اخبار

۱۳۹۸/۰۸/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۶۵۹۲

انعقاد قرارداد ۱۲۰ میلیون یورویی در تولید قطعات خودرو

ایرنا| رییس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران خبر داد: ۱۲۰ میلیون یورو قرارداد تولید قطعات انواع مختلف خودرو با شرکت‌های داخلی نهایی شده و بر اساس راهبرد نهضت داخلی‌سازی، تا پایان سال ۱۴۰۰ به ۱۰ میلیارد دلار خواهیم رسید. محمدباقر عالی گفت: راهبرد امسال وزارت صنعت، راهبرد رونق تولید و برنامه عملیاتی آن نهضت داخلی‌سازی است. به گفته او، روز گذشته قرار بود میز سوم نهضت داخلی‌سازی در نمایشگاه تبریز برگزار شود که با توجه به زلزله به زمان دیگری موکول شد. عالی اعلام کرد. این مقام مسوول ادامه داد: این کلان برنامه دارای زیر پروژه‌های اجرایی کاملا دقیق است. علاوه بر حوزه خودرو، حدود هشت حوزه در سایر بخش‌های صنعتی نیز وجود دارد.

کاهش ارزبری  با بومی‌سازی قطعات

ایکوپرس| مدیرعامل ایران خودرو خبرداد: بومی‌سازی ۲۲۱ قطعه ۲۴۴ میلیون یورو کاهش ارزبری خواهد داشت. فرشاد گفت: خودکفایی ۲۲۱ قطعه و مجموعه و مواداولیه در سال‌های ۹۸ و۹۹ با پیش بینی کاهش ارزیری ۲۴۴ میلیون یورو (با احتساب تیراژ تولید سالانه) در برنامه این خودرو ساز است. او از همکاری با ۳۲ قطعه ساز برای داخلی‌سازی ۶۸ قطعه در میز اول ودوم خودکفایی وزارت صمت خبرداد و افزود: خودکفایی این قطعات در مجموع بیش از ۸۱ میلیون یورو کاهش ارزبری سالانه در بر خواهد داشت. مقیمی تصریح کرد: از این تعداد قطعات ۳۲ قطعه به تولید انبوه رسیده و به‌زودی ۷قطعه دیگر به تولید انبوه خواهد رسید.

26 هزار میلیارد تومان تسهیلات برای رونق تولید

فارس| از ابتدای سال 97 تا پایان مرداد امسال 26 هزار و 494 میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید به 38 هزار و 66 بنگاه تولیدی و طرح نیمه تمام با پیشرفت بالای 60 درصد پرداخت شد.‌‌ از ابتدای سال 97 تا پایان مرداد امسال 38 هزار و 66 بنگاه‌ تولیدی کوچک، متوسط و طرح‌ نیمه‌تمام با پیشرفت بالای 60 درصد موفق به دریافت تسهیلات بانکی به ارزش 26 هزار و 494 میلیارد تومان شدند. این تسهیلات در سرفصل‌های معرفی به بانک، فرایند رونق، مستقیم بانک و انتقالی سال 97 پرداخت شده است. بر این اساس، 16 هزار و 565 مورد ثبت نام برای دریافت تسهیلات صورت گرفته که هزار و 5 مورد در قالب معرفی به بانک موفق به دریافت 22 هزار و 477 میلیارد تومان تسهیلات شده‌اند. همچنین 3 هزار و 987 واحد در فرایند رونق تولید موفق به دریافت 84 هزار و 333 میلیارد تومان تسهیلات شدند. همچنین برخی واحدهای تولیدی به صورت مستقیم از بانک یا از محل انتقالی سال 97 تسهیلات دریافت کرده‌اند. در مجموع به 38 هزار و 66 بنگاه تولیدی کوچک، متوسط و طرح‌ نیمه‌تمام با پیشرفت بالای 60 درصد، تسهیلاتی به ارزش 26 هزار و 494 میلیارد تومان پرداخت شده است.

 

ارسال نظر