اخبار

۱۳۹۸/۰۷/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۵۵۲۷

سقف قیمت ۱۴ فرآورده‌ لبنی تعیین شد

شاتا| مدیرکل نظارت بر محصولات کشاورزی و مواد غذایی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با اشاره به آخرین تصمیمات گرفته شده در چهلمین جلسه کارگروه تنظیم بازار، گفت: سقف قیمت کیفی‌ترین شیر خام و همچنین ۱۴ قلم فرآورده‌های لبنی تعیین و ابلاغ شده است. علیرضا رستمی افزود: بر این اساس و با توجه به دریافت اطلاعاتی مبنی بر افزایش قیمت شیر خام به اوژه از سوی واحدهای دامداری صنعتی، پیگیری لازم در خصوص رعایت سقف قیمت‌های مصوب انجام گرفته است. او اضافه کرد: همچنین پرونده تخلف برای واحدهایی که از مصوبات قانونی تمکین نکرده‌اند تشکیل و به مراجع تعزیری ارسال و این موضوع با جدیت ادامه خواهد داشت که در این خصوص مجدد اطلاع‌رسانی خواهد شد. رستمی با بیان اینکه شیر خام در فهرست اقلام اولویت‌دار بازرسی قرار گرفته است، تصریح کرد: همچنین گزارش‌هایی مبنی بر افزایش قیمت برخی محصولات لبنی توسط چند واحد تولیدی، دریافت شده که در این زمینه نیز پرونده تخلف برای واحدهایی که از مصوبات قانونی تمکین نکرده‌اند، تشکیل و به مراجع تعزیری ارسال شده است.

تنها ۵ آسانسور استاندارد در ۱۵۰ بیمارستان تهران

ایرنا| مسوول آسانسور و پله برقی اداره کل استاندارد استان تهران گفت: در بازرسی از ۱۵۰ بیمارستان در استان تهران بیش از ۸۰۰ دستگاه آسانسور مورد بررسی قرار گرفت که تنها پنج دستگاه منطبق با استاندارد بوده است. سید محمدامین موسوی با اشاره به اجرای طرح طاها (طرح اجرای هماهنگ استاندارد) اظهار کرد: قانون اجباری استاندارد آسانسورها در سال ۸۲ تدوین شد این در حالی است که ساختمان بیشتر بیمارستان‌های تهران پیش از این تاریخ احداث شده‌اند. او افزود: اکثر بیمارستان‌های تهران با بازسازی یا تعمیر آسانسورها به دنبال مطابق‌سازی شاخص‌های استاندارد هستند. مسوول آسانسور و پله برقی اداره کل استاندارد استان تهران ادامه داد: اکنون با هماهنگی‌هایی که با معاون دادستانی صورت گرفته است اخطاریه‌هایی به روسای بیمارستان‌ها برای استانداردسازی آسانسورها صادر شده است تا اقدام شود. او با بیان اینکه ۲۵ درصد بیمارستان‌ها همکاری کرده‌ان، افزود: با شهرداری‌ها مکاتباتی انجام شده است تا زمانی که ساختمان‌ها گواهینامه تاییدیه آسانسور دریافت نکنند پایان کار ساختمان‌ها صادر نخواهد شد. موسوی تاکید کرد: علاوه بر نصب آسانسور و دریافت تاییدیه استاندارد، بازدید سالانه نیز از آسانسورها انجام می‌شود.

شناسایی رقبای تجاری در کشورهای هدف

ایرنا| رییس سازمان توسعه تجارت ایران گفت: رایزنان بازرگانی و بخش اقتصادی سفارتخانه‌ها، باید رقبای تجاری را در کشورهای هدف تجاری شناسایی کرده و اطلاعات آنها را به صادرکنندگان گزارش دهند. حمیدرضا زادبوم در پاسخ به اینکه آیا برای از دست ندادن بازارهای هدف اقدامی انجام شده است، اظهار کرد: این یک جنگ تجاری مربوط به همه کشورهاست، این نیست که بگوییم دو کشور وارد جمهوری آذربایجان شده‌اند و مشخصا با ایران در این زمینه تقابل دارند. بطور طبیعی در جمهوری آذربایجان ممکن است چندین رقیب داشته باشیم. او ادامه داد: در همه کشورها اولین کار رایزنان بازرگانی و بخش اقتصادی سفارتخانه، رصد رقباست. این هوشمندی تجار، بخش اقتصادی سفارتخانه و رایزنان بازرگانی است که بتوانند رقبا را به خوبی مطالعه کرده و به صادرکنندگان گزارش کنند. معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: باید در بازارها هوشمند باشیم چرا که همیشه با خطری به نام رقیب تجاری مواجه هستیم. اینکه بطور مشخص از هند و پاکستان در بازار جمهوری آذربایجان نام ببریم کار درستی نیست چون آنها هم دنبال منافع خودشان هستند.

 

ارسال نظر