیم بازار از جنس مداخله‌گری است و موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی روی مصوبات گرفته شده در ستاد تنظیم بازار کار مطالعاتی و پژوهشی انجام دهد. او درباره برنامه‌های موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی بیان کرد: موسسه در حال بررسی نحوه قیمت‌گذاری سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در جهت اصلاحات مورد نیاز و ارایه مکانیزم‌های جدید است. مدرس خیابانی اضافه کرد: این موسسه در حال بررسی قانون مقررات صادرات و واردات فعلی (مصوب 1372) و تغییراتی در جهت حمایت از تولید و توسعه صادرات غیرنفتی است.

مدرس خیابانی با تاکید بر این نکته که موسسه روی موضوع تعیین تعرفه‌های فصلی نیز می‌تواند کار پژوهشی انجام دهد، گفت: به غیر از برنج حداقل 10 کالای دیگر می‌تواند در کتاب کدهای تعرفه سال 1399 شامل تعرفه فصلی بشود و موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی با همکاری ستاد تنظیم بازار و دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صمت روی این موضوع کار کند.

 

ارسال نظر