اخبار

۱۳۹۸/۰۷/۳۰ - ۰۰:۵۷:۴۰
کد خبر: ۱۵۵۶۱۶

کالاهای با ارزش افزوده بالا در اولویت صادرات

شاتا| معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: اکنون اولویت‌های صادراتی سازمان توسعه تجارت ایران از لحاظ بازار، کشورهای همسایه و شرکای مهم و از نظر کالایی، کالاهای با ارزش افزوده بالا مانند کاشی و سرامیک، شیرینی و شکلات و محصولات دانش‌بنیان است. حمید زادبوم افزود: هدف اساسی ما همواره در سازمان توسعه تجارت ایران تشکل‌گرایی برای رسیدن به توسعه صادرات است. او اظهار کرد: از نمونه‌های هدف‌گذاری برای توسعه صادرات می‌توان به دو سال مذاکرات موفقیت‌آمیز اوراسیا، عقد توافقنامه‌های دوجانبه و چندجانبه، ایجاد مشوق‌های صادراتی در قالب پرداخت درصدی از هزینه‌های حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی و هیات‌های تجاری، برگزاری دوره‌های آموزشی رایگان و فعالیت مرکز آموزش‌های بازرگانی در 31 استان اشاره کرد.

استفاده ۹۰۰ بنگاه تولیدی از مشوق‌های صادراتی

ایلنا| سرپرست دفتر خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت گفت: مشوق‌های بازرگانی یکی از ابزارهایی است که می‌تواند هزینه‌های صادرکنندگان در بازارهای هدف را کاهش و از سوی دیگر قدرت رقابت آنها را در برابر رقبای خارجی افزایش دهد. احسان قمری با اشاره به اینکه مشوق‌های صادراتی به عنوان یک راهکار اساسی از اوایل دهه 80 شمسی در کشور نهادینه شد، افزود: بخش دولتی و خصوصی در مورد ضرورت پرداخت مشوق‌های صادراتی به صادرکنندگان اجماع دارند و آن را حائز اهمیت می‌دانند. او اظهار کرد: نگرش علمی و کارشناسی در خصوص نحوه تخصیص مشوق‌ها به صادرکنندگان و همچنین استفاده از تجارب سایر کشور‌های در حال توسعه گام‌های مثبتی در راستای هدفمند ساختن پرداخت مشوق‌های صادراتی است. این مقام مسوول بیان کرد: سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی در راستای حمایت هدفمند از صادرات کالاها و خدمات واجد ارزش افزوده به عنوان نقشه راه توسعه صادرات کشورو در جهت نیل به اهداف تعیین شده در برنامه ششم توسعه است. او افزود: تعداد بنگاه‌های تولیدی صادراتی که در سال 97 از مشوق‌های صادراتی استفاده کرده‌اند بیش از ۹۰۰ شرکت است. قمری گفت: ارتقای سطح آگاهی جامعه تجاری ایران به‌ویژه صادرکنندگان با بازارهای هدف در راستای رشد صادرات کشور از جمله بر نامه‌های راهبردی سازمان توسعه تجارت ایران است.

صدور سند بیش از 52 هزار دستگاه خودرو

ایکوپرس| گروه صنعتی ایران خودرو دراطلاعیه‌ای عنوان کرده است: تمامی خودروهایی که از ابتدای سال تولید شده‌اند به نام مشتریان فاکتور شده است و هیچ دلیلی برای دپو کردن خودروهای تولید شده در پارکینگ وجود ندارد از طرفی سند خودروهای تولیدی مطابق ضوابط موجود و طبق تولید روزانه درحال صادر شدن است و افزایش قیمت برخی محصولات ایران خودرو در بازار بنا به دلایلی به غیر از فاکتور صورت گرفته است. در این اطلاعیه ضمن رد شایعات مبنی بر عدم صدور فاکتور برخی از خودروها با هدف بالا رفتن قیمت بازار، تاکید شده است، قیمت برخی از خودروهای تولیدی خودروسازان در بازار در روزهای اخیر افزایش جزئی را تجربه کرده است که بررسی میدانی کارشناسان نشان می‌دهد جو روانی ایجاد شده توسط سودجویان و واسطه گران سبب افزایش 2 تا 2.5 درصدی قیمت محصولات خودروسازان در بازار شده است و هدف سودجویان از اشاعه شایعات این‌چنینی بالا بردن قیمت خودروها در بازار و کسب سود بیشتر است . البته شرکت ایران خودرو برای مقابله با پدیده گرانی خودرو در بازار برنامه‌هایی را از قبیل افزایش میزان تولید، تداوم فروش تنظیم بازار و ... در دست اقدام دارد که با مهیا شدن شرایط اجرا و به‌کار بستن برنامه‌های مذکور قطعا از التهاب قیمت‌ها در بازار کاسته خواهد شد. برمبنای این گزارش، شرکت ایران خودرو از ابتدای شهریور تا 28 مهر ماه جاری سند بیش از 52 هزار دستگاه خودرو را صادر نموده و این خودروها را تحویل مشتریان داده است.

 

ارسال نظر