اخبار

۱۳۹۸/۰۸/۰۲ - ۰۱:۲۰:۰۲
کد خبر: ۱۵۵۷۷۳

بازنشستگی ۴ خودرو

ایسنا| وزیر صنعت، معدن و تجارت از توقف تولید ۴ خودرو در سال ۹۸ و ابتدای سال ۹۹ خبر داد. رضا رحمانی با اعلام این خبر افزود: اصلاح ساختار و ساماندهی صنعت خودرو یکی از برنامه‌های جدی وزارت صمت است. او با اشاره به توقف تولید ۴ محصول تصریح کرد: تولید پژو ۴۰۵ GLX بنزینی تا پایان امسال متوقف می‌شود. رحمانی با بیان اینکه تولید ۳ نوع پراید نیز در ماه‌های آینده متوقف خواهد شد، افزود: تولید این سه محصول نیز در دی‌ماه ۹۸، اردیبهشت و تیرماه ۹۹ متوقف خواهد شد. او ارتقای کیفیت و افزایش رضایت مردم را از مهم‌ترین دلایل این تصمیم برشمرد و گفت: باید تلاش کنیم در کنار افزایش کمّی خودروها، کیفیت آنها نیز افزایش یابد و در این راستا حذف برخی محصولات می‌تواند راهگشا باشد. او از جایگزین شدن خودروهای جدید به جای محصولاتی که از رده خارج می‌شوند، خبر داد.

دامداران شیرخام  را گران می‌فروشند

تسنیم| رییس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در نامه‌ای به معاون وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد، گزارشات و اخبار واصله کماکان حاکی از عرضه شیرخام توسط دامداران بالاتر از قیمت مصوب و عدم تمکین دامداران در رعایت قیمت مصوب این کالا است. عباس تابش با ارسال نامه‌ای به رضایی معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد که قیمت شیر خام بالاتر از نرخ مصوب به فروش می‌رسد و در این زمینه گران فروشی وجود دارد. متن این نامه به شرح زیر است: «گزارش‌ها و اخبار واصله کماکان حاکی از عرضه شیرخام توسط دامداران بالاتر از قیمت مصوب و عدم تمکین دامداران در رعایت قیمت مصوب این کالا است. با عنایت به نظر آن وزارتخانه و با وجود اینکه در محاسبات بهای تمام شده شیرخام قیمت هر کیلو گرم سبوس گندم 12500 ریال لحاظ شده، مطابق تصمیمات متخذه در پنجاه و سومین جلسه کارگروه تنظیم بازار ابلاغی طی نامه‌ای قیمت سبوس گندم از هر کیلو 12500 ریال به 10000 ریال کاهش یافته و سایر نهاده‌های دامی نیز با قیمت مصوب توسط آن وزارتخانه تأمین و عرضه می‌گردد با این اوصاف عملا هر گونه گران‌فروشی شیرخام توسط دامداران فاقد توجیه قانونی است. لذا ضرورت دارد، مجددا رعایت سقف قیمت مصوب به کلیه واحدهای عمده دامداری صنعتی و سنتی تولیدکننده شیرخام ابلاغ گردد. بدیهی این سازمان بر اساس تکالیف قانونی و در جهت حمایت از حقوق مصرف‌کننده و به عنوان وظیفه ذاتی، برخورد با گرانفروشی واحدهای متخلف را در دستور کار قرار خواهد داد.

واردات ۱۲۰ هزار تن ذرت آلوده به کشور نگرانی ندارد

تسنیم| رییس سازمان استاندارد ایران با اشاره به ورود ۱۲۰ هزار تن ذرت آلوده به کشور طی ۱ سال گفت: ۵.۵ میلیون تن در سال واردات ذرت به کشور صورت می‌گیرد. وجود یک محموله ۱۲۰ هزار تنی ذرت آلوده در مقیاس ۵ میلیون تن عدد بزرگی به حساب نمی‌آید که نگرانی ایجاد کند. نیره پیروزبخت در واکنش به خبر ارجاع یا صادرات محموله 140 هزار تنی ذرت آلوده وارداتی در بندر امام خمینی خوزستان گفت: دو محموله در سال‌های 92 و 95 به این بندر وارد شده که با ورود سازمان استاندارد هیچ یک از این محموله‌ها امکان ترخیص پیدا نکرده است.

او با بیان اینکه، محموله وارداتی اولیه در سال 92 وارد این بندر شده بود که اجازه ترخیص به آن داده نشد، افزود: به دلیل وجود سم آفلاتوکسین سازمان استاندارد اجازه ترخیص این محموله‌ را در آن زمان صادر نکرده است.

پیروزبخت درباره واردات 20هزار تن محوله که همچنان در انبارهای گمرک بندر امام خمینی دپو شده است نیز با تاکید بر اینکه بحث

صادرات یا ارجاع این محموله‌‌ به سازمان استاندارد ارتباطی ندارد، گفت: فرض کنید، میزان نوعی سم در برنج وارداتی به ایران بطور مثال 10 است اما ممکن است این میزان در اروپا 50 باشد چراکه میزان مصرف آنها کمتر از ایران است، به هر حال این مقیاس‌ها در کشورها متفاوت است.

 

ارسال نظر