اخبار

۱۳۹۸/۰۷/۲۳ - ۰۰:۵۱:۵۱
کد خبر: ۱۵۵۱۶۴

بازار پژو ۲۰۰۸ در اختیار دلالان است

ایلنا| یک فعال بازار خودرو گفت: دلالان و واسطه‌ها همچنان سکان‌دار بازار هستند بطور مثال اکنون پژو ۲۰۰۸ در کنترل دلالان شناسنامه‌دار و شناخته شده است و کمتر فروشنده شخصی در بازار وجود دارد. حسین سعیدی درباره روند بازار خودرو در هفته گذشته اظهار کرد: هفته پیش نیز بازار به دلیل کاهش عرضه خودرو از سوی خودروسازان روند صعودی داشت اما در روزهای اخیر با وجود آنکه هیچ تغییری در میزان تولید خودروسازان به وجود نیامده اما قیمت‌ها ثابت مانده است. او ادامه داد: از طرف دیگر بی‌نظمی موجود در تحویل خودروهای ثبت نامی و اصطلاحا عدم صدور فاکتور باعث شده که نتوان هیچگونه پیش‌بینی برای بازار آینده داشت. اینکه با وجود داشتن تعهد و بدقولی در تحویل خودروهای ثبت نامی اما باز هم شرکت‌ها علاوه بر فروش فوری اخیرا نیز اقدام به فروش مدت‌دار کرده‌اند جای سوال دارد. سعیدی تصریح کرد: در هفته‌های اخیر شاهد خروج سرمایه‌گذاران از بازار خودرو بودیم این یعنی دیگر این بازار جذابیت سابق را ندارد اما از طرف دیگر دلالان و واسطه‌ها همچنان سکان‌دار بازار هستند بطور مثال اکنون پژو 2008 در کنترل دلالان شناسنامه‌دار و شناخته شده است و کمتر فروشنده شخصی در بازار وجود دارد. او ادامه داد: با توجه به اینکه دیگر این خودرو تولید نمی‌شود چندین نفر بازار فروش این خودرو را در اختیار گرفته‌اند و بالطبع هر قیمتی که بخواهند مشخص می‌کنند و همین امر باعث بروز انحصار شده است.

390 واحد صنعتی احیا شدند

شاتا|  معاون سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اظهار کرد: با اجرای برنامه‌های افزایش تولید صنایع کوچک، میزان تولید ۵۸۹واحد صنعتی کوچک کشور حداقل ۲۵ درصد افزایش یافت. ‌اصغر مصاحب گفت: از ناحیه این افزایش تولید، برای سه هزار و ۶۹۰ نفر اشتغال‌زایی شده است. او افزود: در راستای اجرای برنامه‌های افزایش تولید و بازفعال‌سازی صنایع کوچک، امسال باید چهار هزار واحد تولیدی افزایش تولید یافته و ۲هزار واحد نیز بازفعال‌سازی شوند. مصاحب اضافه کرد: افزایش ظرفیت تولید چهار هزار واحد صنعتی کوچک با همکاری این سازمان و سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها پیگیری می‌شود که از این تعداد، ۲ هزار و ۶۵۸واحد در شهرک‌ها و نواحی صنعتی واقع شده‌اند.

مبنای ارتباط با قطعه‌سازان  کیفیت و قیمت رقابتی است

فارس| مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو مهم‌ترین اولویت کاری ساپکو را تامین به موقع و با کیفیت قطعات و مجموعه‌های مورد نیاز برای جمع‌آوری خودروهای کف کارخانه و دستیابی به تولید روزانه 2 هزار دستگاه خودرو بدون کسری عنوان کرد. فرشاد مقیمی در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل جدید ساپکو ارتقاء سلامت اداری و مبارزه با فساد، بازنگری در فرآیندها و تمرکز بر انجام وظایف و مسوولیت‌ها را از دیگر ماموریت‌های این شرکت دانست و افزود: از تجربه‌های مفید گذشته استفاده شود و در هر بخشی که نیازمند اصلاح و بهبود است، با اعمال اصلاحات و ارتقاء بهره‌وری مجموعه، نسبت به تضمین، تامین به موقع باکیفیت و قیمت مناسب قطعات و مجموعه‌های مورد نیاز خطوط تولید و حوزه خدمات پس از فروش اقدام شود. او تاکید کرد: تعمیق ساخت داخل و پیشبرد پروژه‌های خودکفایی از جمله ماموریت‌های بسیار مهم شرکت ساپکو است که لازم است با اصلاح  فرایندها و همچنین اصلاح ساختار در صورت نیاز اقدامات لازم با قوت پیگیری شود.

 

ارسال نظر